Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #1 Skrevet 14. april 2013 Jeg klarer fint og kjøre bil. Jeg går sånn noenlunde greit men kan ikke være på beina for lenge av gangen. Det store problemet mitt er at for at jeg skal komme meg ut av bilen må jeg skyve setet langt bak og døra må nesten på vidt gap. Har problemer med å bøye venstre kne. Vanlige parkeringsplasser blir for trange for meg. Selv om jeg kommer meg ut når jeg parkerer er det ikke sikkert jeg kommer meg inn etterpå om noen har parkert tett på meg. Å få parkeringsplass på et hjørne er ikke alltid så lett. Og på feks Ikea her hvor jeg bor er det kantsteiner på hjørnene som døra smeller inn i. Fastlegen mener vi må se det ann et par årstid før vi søker handikapskilt for handikapparkeringen. Så i et par år til må jeg regne med at jeg må kjøre hjem fra butikk og kjøpesenter uten at jeg får gjort det jeg skal pga. at jeg ikke får hjørneparkering. Hadde vært fint og slippe og ha med mannen på shopping inn i mellom. Ikke alltid han kan være med heller. Samme gjelder å besøke veninner. Kul umulig å få parkeringsplass hvor jeg er sikkret og komme meg ut og inn av bilen på utenfor hos dem. På jobb må jegmdra så tidlig at jeg får en spesiell plass så jeg er sikkret at jeg ikke får problemer. Er innmari frustrert og føler jeg blir mer og mer isolert pga. dette. Taxi er for dyrt rett og slett og vi har jo tross alt bil. Anonym poster: e98c27d2064cac17bf16c6ae0781326c
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #2 Skrevet 14. april 2013 Om du ikke er i stand til å benytte ordinær parkering pga fysiske problemer, skal du selvfølgelig søke handicapparkering nå. Hva skulle formålet være med å vente et par år? Det finnes sikkert flere fastleger der du bor. Anonym poster: a087420c60646f9ea04cbc6ce0c4276c
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #3 Skrevet 14. april 2013 Fastlegen min er av den meningen at jeg blir frisk i kneet. Det blir jeg nok ikke. Kirurgen ga meg ikke de helt store forhåpningene. Store sjanser for at det blir protese. Ble operert for 3 mnd siden snart og det har ikke hjulpet noe, heller blitt verre. Jeg har kraftig artrose i venstre kne og en litt mildere i høyre + leddgikt i en del andre ledd. Fysioterapauten på sykehuset mente det var noe jeg burde ha, men det måtte fastlegen hjelpe meg med. Tenkte å ta dette opp med kirurgen når jeg skal tilbake dit i løpet av mai. Anonym poster: e98c27d2064cac17bf16c6ae0781326c
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #4 Skrevet 14. april 2013 Det er jo ikke relevant om du blir frisk om noen år, så lenge problemet er der nå. Parkeringstillatelser kan godt gis for begrensede tidsrom, med revurdering om f.eks et par år. Anonym poster: a087420c60646f9ea04cbc6ce0c4276c
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #5 Skrevet 14. april 2013 Enig med deg, men fastlegen var ikke enig. Håper jeg kan få litt mer hjelp på sykehuset. Dem vet jo litt mer om dette enn fastlegen. Veldig mange i familien min har artrose i knær og ingen har blitt frisk av det. Anonym poster: e98c27d2064cac17bf16c6ae0781326c
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #6 Skrevet 14. april 2013 Finn skjemaet for søknad om hc-parkering i din kommune, fyll ut din del og ta med på sykehuset - så kan vel spesialist der fylle ut resten. Eller bytt fastlege, som sagt. Anonym poster: a087420c60646f9ea04cbc6ce0c4276c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå