Gå til innhold

Legevakten ikveld eller fastlegen imorgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et innlegg her forrige uke om at jeg den siste tiden plutselig har fått følelsen av at hjertet slår rart (vibrerer på en måte), trykk over brystet, blir svimmel, kvalm og trøtt. Det varer en liten stund før det går over igjen. Kom plutselig på at jeg hadde tatt noen nye medisiner, og tenkte kanskje det kunne være en bivirkning av dem. Sluttet og det ga seg i noen dager. Ringte samtidig legen, men det var lang ventetid. Så igår fikk jeg det igjen, og nå har det liksom ikke gitt seg, men har gått og "murret" siden. Har vært veldig slapp og trøtt, men ikke så ille som igår. Nå begynte hjertet å dundre igjen, og jeg har gått fra hvilepuls på rundt 60 til 90-100. Skal uansett ringe og få hastetime hos legen imorgen, men burde jeg heller dra på legevakten ikveld? Her vi bor er det sævrt lange køer på legevakten, vi må skaffe barnevakt osv., så er så i tvil. Hva hadde dere gjort?

Anonym poster: 1b6eb393426db94e6b85c6000a7b5a1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ringt først iallefall. Hat du lest pakningsvedlegget om det er en bivirkning på dem?

Anonym poster: 231d47cbdd7a81b2012ad32ca77aa720

Skrevet

Du kan jo ringe til legevaktaa, så kan du spørre der om du bør komme eller om det er ok å vente til i mrg.

Anonym poster: ac4ab311b1d8d4d101e485c8bef19b0e

Skrevet

Hvilken medisin er det?

Hvis du på en måte har en "foventning" om at medisinen gir deg bivirkninger i hjertet, så vil du kanskje oppleve dette sterkere; akuurat osm hjernen din innstiller seg på å overvåke hjertet, om du skjønner..

Jeg ville ringt legen i morgen for å kunne berolige deg selv.

I min verden (sykepleier), er ikke det en akutt tilstand.

Men se av allmenstilstanden din, er du dårlig form?

Anonym poster: 66162dabf6d9df8604e4c9639eb8be60

Skrevet

HI

Det står: Hjerte/kar: Arytmi, palpitasjoner, men jeg vet ikke om det er det samme som jeg har. Det er uansett flere dager siden jeg slutta med dem nå.

Jeg hadde ringt først iallefall. Hat du lest pakningsvedlegget om det er en bivirkning på dem?

Anonym poster: 231d47cbdd7a81b2012ad32ca77aa720

Skrevet

Hvilken medisin er det?

Hvis du på en måte har en "foventning" om at medisinen gir deg bivirkninger i hjertet, så vil du kanskje oppleve dette sterkere; akuurat osm hjernen din innstiller seg på å overvåke hjertet, om du skjønner..

Jeg ville ringt legen i morgen for å kunne berolige deg selv.

I min verden (sykepleier), er ikke det en akutt tilstand.

Men se av allmenstilstanden din, er du dårlig form?

Anonym poster: 66162dabf6d9df8604e4c9639eb8be60

HI.

Det er Vimovo betennelsesdempende medisin, og jeg hadde ingen forventning om at det skulle ha bivirkninger på hjertet. Det var bare de eneste medisinene jeg har tatt nå, så tenkte kanskje det var derfor. Jeg føler meg slapp og rar, og blir fort svimmel, men er ikke i superdårlig form heller.

Skrevet

Ring legevakta og hør. Da får du betoliget deg selv litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...