Gå til innhold

Servering i ettårsbursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har invitert noen venner med små barn for å feire datteren min. Tenkte egentlig bare å servere kaker, frukt og brus. Men så har jeg fått det for meg at jeg må servere noe mat også. Hva er vanlig? Og hva slags mat bør jeg evt. servere? Det blir vel ca 10 ettåringer med foreldre, så det blir fullt hus og nok å henge fingrene i.

Anonym poster: b1d58e44e7a599f7125afc7151dc08c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker ikke at det er nødvendig å servere mat. Kaffe, kaker, frukt, brus/saft holder lenge! :) Evt bake en ladning boller - de kan du også servere påsmurt med hvitost og brunost, litt mer "mat" enn kun kaker. :)

Anonym poster: b620808289c0119fce328b7a0a18efbc

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg serverte kaker (sjokoladekake og marsipankake), rundstykker med pålegg (egg, ost, kyllingsalat etc.), gele i glass, frukt og muffins. Hadde selskapet midt på dagen (en lørdag) og vi var ca.10-15 stk.

Skrevet

Pølser og lompe :-) Og skjær opp en deilig fruktsalat som du serverer med vaniljekesam. Pluss boller og en kake som du kan lage i forveien.

Anonym poster: 920bf8e5198f0c2c6b6fd378d4731825

Skrevet

Bare et spørsmål ... (Ikke riv hodet av meg nå, damer) ... er det vanlig (nødvendig) å gi 1-åringer brus? :P

Jada, jeg kommer sikkert til å måtte finne meg i at Nurket får servert brus i barnebursdag når den tid kommer, men ...

Ellers er jeg, som pensjonert barnehagetante, fan av å servere pizzasnurrer/ost-og skinkesnurrer, grønnsaksmuffins, innbakte pølser, fruktspyd/fruktsalat, smoothies, pastasalat eller smoothie-is i barnebursdag - snadder for store og små :)

Skrevet

Kjøp sånn eple/pære saft med sugerør fra nestle, er i babymat hyllen. Lignende kuli, bare sunnere. Det er stas for ettåringer; ) eller smoothie.

Anonym poster: 1cdeacc854ed0785958f3d799c2ff3fb

Skrevet

Jeg hadde servert enkel saltmat først og deretter kake/boller/frukt. Synes det er kjipt å komme i bursdag og være litt sulten og bare få kaffe og kake. Blir helt rar av det. Men det kommer jo an på når du har invitert til. Når vi inviterer til bursdag kl 15, så nærmer det seg middagstid for mange, og da er det helt naturlig å ha pølser eller noe, hvis ikke blir folk kjempesultne utover i selskapet.

Skrevet

Min ettåring spiser verken kaker eller brus, så dette er i hovedsak snakk om til de voksne. Tenkte at barna spiser frukt, smoothie etc, men om noen vil gi søtsaker til barna sine må de gjerne det for min del. Mulig jeg undervurderer andres ettåringer da, for min har det helt fint med en eplebit... Om jeg lager mat vil jeg lage noe til både store og små, så pølser/boller/rundstykker er gode forslag. Jeg har invitert inn kl 13, og tanken er at det er mellom måltider. Selv ville aldri gått i bursdag sulten, men det slår meg jo at jeg ofte får mat og at andre derfor er annerledes.

Anonym poster: b1d58e44e7a599f7125afc7151dc08c2

Skrevet

Jeg ville hverken hatt kake eller brus i en ett-årsbursdag, hvorfor ikke ha f.eks. smootjie, fruktsalat etc i stedet, så kan alle spise det samme?

Skrevet

Uansett hva du gjør, så syns jeg du skal gi beskjed til gjestene om hva "mat-koden" er. Så vet de om de skal komme sultne eller dessert-sultne :) Du trenger jo ikke å skrive at det IKKE blir servert mat, du kan heller skrive at det blir servert kaffemat eller kaffe og kake etc.

Men når det er sagt; bursdager pleier som regel å inneholde mat. Pølser er helt flott! Påsmurte rundstykker også. I barneselskaper holder det lenge med noe enkelt (det gjør det forsåvidt ellers også altså).

Anonym poster: e4a7f60b0a3896b5d9f1c51ecbcff3af

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Bare et spørsmål ... (Ikke riv hodet av meg nå, damer) ... er det vanlig (nødvendig) å gi 1-åringer brus? :P

Jada, jeg kommer sikkert til å måtte finne meg i at Nurket får servert brus i barnebursdag når den tid kommer, men ...

Ellers er jeg, som pensjonert barnehagetante, fan av å servere pizzasnurrer/ost-og skinkesnurrer, grønnsaksmuffins, innbakte pølser, fruktspyd/fruktsalat, smoothies, pastasalat eller smoothie-is i barnebursdag - snadder for store og små :)

Får du en unge som min så har du intet å frykte. Hun blir 3 år og liker fortsatt ikke brus. Hun var i bursdag i forrige uke og den eneste ungen som drakk vann (hun liker ikke saft heller) til kakene :D

Skrevet

Jeg har aldri vært i et barneselskap hvor det ikke blir servert mat, men det er helt greit at du ikke gjør det likevel, bare informer om det på forhånd. Inviter på kaffe og kaker f.eks, så de skjønner at de ikke får mat.

Anonym poster: c3d9628063e0f6315a09aef83360e5c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...