Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #1 Skrevet 14. april 2013 7 åringen min, 2.klassing, har i det siste mast på å få gå hjem tidligere fra SFO og være litt alene før jeg kommer hjem. Han vil da gå hjem ca kl 16 og jeg kommer da 30-45 min. etter. Noen ganger nå frm mot sommeren (ikke fra høsten av) vil storebror på 17 år være hjemme før eller komme hjem rett etter 7 åringen (det vet man aldri). Problemet er at jeg er usikker på om jeg kan stole på at 7 åringen ikke vil åpne døra dersom det kommer noen. Hunden bjeffer og blir propell om det kommer noen inn i hagen eller på døra. Da har gutten 0 kontroll. De to alene vil funke kjempe bra. Det er dørsituasjonen jeg er skeptisk til. En annen side, skal jeg tenke sånn må ungen gå på SFO til han er ferdig på barneskole . Hunden er verdens snilleste og vi får mye skryt for lydigheten. Det er kun dette med folk i hagen/ på døra som er et lite problem. Anonym poster: c850a95c7cfb27ff7ec950bd1b5824f8
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #2 Skrevet 14. april 2013 Vansklig å avgjøre med hunden men en vanlig syvåring kan vel gjerne være en stund alene hjemme. Anonym poster: 1aeef157ffa8fc7744ccaa0a288ecce9
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #3 Skrevet 14. april 2013 7 åringen min, 2.klassing, har i det siste mast på å få gå hjem tidligere fra SFO og være litt alene før jeg kommer hjem. Han vil da gå hjem ca kl 16 og jeg kommer da 30-45 min. etter. Noen ganger nå frm mot sommeren (ikke fra høsten av) vil storebror på 17 år være hjemme før eller komme hjem rett etter 7 åringen (det vet man aldri). Problemet er at jeg er usikker på om jeg kan stole på at 7 åringen ikke vil åpne døra dersom det kommer noen. Hunden bjeffer og blir propell om det kommer noen inn i hagen eller på døra. Da har gutten 0 kontroll. De to alene vil funke kjempe bra. Det er dørsituasjonen jeg er skeptisk til. En annen side, skal jeg tenke sånn må ungen gå på SFO til han er ferdig på barneskole . Hunden er verdens snilleste og vi får mye skryt for lydigheten. Det er kun dette med folk i hagen/ på døra som er et lite problem. Anonym poster: c850a95c7cfb27ff7ec950bd1b5824f8 Om det er schæfer eller annen rase er likegyldig, men jeg hadde ikke gjort det. Er vokst opp med schæfer selv og har 2 stk nå. Ene er lavinehund og meget lydig men barna skal ikke være alene med hundene. Dette av hensyn til både barn og hund. Anonym poster: 8e6d4c9105ffdb39f791feb36db4a9c6
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 14. april 2013 #4 Skrevet 14. april 2013 Å la hunden være alene med en som ikke kan kontrollere hunden i alle situasjoner vil jeg si er uansvarlig. Hva om det skulle skje noe? Gutten er 7 år og han burde ikke ha et ansvar som du selv sier at han ikke er klar for å ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå