Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Forventet IKM:

Mamma85 13. Mai (3 pp)

Lillemyri 27.mai (1pp etter SA)

Sjødronning 20.mai (4pp)

SIE<3 14. mai

FruLAAR 14. mai (1pp)

Muldvarpen__ 8.juni (4pp)

Håpefull! 23. mai (1pp)

Moli24 24.mai (12pp)

SnartMamma-87 30. mai (1pp)

Wiiga 17. Juni (2pp)

Etter IKM, venter på TR eller positiv test:

Pale Fire 3.April (pp1)

Rosa sukkerspinn 7.april (pp1)

Aalesundfrøkna 17. April (9pp)

lillefrøken90 16.april (7PP)

Silje92 8. Mai (1pp)

TMGL 7.mai

Gravide:

Ens 1 oktober (1pp)

Lilletrille 09 oktober (1pp)

*Vanilla* 21 oktober(2pp)

Ønsker*drømmer*håper 25 oktober (2 pp)

Mon 23 (1pp)

SnartBabyLykke 26.november (3pp)

Fru86

Fru frøken 28. November (2pp)

Craecrae 28.november (2pp)

Sunset 15. November (2pp etter to SA)

Fillibobba 06.desember (1pp)

Alba 87 10 desember (1pp)

Nyinovember 12.des. (1pp)

marmamma (2pp)

Oslomama 19. januar(1pp etter SA)

Lillelura *GRAVID* 20.januar (2pp)

FrøkenUgla 30.januar (4pp)

Bearplace 15.februar (4pp, 3pp etter SA)

Bonusmamma 25 februar (2pp)

Nussmuss 25. Februar (3pp)

Frupedersen 10.Februar (3pp)

Karooline 2.mai (1pp)

Twiiie 3.Mai (3pp etter SA)

Prøver24 (6pp)

Frk B. 17. Mai (6 pp)

Alira 29. juni (1 pp)

Fortsetter under...

Jeg slenger meg inn her igjen, jeg. Var inne for nesten et år siden fordi vi var i startfasen av å skulle slutte på prevensjon, men så ombestemte samboeren min seg igjen. Nå er vi igang for fult. Har vært prøvere i 9 måneder, men er bare i pp5 likevel siden det tok lang tid før jeg fikk tilbake menstruasjon og el. Begynner å miste håpet litt, men har vært på privat innvendig ul og der så alt fint ut. Er 5 dpo idag, så krysser fingrene for at alle gode ting er 5..

Forventet IKM:

Mamma85 13. Mai (3 pp)

Sjødronning 20.mai (4pp)

SIE<3 14. mai

FruLAAR 14. mai (1pp)

Håpefull! 23. mai (1pp)

Moli24 24.mai (12pp)

Wiiga 17. Juni (2pp)

Aalesundfrøkna 25.juni(12pp)

Pale Fire 3.April (pp1)

Silje92 8. Mai (1pp)

TMGL 7.mai

Gravide:

Ens 1 oktober (1pp)

Mon 23 (1pp)

Fru86

marmamma (2pp)

Karooline 2.mai (1pp)

Prøver24 (6pp)

Frk B. 17. Mai (6 pp)

Alira 29. juni (1 pp)

• 2 uker senere...

Nå begynner jeg å forstå hvordan dere andre som har vært her lenger enn meg har det! Dette vente-og-tolke-kjøret er jo til å bli gal av  :laugh:

TR har ikke kommet etter pilleslutt (Cerazette) enda,så jeg vet ikke helt hvor lang syklusen min er..Men jeg føler virkelig at den burde vært her nå! Så jeg tok en strimmeltest igår kveld,og den ble negativ. Kastet den og tenkte at hvis det er veldig tidlig,så burde jeg teste på morgenen istedet.Testet idag tidlig,og da kom det en svak strek etter 5-10 min,som da altså er etter "tidsfristen"  :klo:  Hentet testen fra igår kveld i bosset og sammenlignet,og den fra igår er like blendahvit enda..! 

Vet jo at tester er misvisende etter tiden,men når den ene er knallhvit og den andre svakt positiv...Kan jeg være gravid da??

Av symptomer vet jeg ikke helt,jeg hadde en uke for 10-14 dager siden hvor jeg var kjempekvalm og uvel,men tenkte kanskje dette var pga EL.Ingen ømme bryster,og god luktesans har jeg alltid hatt :fnise:  Føler litt ubehag i livmoren når jeg strekker meg eller lignende,som om den er "støl" i mangel på et bedre ord :fnise:

Men ettersom jeg ikke har hatt bortfallsblødning på over ett år og ikke hatt "ordentlig" mens på 6-7 år,kan det jo like gjerne være menstruasjonssmerter..

Noen som kan komme med noen fornuftige ord? 

Siden du tok den negative i gårkveld kan det være at den har blitt negativ siden det var på kvelden. HcG tester bør taes i morgenurin. Siden den fra i dag tidlig fikk svak strek vil jeg tro du kan være gravid. (selv om det var etter tidsfristen). 

Prøv igjen i morgen tidlig med ny test!! :) 

Bella

Anonymous poster hash: 03a40...d1a

Annonse

IKM i dag. Ingen tegn til tr enda, men ikke positiv test heller. Tok tester 10, 11, 12 og 13 dpo. Så små streker på fler av de, men de var heelt grå :/ Nå er jeg tom for tester så får ikke testet i dag. Tror jeg bare skal vente å se om tr dukker opp og ikke kjøpe flere tester enda. Hvis jeg klarer!

Nå begynner jeg å forstå hvordan dere andre som har vært her lenger enn meg har det! Dette vente-og-tolke-kjøret er jo til å bli gal av  :laugh:

TR har ikke kommet etter pilleslutt (Cerazette) enda,så jeg vet ikke helt hvor lang syklusen min er..Men jeg føler virkelig at den burde vært her nå! Så jeg tok en strimmeltest igår kveld,og den ble negativ. Kastet den og tenkte at hvis det er veldig tidlig,så burde jeg teste på morgenen istedet.Testet idag tidlig,og da kom det en svak strek etter 5-10 min,som da altså er etter "tidsfristen"  :klo:  Hentet testen fra igår kveld i bosset og sammenlignet,og den fra igår er like blendahvit enda..! 

Vet jo at tester er misvisende etter tiden,men når den ene er knallhvit og den andre svakt positiv...Kan jeg være gravid da??

Av symptomer vet jeg ikke helt,jeg hadde en uke for 10-14 dager siden hvor jeg var kjempekvalm og uvel,men tenkte kanskje dette var pga EL.Ingen ømme bryster,og god luktesans har jeg alltid hatt :fnise:  Føler litt ubehag i livmoren når jeg strekker meg eller lignende,som om den er "støl" i mangel på et bedre ord :fnise:

Men ettersom jeg ikke har hatt bortfallsblødning på over ett år og ikke hatt "ordentlig" mens på 6-7 år,kan det jo like gjerne være menstruasjonssmerter..

Noen som kan komme med noen fornuftige ord? 

Dette høres lovende ut! Jeg ble fortalt at hcg-tester ikke blir positive (selv etter tidsfristen) dersom det ikke er hcg i urinen! Det begynte slik for meg og, men svake positive etter tidsfristen. Vent noen dager og ta CB digital, så får du det svart på hvitt :)

hei slenger meg på her jeg:)

litt om meg selv. 26 år gammel. 9 pp

synes dette med prøving er helt forferdelig stressende med nye håp hver måned så skuffelser.

var oss gynekolog ca 2 uker siden og hun så med ul at jeg hadde el. alt var kjempe fint med meg med hormonprøver og alt, så kom beskjeden: han hadde KUN 5 mill svømmere og hun satte oss opp på venteliste til prøverør. men sa at vi kunne få det til på naturlig måten men at det kunne ta tid:(  men håpet om spiren var der fortsatt etter jeg slo ut pos på el test i helgen. testet neg i dag på g test, ikm i dag:( har nå begynt å spotte litt som egentlig er unormalt for meg. kommer som regel for fullt når jeg begynner å blø. kan jeg være gravid?? tvilsomt.. blir GAAAL

ny test i morgen (testoman) om spottingen gir seg i løpet av natten..

noen andre som synes prøving er vanskelig og eller har mann med få svømmere??

Da er vi i gang med PP1:) Kjenner at jeg er virkelig spent, selv om jeg vet at ting kan ta tid. Jeg tok jo ut p-staven 2. juli, så kan ta lang tid før kroppen er tilbake til normalen.

Jeg har bestemt meg for å ikke telle på dager ang. EL og sånt, annet enn at jeg har en app hvor jeg plotter innn når jeg har TR og ikke. Jeg blir gal nok som det er av ventingen, og så lenge vi har sex hver dag/annenhver dag er sjansen stor for at vi treffer på riktig tidspunkt, er den ikke?

Med p-stav hadde jeg litt varierende lengde på syklusen min, men i følge appen, hvor jeg har plottet inn TR det siste halvåret, så skal TR komme rundt 1. august. Men hvem vet, kanskje kommer den før, kanskje etter, eller aller helst; ikke i det hele tatt. :)

Dette er en spennende tid i alle fall.

Dette blir forresten vår første. Jeg er snart 24 år, samboeren er snart 31.

tr som kom i går:( da starter pp10

jeg har satt mannen min på vitamin kur og sluttet å røyke, ny sperm test om 3 måneder. så håper det klaffer før ventelista for prøverør som et opp til 1 år ventetid:(

lykke til trøndermammasnart med pp1:)

hei ett lite tips til alle prøvere:)

kom nettopp over noe på fertil.no som heter instead softcup. dette er en gummi kopp som føres inn i kjeden etter samleie som hindrer sæden å renne ut. kan være i kjeden opp til 12 timer. da 95% av sæden vaneligvis renner ut.

er egentlig ment til bruk av tr i  men kan også brukes til å bli lettere gravid.

noen som allerede har prøvd dette?

Annonse

Vi tenker på sæddonasjon, og har hørt mye bra om CFC. Men dette er i København, et sted vi ikke bor. Det er jeg da lurer på: kan man ta en del av testene her? Dvs blodprøver osv? Da tenker jeg på hos min vanlige fastlege. Litt usikker på hvordan jeg skal gå fram, og vil også prøve å holde kostnadene mest mulig nede slik at vi kan bruke mer penger på selve behandlingen.

tr som kom i går:( da starter pp10

jeg har satt mannen min på vitamin kur og sluttet å røyke, ny sperm test om 3 måneder. så håper det klaffer før ventelista for prøverør som et opp til 1 år ventetid:(

lykke til trøndermammasnart med pp1:)

Takk for det :)

Idag skal vi/jeg til fastlegen å snakke om at vi ikke klarer å bli gravid.

Er på pp 13 nå, og føler vi trenger litt hjelp. Dette blir første steg/legetime, hva burde jeg si, og spørre om ??

Håper noen har erfaring og svarer meg :-)???

Er på pp 13 nå, og føler vi trenger litt hjelp. Dette blir første steg/legetime, hva burde jeg si, og spørre om ??

hei:) jeg var oss gyn ca 2 uker siden, jeg gikk til privat slik at jeg slapp og vente på legetime for så å vente på gyn time.. hadde spørret om henvisning til gyn slik at dere får sjekket dere ut begge to. 

oss gyn sjekket hun meg med innvendig ul, tok celle og bakterie prøve, deretter blodprøve noen dager senere på legekontoret for å sjekke hormonene mine.. han måtte levere inn en sædprøve. alt var veldig fint med meg men han hadde veldig få spermier så vi er satt på venteliste til prøverør:( pp10 nå

Forventet IKM:

