prekæs Skrevet 15. april 2013 #1 Skrevet 15. april 2013 Det er til stadighet fokus på hva unger trenger og ikke trenger, og noen ganger virker det som om det eneste riktige er at barn leker med kongler med pinnebein, Selv kjenner jeg mange som MÅ ha det aller nyeste når det gjelder mobil, Hva forsvares det med?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 15. april 2013 #2 Skrevet 15. april 2013 Det forsvares med at det ofte ikke er de samme menneskene som mener at kongler med pinnebein + ny mobiltelefon er det eneste rette. Jeg kjøper ikke ofte ny telefon, men som alenemamma og uten fasttelefon så må jeg ha en telefon som fungerer og som er i god stand. At jeg må ha grei standard på telefonen betyr ikke at jentungen får alt hun vil ha og peker på. Hun leker ikke med konglebeinet, men hun får ikke det nyeste av det nyeste. Jeg skjønner hvorfor jeg må ha en god telefon og formålet med dette (alltid ha en telefon som fungerer når barnehagen ringer, når vi må kontakte legen midt på natta osv.) Hun er for liten til å skjønne annet enn "bortskjemt-jeg-får-alt-jeg-peker-på" om hun får alt. Jeg er voksen. Hun er barnet.
☆☆☆ Skrevet 15. april 2013 #3 Skrevet 15. april 2013 Kjøper ny når den gamle dør. Vil gjerne ha det mest fancy når eg kjøper, men når eg har telefon treng eg ikkje ny..
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. april 2013 #4 Skrevet 15. april 2013 Etter at mobil ble pc skiftes den hvert 2. År ca. Det betyr ikke at ungene får den gamle. Trenger ikke forsvare det i det hele tatt. Jeg tar vare på tingene mine, bruker det til det de skal brukes til, og betaler selv
Øyne som ser!! Skrevet 15. april 2013 #5 Skrevet 15. april 2013 Det forsvares med at det er mine penger, jeg bestemmer hva det skal brukes på.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #6 Skrevet 15. april 2013 Jeg fikk alltid servert: "Når du tjener egne penger kan du kjøpe det DU har lyst på." Det er jo noe i det. Ukepenger kan man bruke som man vil, eller spare hvis man vil. Ingen barn har rett på det nyeste og hippeste av alt, særlig ikke hvis de ikke engang skal betale for det selv. Det er bare sunt å ønske seg noe uten å vite at man kommer til å få det. Hvis pappa eller mamma kjøper seg ny mobil for egne penger, så er vel det opp til de. Men det går an å moderere seg foran barna,f.eks, så ikke de blir påvirket av foreldrenes kjøp. Anonym poster: 5167a94af1cfb1417870344858216f54
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #7 Skrevet 15. april 2013 Jeg kjøper ny telefon ca en gang i året, evt går det halvannet år mellom hver gang. Forsvarer det med at det er mine penger som jeg bruker på akkurat hva jeg vil. Jenta mi leker ikke med kongler med pinnebein heller. Anonym poster: 406f7cc690f7037aaa5bddcbf5dcb060
Sølvpanter Skrevet 15. april 2013 #8 Skrevet 15. april 2013 Bytter ca hvert trejde år, eller om den jeg har blir ødelagt før det.
prekæs Skrevet 15. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 15. april 2013 Jammen. Å forsvare dette med at man bruker egne penger holder vel ikke helt. Hvis den gamle er like fin og nesten like funksjonell er jo dette med nye telefoner (evnt biler, møbler osv osv) rett og slett sløsing og det vil vi vel ikke lære ungene opp til, vil vi vel. Jeg tipper at mange unger er helt overbeviste om at foreldrene bare henter penger i banken. (innrømmer at mine har trodd det, men jobber med saken)
Elsker livet Skrevet 15. april 2013 #10 Skrevet 15. april 2013 Det forsvarer med at vi har forskjellige interesser. Jeg kunne aldri brukt 6000 kr på en telefon eller kjøpt ny om den gamle var i brukbar stand. For meg er det like nyttig som å kjøpe ny støvsuger etter et år fordi det kom en ny og mer fancy modell. Men jeg kan lett bruke 6000 kr på klær selv om vi har klær som passer og er uten hull og flekker.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 15. april 2013 #11 Skrevet 15. april 2013 det går mellom halvannet til to og et halvt år i mellom ca... Da er gjerne batteriet så dårlig at det er irriterende, og det har kommet ny teknologi som jeg "trenger"
MammantilNurket Skrevet 15. april 2013 #12 Skrevet 15. april 2013 Før byttet jeg en gang i året, men så fikk jeg Iphone - elsker den! Skifter deksel nå og da + får lillebror til å kjøre oppdateringer på den Meget fornøyd!
