Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #1 Skrevet 14. april 2013 ? Anonym poster: 4402c5a8c75b109095b3a8b4141681ff
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #2 Skrevet 14. april 2013 Jeg fikk en UTROLIG god oppfølging i mitt svangerskap! Og hadde en fødsel som bare ble en utfordring pga. flink gyn. overlege og jordmor. Kunne like fort ha endt i keisersnitt Herlige damer! Anonym poster: 6e0f84d0f0e1a4e5c834805b641219ae
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #3 Skrevet 14. april 2013 To fantastiske fødsler på gamle AHUS bak meg!! Supert personale som gav meg akkurat den støtten jeg trengte både før, under og etter fødsel Anonym poster: 275f6554921b4be359d0c860db637a73
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #4 Skrevet 14. april 2013 Jeg synes det var bra at de reddet mitt og min datters liv ved hjelp av prematurt keisersnitt da jeg fikk svangerskapsforgiftning. Anonym poster: 250523ddc2932b4fc158a3e5bb761ccb
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #5 Skrevet 14. april 2013 Jeg glemte å fortelle noe selv :-) Jeg har vært (bank i bordet) kreftsyk, og jeg har egentlig fått varierende oppfølging av forskjellige sykehus under behandlingen. Men min lege på kreftavdelingen der jeg bor er helt FANTASTISK, både når det har gått bra og dårlig! Hun har bl.a. ringt meg med prøvesvar kl 20 fredag kveld (lenge etter hun burde vært gått hjem) bare for at hun mente det var kjekt å få positivt svar raskest mulig! Hurra for henne :-) Anonym poster: 4402c5a8c75b109095b3a8b4141681ff
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #6 Skrevet 14. april 2013 Ja, jeg har ei skulder som går lett ut av ledd. Jeg har alltid klart å få den i leddet igjen selv. Var innom en lege for noen år siden som mente det var bare noe jeg inbilte meg. Det var i følge han umulig å få den på plass uten hjelp. Skuldra gikk ut av ledd igjen for en mnd siden og jeg klarte ikke få den tilbake. Måtte på legevakta og ta røntgen og legen sa at den tydelig var ute av ledd. Fikk hjelp til å få den på plass og har blitt fulgt utrolig godt opp! Har vært på flere kontroller i ettertid og hastetime til fysioterapi. Skal på mr og sannsynligvis må de operere meg. Ortopeden ristet bare på hodet da jeg fortalte hva den forrige legen hadde sagt. Anonym poster: 7962c34fda2ac492e4cd6ead3c52151a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #7 Skrevet 14. april 2013 Selv om det skjer en del feilbehandling og er mye negativt ved det norske helsevesenet så må vi ikke glemme at flertallet faktisk får den hjelpen de trenger og at mange av oss hadde vært døde uten denne hjelpen. Jeg hadde ikke overlevd forrige fødsel pga enormt blodtap og hasteoperasjon dersom jeg ikke hadde født på sykehus. Følte meg utrolig godt tatt vare på og har bare positive ting å si om all hjelpen jeg fikk. Anonym poster: 6d59fbc73cd9b159c3d531c79afec76b
Papegøyeblomst Skrevet 14. april 2013 #8 Skrevet 14. april 2013 Mange år før jeg ble gravid, fikk jeg en kraftig brystbetennelse. jeg gikk altfor lenge med det, puppen ble glovarm og tung, og kjentes ut som om den ble spiddet med glødende strikkepinner... Til slutt måtte jeg dra til lengen, og han fikset en hastetime på Ullevål neste dag. Der tok de ultralyd og biopsi, og to dager etter tømte de brystet med vakum-nål ( vet ikke helt hva det heter), og ut kom MYE tykk, grønn materie. ( det var så sykt vondt at jeg kasta opp).. Fikk beskjed om å ta kontakt sporenstreks med sykehuset dersom jeg skulle begynne å få samme symptomer igjen. Var veldig fornøyd med at alt ble ordnet så raskt, og ble helt fin etter en antibiotikakur. Har heldigvis aldri opplevd det igjen (bank i bordet)