Mamma85 13. Mai (3 pp)

Sjødronning 20.mai (4pp)

SIE<3 14. mai

FruLAAR 14. mai (1pp)

Håpefull! 23. mai (1pp)

Moli24 24.mai (12pp)

Wiiga 17. Juni (2pp)

Aalesundfrøkna 25.juni(12pp)

Pale Fire 3.April (pp1)

Silje92 8. Mai (1pp)

TMGL 7.mai

Gravide:

Ens 1 oktober (1pp)

Mon 23 (1pp)

Fru86

marmamma (2pp)

FrøkenG 05. Mars (4pp)

Karooline 2.mai (1pp)

Prøver24 (6pp)

Frk B. 17. Mai (6 pp)

Alira 29. juni (1 pp)

hvordan går det med dere ? :smilorange:

Jeg var hos legen denne uka å fortalte at jeg ønsket å bli gravid, men ikke hadde mensen. Legen sa at jeg hadde noe som het sekunder amenore. Han henviste meg til en gynekolog men ventetiden var 3 mnd ! :snurt:  det syns jeg var litt lenge. evt kunne jeg gå til en privat i nærområdet, men vil koste litt ekstra. Er det noe forskjell på offentlig og privat gynekolog? Da tenker jeg på hvordan de er, utstyr dem bruker, osv.. er veldig nervøs :-(

hei:) jeg var oss gyn ca 2 uker siden, jeg gikk til privat slik at jeg slapp og vente på legetime for så å vente på gyn time.. hadde spørret om henvisning til gyn slik at dere får sjekket dere ut begge to.

oss gyn sjekket hun meg med innvendig ul, tok celle og bakterie prøve, deretter blodprøve noen dager senere på legekontoret for å sjekke hormonene mine.. han måtte levere inn en sædprøve. alt var veldig fint med meg men han hadde veldig få spermier så vi er satt på venteliste til prøverør:( pp10 nå

Vi er pp13 nå:-/ vi var hos legen, og hun er veldi flott lege. Blir henvist videre til gyn, og der skal jeg få dem til å ta slt av prøver, mannen min blir også kalt inn til lege, han gruer seg :-/

Vi er iallerfall igang nå!

Hei First00 😊

Jeg var selv hos gyn for 2 uker siden da jeg ble henvist av min fastlege, jeg valgte privat da dette var ca 1 mnd ventetid istedenfor 3-6 mnd på offentlig. Jeg var superfornøyd med damen jeg kom til, tok innvendig ultralyd endel prøver og vi snakket masse. Var litt redd for regningen siden det var privat, men ble overrasket med hele 380kr tror jeg det var.

Så jeg vil anbefale deg privat, da jeg tror man får bedre behandling der og mindre ventetid!

Lykke til ❤️❤️

Anonymous poster hash: 67f61...57a

Hei First00

Jeg var selv hos gyn for 2 uker siden da jeg ble henvist av min fastlege, jeg valgte privat da dette var ca 1 mnd ventetid istedenfor 3-6 mnd på offentlig. Jeg var superfornøyd med damen jeg kom til, tok innvendig ultralyd endel prøver og vi snakket masse. Var litt redd for regningen siden det var privat, men ble overrasket med hele 380kr tror jeg det var.

Så jeg vil anbefale deg privat, da jeg tror man får bedre behandling der og mindre ventetid!

Lykke til ❤❤

Anonymous poster hash: 67f61...57a

Tusen takk :-) da ringer jeg å bestiller hos privat i morgen :)

Heisann! Hiver meg på jeg også ;) jeg er 22 og samboeren min er 23. Prøver på vårt 1 barn. Sluttet med p piller i slutten av april, men er på vår 1 skikkelige pp ;)

Skulle hatt eggløsning i går, men kom ingen ting. Hadde litt brun utflod i truseinnlegg for 2-3 dager siden. Kan det ha noe med eggløsningen å gjøre? Ønsker alle lykke til og håper det klaffer fort :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...