Gå til innhold

Bake i permisjonstida :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt permisjonen nå, og har lyst til å bake for å ha litt i fryseren når vi får besøk. Noen som har noen gode oppskrifter? :)

Anonym poster: 9fd9d7fa78eb4ae0561b8629f0b015a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ser du på Hele Norge Baker? Både mannen min og en kamerat av ham har fått helt bakedilla, nå har vi surdeigskulturer i hele huset og fryseren full av boller og brød :-) Veldig kjekt siden jeg har 2 uker til termin :-)

Endret av Madolyn&Muffin
Skrevet

Her har jeg bakt fryseren full av skoleboller:) det er både enkelt og godt:) ..og den søte gjærdeigen kan selvfølgelig varieres, og bli både kanelsnurrer og søte horn f.eks.:)

Skrevet

Jeg har fylt fryseren med tidenes enkleste wienerbrød til barselbesøk.

Du trenger butterdeigplater fra frysedisken,vaniljekrem og perlesukker.

Tin platene 15-20 min, kjevle de ut til litt større str.

Del hver av platene i to like firkanter, klin på vaniljekrem og perlesukker, brett de fire hjørnene inn til midten på hver av firkantene og stek.

FERDIG! :)

Skrevet

Jeg har fylt fryseren med tidenes enkleste wienerbrød til barselbesøk.

Du trenger butterdeigplater fra frysedisken,vaniljekrem og perlesukker.

Tin platene 15-20 min, kjevle de ut til litt større str.

Del hver av platene i to like firkanter, klin på vaniljekrem og perlesukker, brett de fire hjørnene inn til midten på hver av firkantene og stek.

FERDIG! :)

Takk for tipsene, dette hørtes supert ut :) hvor lenge stekes wienerbrødene og på hvor mange grader?

Skrevet

På 220 grader i ca 10-15 min.

De skal være gyldne,ikke brune :)

Skrevet

Bak gulrotmuffins, saftig og kjempegodt!

Søk på "villa perlesukker gulrotmuffins" på Google. Jeg øager dette ofte, men har endret litt på oppskriften fordi jeg synes det blir for mye sukker i den. Jeg bruker i underkant av 3 dl sukker, blir kjempegodt likevel.

Chilibrownies

Grove scones - enkelt og godt!

Vanlige cupcakes med sjokoladebiter, bær eller noe annet godt.

Skrevet

Når jeg setter bolldedeig lager jeg dobbel eller trippel deig, triller ut det jeg skal ha og legger på brett til etterheving. Resten triller jeg ut. Legger på brett rett i frysen, når de er litt harde legger jeg de i en pose, når de er litt fryst fester de seg ikke. Så venter vi besøk endag legger jeg opp på plate på morran, utpå formiddagen er de klare til å settes i ovnen. Bare la de stå i ovnen uten varme fungerer supert det også, da tar de ikke plass. Skal det skje litt fortere setter jeg på tinefunksjonen i ovnen. Da er det klare ett en times tid.

Lager vanlige boller, kanelboller (trykker de flate når de er etterhevd og legger på sukkermasse. Smeltet smør med kanel og sukker, som har passelig konsistens)

Da blir det enkle og helt nystekte boller.

Anonym poster: 98dc721b35ad423fcf378c96ea7fa4ca

Skrevet

Tusen takk for tips, alle sammen :) nå skal det bakes!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...