Gå til innhold

Dere som gikk over en uke over termin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fødte dere?

Startet fødselen av seg selv, eller ble dere satt igang?

Hadde dere noen komplikasjoner, type misfarget fostervann, morkakesvikt, navelstreng rundt halsen osv?

En uke over, ingen tegn til fødsel, lei og bekymret :(

Anonym poster: a62b1ac454fa61b7261353b53c1dd96d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble satt igang akkurat en uke over. Hadde litt lite fostervann.

Anonym poster: c6631652c7e4569f08bd09b2e01b9d6b

Skrevet

Andre fødsel startet 9 dager over termin, ingen komplikasjoner, og en lett fødsel. Vannet gikk aldri under fødselen, og da jordmoren "tok vannet" kom det nesten ingenting - var nok ikke mye fostervann igjen nei :-/ Var på overtidskontroll tre dager før og hadde da nok fostervann. Har du vært på overtidskontroll?

Anonym poster: a60cd51e6d5a178d43a3bd44facde77a

Skrevet

Jeg ble satt i gang to uker over tiden. Etter fire dager var den ennå ikke tegn til at babyen ville ut, men derimot store tegn til at hun var stresset. Hun ble tatt med hastesnitt. Misfarget forstervann og baby som ikke hadde det så bra. Hun var fin igjen etter ni dager på intensiven, og det hele har gått veldig fint.

Skrevet (endret)

Føler med deg, så absolutt.. Det er tungt å gå over tiden!

Jeg gikk 9 dager over tiden..da trodde jeg at jeg aldri skulle føde :)

Men plutseli var det igang.. Vannet gikk på natten (MYE vann)og 8 timer senere var hun ute. Ingen komplikasjoner!

Eneste var at hun var stor.. 4720.. Så hadde hun kommet tidligere, hadde hun nok vært mindre...men hun ville vært stor uansett ;)

Ikke bekymre deg! Har du fått akupunktur? Fødselen startet en dag etter jeg fikk det, så det kan jo hende det funket...

Endret av Countess
Skrevet

jeg gikk 13 dager over. fødtselen startet selv og varte 1t og 15min fra første rie til babyen var ute. ingen missfarging og ingen komplikasjoner. fødte en stjernekikker.

Anonym poster: f45bfb710bdbc062e63a65558bcf11bd

Skrevet

Fødte 10 dager over. Lite fostervann, ellers frisk og fin! Fødselen startet av seg selv, men tok 23 timer.. Lykke til HI, snart har du babyen din!! :-)

Skrevet

Fødselen startet av seg selv 7 dager termin, noen timer før jeg skulle inn til overtidskontroll på sykehuset. Fødselen tok ca 2 timer, men tok en time før det begynte å bli ubehagelig og den siste halvtimen var veldig vond. Ingen komplikasjoner, ikke misfarget fostervann, ingen tegn til morkakesvikt eller annet. Dette var nr 3, de to andre kom på henoldsvis termindagen og 1 mnd før termin :)

Skrevet

Jeg var på overtidskontroll på dag 6 over termin, og fikk time til igangsetting på dag 11, men fødselen startet av seg selv på dag 9.

Fødselen gikk greit i begynnelsen, men han lå skjevt og det dabbet litt av. Fostervannet var forurenset og jeg fikk overdose med medisiner, så det så litt skummelt ut en periode. De gjorde klart til keisersnitt, men på siste sjanse så kom han ut :)

Anonym poster: 92a8e389c5fce72bdf835f286a02b101

Skrevet

Jeg ble satt i gang 7 dager på overtid, fødte 8 dager på overtid. Ble satt i gang pga nye regler, bla med tanke på bmi. Jeg lå på grensa og ble derfor satt i gang selv om jeg ikke hadde noen tegn på fødsel.

Jeg synes ikke noe om å bli satt i gang, det førte til stormrier og endte tilslutt i ks. Det skal sies at jeg fikk velge mellom å bli satt i gang, eller vente noen dager til, jeg var som de fleste andre veeeldig lei og ville møte den lille. Det velger jeg ikke neste gang hvis det skulle bli aktuelt.

Anonym poster: 0273af7644c24e05b96fa1ed928b009e

Skrevet

Med nummer to gikk jeg over termin.

1 uke etter termindato var jeg på overtidsultralyd og jordmoren strippet meg litt i samme slengen :) Det funket hest!

Gikk i fødsel samme ettermiddag, og dagen etter kom jenta våres :)

Hun var akkurat samme størrelse som søsknene, ca. 3,8 kg og ingen komplikasjoner/farget fostervann.

Når skal du på overtidskontroll?

Gjest Anybody
Skrevet

6 dager over. Inge tegn på fødsel så plutselg var det rier og åpning gitt.

Alt var bra gikk for og greit. Ikke noe misfarging eller annet farlig.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Jeg har overtidskontroll på torsdag, da er jeg 9 dager over termin. Har ikke provød akupunktur, det er det ingen i nærheten som tilbyr her på landet :P

Jeg hadde ganske høy startvekt, bmi på 28,5 og har gått opp 11 kg, så da kan det vel kanskje hende jeg får tilbud om igangsetting en av de nærmeste dagene da, visste ikke at det hadde noe å si.

Men synes igangsetting er litt skummelt også, har jo lest mye skrekkhistorier om det også :P Jeg vil ikke verken gå lenger over eller igangsettes, vil at fødselen skal starte NÅ!!

Skrevet

Lykke til HI, misunner deg. Er bare tre dager over nå, mrn får ikke overtidskontroll før 12 dager over:/

Skrevet

10 dager over UL-termin, 12 dager over menstermin... Morkakesvikt står det i papirene mine. Jenta var veldig tynn og jeg hadde lite fostervann. Ble satt i gang og "truet" med keisersnitt om det ikke gikk fort nok. Det gikk på 3,5 timer og var en superenkel fødsel :) jenta var frisk og fin (litt tynn da;)

Skrevet

Jeg gikk 11 dager over med første, men hadde rier fra dag 8 over, så jeg visste det var i gang. Fostervannet var misfarget, men fikk ikke inntrykk av at det var noe farlig. Fosterlyden sank en del rett før jeg hadde full åpning, så han ble tatt med sugekopp og var ute 15 minutter etter. Han var helt ok når han kom ut, bare litt mere blå enn de som for full score på farge.

Fødselen kom i gang av seg selv, og inntil jeg kjente den første rien (som nok i hovedsak var modningsrier det første døgnet), hadde jeg i gen tegn til modning.

Skrevet

Første startet av seg selv 10 dager over. Veldig fin fødsel uten komplikasjoner.

Nr 2 ble satt i gang 11 dager over. Endte med hastesnitt.

Anonym poster: 484dd36b190aa5860886400828b57614

Skrevet

9, 12 og 9 dager over tiden her. Alle startetav seg selv og ingen komplikasjoner forbundet med overtiden. Noen har bare lange svangerskap :)

Skrevet

En fødsel startet av seg selv 17 dager over, en annen 10 dager over. Mine 2 av 5 beste fødsler faktisk. Ingen komplikasjoner:) Lykke til!

Skrevet

9, 12 og 9 dager over tiden her. Alle startetav seg selv og ingen komplikasjoner forbundet med overtiden. Noen har bare lange svangerskap smile.png

Men jeg har fått begge de to første enten til eller litt før termin, så jeg hadde nestne forventet det samme tredje gang. Innbiller meg at det må være noe galt siden det plutselig drøyer sånn denne gangen..

Skrevet

Når fødte dere?

Startet fødselen av seg selv, eller ble dere satt igang?

Hadde dere noen komplikasjoner, type misfarget fostervann, morkakesvikt, navelstreng rundt halsen osv?

En uke over, ingen tegn til fødsel, lei og bekymret sad.png

Satt i gang med nummer 1 pga svangerskapsforgiftning på termindato

Nummer 2 kom 6 dager på overtid, merket ingen forvarsel på dette

Nummer 3 ble satt i gang 15 dager på overtid!

Skrevet

Gikk 9 dager over. Skulle egentlig på overtidskontroll på sykehuset to dager etter.

Alt gikk veldig fint. Fødselen startet 3 om natta og babyen var ute 8 om morningen. Han veide 4,5 kg, måtte bare sy et par pyntesting. Jeg gjorde ikke noe for å få i gang fødsel. Den startet av seg selv :)

Anonym poster: 313c576512bc22614f174b6cd2dcb169

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...