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #9 Skrevet 14. april 2013 Jeg har vært fornøyd med fastlegene jeg har hatt. De har vært flinke til å henvise videre ved behov alle sammen, enten det har vært noe med meg eller barna. Så er jeg veldig fornøyd med å bli tatt alvorlig under fødslene. Under første skjedde det noe etter fødselen jeg selv ikke skjønte at var galt, men barnepleieren som kom innom rommet skjønte med en gang at noe var galt og fikk ordnet det ved hjelp av jordmor. Det var ikke veldig alvorlig, men det kunne antagelig ha blitt alvorlig hvis de ikke hadde sjekket ting ordentlig. Under andre fødsel var jeg både redd for at det skulle gå veldig raskt siden første hadde gått forholdsvis raskt, så jeg fikk komme tidlig på kontroll på sykehuset. Etter fødsel var jeg redd det samme skulle skje som etter første fødsel og da passet de godt på og fant ut av det tidlig så jeg slapp å bli så dårlig i etterkant som jeg ble etter første fødsel. Anonym poster: aebfe6dda81fea312ec09ea2ddbf1dd2
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #10 Skrevet 14. april 2013 Ja! Jeg ble alvorlig psykisk syk for tre år siden. Ble innlagt i huj og hast på psykiatrisk sykehus og tatt utrolig godt vare på. Jeg går fremdeles i terapi - alt dekkes. Jeg har en fantastisk terapeut. Anonym poster: e48d6a9734cac400100d31baf3e4210f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #11 Skrevet 14. april 2013 Dette svangerskapet her er jeg positivt overrasket over svangerskapsomsorgen. Jeg får masse oppfølging av fastlege, månedlige ultralyder, og tidlig sykemelding etter at forrige svangerskap endte med alvorlig preeklampsi. Anonym poster: 3d50aeee0c0d1f1690781b30000a126d
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #12 Skrevet 14. april 2013 Fikk i forrige svangerskap svangerskapsforgiftning den siste mnd. Mange kontroller hos fastlege før jeg ble satt i gang av sykehuset. Hadde jordmor hos meg hele fødselen, alt gikk fint! Anonym poster: 7ead955785d90a5aeaa5612166ed9705
Major HotLips Houlihan Skrevet 14. april 2013 #13 Skrevet 14. april 2013 Under siste fødsel ble babyen tatt med sugekopp uten at jeg revnet. Gynekologen hadde fått applaus på pauserommet etterpå
DaTuMa Skrevet 14. april 2013 #14 Skrevet 14. april 2013 Fått veldig god og rask hjelp på ahus de to gangene jeg var innlagt med hyperemesis i vinter. Fine ansatte på jobb, god mat, fine store rom. Fikk åpen retur, bare å ringe hvis det var noe. Merket ikkeno til underbemanning og alt det fæle man leser om i avisen
Caprica Skrevet 14. april 2013 #16 Skrevet 14. april 2013 Førstemann er prematur, i vi fikk utrolig god behandling på Drammen sykehus da han ble født uke 31. De ansatte på nyfødtintensiven er helt fantastiske, vi fikk hybel på sykehuset og spiste, bodde og parkerte gratis. Herlige hjertevarme damer som gjorde et potensielt kjipt sykehusopphold veldig ålreit. Har bare gode minner fra den tiden faktisk (om gutten haddr vært alvorlig syk ville situasjonen vært en annen selvfølgelig, men han trengte bare oppfeiting) I andre svangerskap fikk jeg henv til gynekolog veldig tidlig, som fulgte meg opp tett fram til sykehuset tok over uke 19. Vekstkontroll hver eller annenhver uke avhengig av tilvekst, og da det viste seg at lillesøster lå i seteleie og ikke ville snu seg, fikk jeg velge ks uten diskusjon. Vaginal fødsel var uaktuelt for meg siden jeg ikke hadde født vaginalt før (hastesnitt med nr 1). Veldig hyggelige leger, jordmødre og sykepleiere, så jeg har bare positive ting å si om Drammen sykehus :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå