Gå til innhold

Ligger sammen med 6-åringen til han sovner, hver kveld!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei, klikk!!! I kveld lå jeg der i nesten to timer. Vi lå sammen med han til han sovnet da han var mindre (bjørneteneste, jeg vet) .

Jeg prøvde for noen mnd siden å avvenne han, en mnd holdt jeg på. Prøvde alt, fra stjerner, til premier, til inndragelse av DS osv. Men han holdt det gående til midnatt hver kveld i en mnd, uansett om han var oppe klokka 7. Til slutt orket jeg ikke mer og begynte å ligge der igjen, og gjør det ennå.

Største problemet var kanskje at da han var med faren (annenhver helg) så ville han ikke bli med på avvenningen og sov sammen med han. Så selv om det hadde begynt å bli bedre her så var det påan igjen etter han hadde vært hos far.

Bruker jo halve kveldene på å få han til å sovne, og enda lenger om jeg ikke ligger i sengen med han. Han kommer også løpende i sengen min hver natt. Det er for så vidt greit men dette kveldsgreiene, sukk!

Tar imot gode tips med stor takk.

Anonym poster: 82c8d03e5e4df834a21724586746aecd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noen tips dessverre annet enn å være konsekvente.

Min venninne driver på slik og nå er ungen ti år. Jeg syns det er idiotisk.

Skrevet

Utrolig. Hvor lenge har du tenkt å holde på? Til han er konfirmant?

Anonym poster: dbbfb2acdcb4ed25aadc964b4f907730

Skrevet

Jenta mi var rundt 2 når hun måtte over i "stor seng" fordi hun klatret ut av sprinkelsenga. Jeg kunne ikke ligge hos henne hver kveld så jeg tok det gradvis. Først satt jeg i en stol ved siden av senga. Neste uke flyttet jeg syolen ut på gulvet, så ved døra, så stod jeg bare i døra uten stol.... tok lang tid men når det var gjort var hun "kurert" og 3 år senere legger hun seg forysatt som en engel hver kveld. ..

Lykke til!!!!

Skrevet

Vi har rotet oss borti samme uføret. Vi har prøvd over lenger tid samme som du. Nå skal hun få nytt rom snart og jeg har tenkt å sette inn støtet da. Som noen en gang påpekte her er jo at det er en viktig del av løsrivelses prosessen.

Skrevet

Snakk med helsestasjonen. Kanskje de har noen tips. Uansett lettere når du vet at de støtter deg i evt tiltak.

Anonym poster: ab303c97de1c575d7d5f73fb2431b882

Skrevet

Jeg gjør det samme med min 6-åring. Eller dvs han ligger i dobbeltsenga ved siden av meg (er alenemor).

Han har ligget i egen seng på eget rom siden han var 10 mnd, men de siste mnd har han vært innmari redd for å ligge aleine. Hvis jeg ikke er der kommer han inn på stua i ett sett og er kjemperedd. Tror det har med alderen å gjøre, han drømmer også mye.

Storebror hadde en periode som var akkurat lik, og det ga seg etter noen mnd..

Jeg hadde selv en periode som ca 5-6åring der jeg var livredd for å sovne alene. Sprang også inn og la meg hos foreldrene mine nesten hver natt. Husker panikkfølelsen, og kommer aldri til å tvinge gutten min til å legge seg alene før han er klar for det!

Men; det er selvfølgelig ikke noe morsomt å ligge der i timesvis heller! Jeg har avtale med han at jeg gjerne kan ligge der, men etter at vi har lest litt og sunget nattasang skal lyset være av og vi skal ikke prate. Da sovner han som regel ganske fort (10-15 minutter).

Verste er at jeg nesten sovner selv ;-)

Anonym poster: eb7b6574dc3be7fd55ad9561ed4ca1bf

Skrevet

Takk for svar. Jeg gjorde det samme med søsteren, men det "gikk over" av seg selv i 3-4 års alderen. Som du over her sier ja, han er redd. Og jeg klarer ikke tvinge han til å ligge der alene når han er så redd. Det var helt grusomt den perioden vi prøvde. Og jeg var utholdende og konsekvent også, i en hel mnd. Han var jo helt ødelagt på dagtid etter å sovet ca 7 timer hver natt den mnd. Tenkte hver kveld at i kveld må han jo bare sovne nå som han har hatt så lite søvn men neida, han holdt det gående. Han prøvde også. Han lå i sengen i timesvis med lukkede øyner, men sovnet ikke. Fikk skikkelig vondt av han.

Han er en fornøyd og veldig medgjørlig gutt, ikke noe styr utenom dette. De fleste kvelder sovner han innen en liten halvtime. Men tenker det er på tide å prøve igjen, for hans del også. Han skal jo på overnatting etc etterhvert også.

Hi

Anonym poster: 82c8d03e5e4df834a21724586746aecd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...