Caprica Skrevet 15. april 2013 #13 Skrevet 15. april 2013 Skifter ca en gang i året. Elsker teknodingser! Røyker ikke og drikker ikke, så sa kjøper jeg meg ny telefon når det er kommeten ny jeg har lyst på. Sløsing? syns ikke det, den gamle går til Mamma eller Pappa. Og om noen syns det er forkastelig, vel, deg om det. Mine øpenger, min business.
millemille Skrevet 15. april 2013 #14 Skrevet 15. april 2013 Har hatt den jeg har nå i fire år. Håper at den varer minst et år til. Det er min tredje mobil og jeg er 23.
November-spire-79 Skrevet 15. april 2013 #15 Skrevet 15. april 2013 Kjøper ny telefon når den gamle er ødelagt
nagini Skrevet 15. april 2013 #16 Skrevet 15. april 2013 Skifter når den går i stykker. Det kan jo ta alt fra 1-5 år (5 er rekorden min på en tlf).
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 15. april 2013 #17 Skrevet 15. april 2013 Jammen. Å forsvare dette med at man bruker egne penger holder vel ikke helt. Hvis den gamle er like fin og nesten like funksjonell er jo dette med nye telefoner (evnt biler, møbler osv osv) rett og slett sløsing og det vil vi vel ikke lære ungene opp til, vil vi vel. Jeg tipper at mange unger er helt overbeviste om at foreldrene bare henter penger i banken. (innrømmer at mine har trodd det, men jobber med saken) Det er jeg enig i. Jeg bytter ikke bare for å bytte og jeg kjøper ikke bare for å kjøpe.
Gjest sug lut Skrevet 15. april 2013 #18 Skrevet 15. april 2013 Når den dør. Den forrige levde i sju år.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. april 2013 #19 Skrevet 15. april 2013 (endret) Jobber med IT. Gammel telefon tar seg ikke ut. Bytter nok ca annenhvert år. Endret 15. april 2013 av Lektor Doppler med tillegg
Gjest Yzma Skrevet 15. april 2013 #20 Skrevet 15. april 2013 Tidligere skiftet jeg telefon altfor ofte. Var en periode på 6-7 år hvor jeg kjøpte ny mobil 1-2 gange i året.. Betalte selv, da. Har hatt Samsung s2 i nesten to år, men den drukna for en mnd siden. Super mobil, men ræva batteritid. Så nå har jeg en eldre Samsung. Kan sjekke facebook og mail, ta bilder, sende meldinger og ringe. Mer duger den ikke til, og jeg synes faktisk det er deilig. Mye mindre "avhengig" av mobilen nå
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #21 Skrevet 15. april 2013 Når telefonen begynner å hangle. Da jeg var i 20 åra var det viktigere å kjøpe oftere. Ting har en tendens til å snu, nå har tenåringen mer bruk for nyere telefoner med det intervallet jeg hadde som "ungdom". Mobilalderen er ikke så veldig gammel men jeg har vært med siden det var gratis å sende sms i 1999-2000. Alle mobiler er tatt vare på og jeg har skrevet litt om hvor pop mobilene var og skrevet ut anmeldelser fra nett på alle. Blir moro når jeg er 70 år vil jeg tro Siden 1999 har jeg hatt 10 stk. Anonym poster: 56329486448b39d8b209424854b881a7
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #22 Skrevet 15. april 2013 Jeg skaffer meg ny mobil når den gamle dør, mistes eller stjeles. Jeg har alltid planer om å ha den nye mobilen noen år, men på grunn av ovenstående årsaker har jeg i praksis måtte kjøpe ny annethvert år de siste årene...;-) Anonym poster: 7e7dcaefa813f5fd2ca93462ab0cac7f
Light of my life Skrevet 15. april 2013 #23 Skrevet 15. april 2013 Er så heldig at jeg får ny av jobben når jeg trenger det. Og da nyeste modell
Major HotLips Houlihan Skrevet 15. april 2013 #24 Skrevet 15. april 2013 Telefonen min, en iPhone, er to år gammel og den skal jeg ha til den dør. Den forrige hadde jeg i et år, men den har datteren min nå overtatt
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #25 Skrevet 15. april 2013 Hva spørsmålet har med kongler å gjøre er jeg ikke helt sikker på.... Jeg kjøper ny når den gamle dør og garantitiden har gått ut. Kjøper da ikke noen toppmodell. Synes det er penger ut vindu. OG ja - vi har lagd og lekt med kongledyr, men gjør ikke det døgnet rundt. Her lar vi barnet få hilse på både hva som er mulig i naturen og på nett. Anonym poster: 9813f9aaaf0d413e5f98ec43c77f924b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå