Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Er det farlig å "hoppe i havet" hvis man er gravid?:-P Blitt utfordret, tror ikke jeg er gravid heller. Men bare lurer :)

Ja, kuldesjokket kan gi kramper/sammentrekninger i livmor som kan resultere i spontanabort :/

Hjelp, hvor har du dette fra da? 

Jeg tok en dukkert i helga selv, er 10 uker på vei i dag. 

Googla gravid+bading på forhånd, og leste alt jeg fant uten å finne en eneste påstand om 

at dette kunne skade barnet. Leste derimot side opp og side ned om kvinner som både hadd isbada 

å bada i havet i sine svangerskap, uten at det hadde gjort noe. 

Nå var dette i Trondheim, og det var ikke spesielt kaldt, men kjenner jo at jeg angrer litt nå :\ 

Anonymous poster hash: 8d81e...0b8

Google, venninna mi er gravid å fikk utfordringen, derfor googlet vi det å fant at man kan abortere av kuldesjokket i visse tilfeller.

Det går nok bra, det ville jo isåfall skjedd samme dagen som du badet antar jeg, iogmed at det stod man kunne få sammentrekninger og de ville du jo mest sannsynlig kjent tenker jeg.

Man kan isbade som gravid, hvis man er aktiv isbader fra før av slik at kroppen er vant til det :)

Jeg badet også i trondheim, det var ikke noe veldig kaldt nei :)

Fortsetter under...

Vet dette er veldig tidlig å si fortsatt, men har veldig følelse på at det ikke går denne pp. Bare en sånn følelse jeg har, men kan jo hende jeg har blitt litt mer pesimistisk etter SA'en...

Føler me deg<3 jeg tenker bare negativt om dagen jeg. Mistet oversikt over syklusen min da jeg startet å blø igjen også å det har ennå ikke gitt seg så aner ikke no. Frustrerende. Og her for en liten stund siden var jeg helt sikker på at eggløsning kom å så begynte jeg å blø to dager etterpå. Eller det er helt svart da. Men plutselig vettus, så sitter det en liten spire for oss begge<3

Må si jeg vle sjokkert nå. Skulle bare ta en grvidtest for å sjekke hvordan vi lå ann. Med tanke på eggløsning og mensen å sånn. Her kom det opp en positiv graviditetstest! Greier ikke å tro at jeg er gravid så fort etter sa. Men det stemmer jo i forhold til eggløsning, å den negative testen jeg tok fire dager etter sa.... Men likevel greier jeg ikke helt å tro.. Legen å måle hcg verdier i morgen:-)

Annonse

Gratulerer så masse! :) :)

Greier ikke helt å tro at detgår så fort, og livredd det skal være pga rester:-/

Når mistet du da? Hvis du har hatt en negativ test i mellom så skal det jo ikke være rester, men skjønner veldig godt at du blir redd for det. Men du har nok fått en ny vakker spire <3

Gratulerer så mye Fwest86. Håper denne kommer ut frisk og rask! :)

Med meg går det greit, går å venter. Vurderte å teste i morres, men glemte det. xD Så får se om jeg husker det i morgen. TR er ventet på 17 mai, så vil egentlig ikke teste før etter det. :)

Med meg går det greit, går å venter. Vurderte å teste i morres, men glemte det. xD Så får se om jeg husker det i morgen. TR er ventet på 17 mai, så vil egentlig ikke teste før etter det. :)

Ventetiden er verst! Hehe. Har du noe symtomer? Krysser fingrene for deg <3

Greier ikke helt å tro at detgår så fort, og livredd det skal være pga rester:-/

Når mistet du da? Hvis du har hatt en negativ test i mellom så skal det jo ikke være rester, men skjønner veldig godt at du blir redd for det. Men du har nok fått en ny vakker spire <3

Er bare tre uker siden vettu, menjeg hadde en negativ test fire dager etter. Å hadde eggløsning 3 mai, så dette er jo veldig tidlig. Men skal til legen også tar jeg en test til etter helgen. Forventet mens er på lørdag eller søndag.

Er bare tre uker siden vettu, menjeg hadde en negativ test fire dager etter. Å hadde eggløsning 3 mai, så dette er jo veldig tidlig. Men skal til legen også tar jeg en test til etter helgen. Forventet mens er på lørdag eller søndag.

Det kommer nok til å gå bra! :) håper jwg er like heldig! Hehe

Annonse

Det kommer nok til å gå bra! :) håper jwg er like heldig! Hehe

Huff a meg. Tenkte jeg skulle ta en ny test etter helgen, og hvis den er positiv, da er jeg gravid igjen:-) merkelig at jeg er stuptrøtt, men det har jeg vært etter sa så har ikke tenkt over det da....

Ventetiden er verst! Hehe. Har du noe symtomer? Krysser fingrene for deg <3

Dagene har faktisk gått veldig fort, har hatt å teste meg i hode siden torsdag, jeg trur jeg hadde el rundt den 6 mai. :P Detta er første gang siden vi starta at jeg har venta på å få testa meg. Nei  føler egentlig ikke at jeg har noe symtomer. Har hatt litt vondt i nedre del av magen, men det er nok bare tissatrengt, luft i magen og sulten sin skyld. :fnise:  Eneste jeg kan tenke meg er at jeg er sulten hele tiden, men aner ikke om det er et symtom? Er det det?? Noen som veit?? :P

Takker. :)

Forventet IKM:

Mamma85 13. Mai (3 pp)

Frk B. 17. Mai (6 pp)

Lillemyri 19.mai (1pp etter SA)

Sjødronning 20.mai (4pp)

SIE<3 14. mai

FruLAAR 14. mai (1pp)

Muldvarpen__ 8.mai (3pp)

Moli24 24.mai (12pp)

Etter IKM, venter på TR eller positiv test:

HoneyBooBoo 03.Februar (1pp)

Lille Ugla 4. Februar

Vil-bli-mamma 20. Februar (4pp)

Kosti 23.Mars (1pp)

Fjellfrøkna 26. Mars (19pp)

Pale Fire 3.April (pp1)

Rosa sukkerspinn 7.april (pp1)

Aalesundfrøkna 17. April (9pp)

Candela ikm =? (3pp)

lillefrøken90 16.april (7PP)

Wiiga 2. Mai (1pp)

Silje92 8. Mai (1pp)

Gravide:

Ens 1 oktober (1pp)

Lilletrille 09 oktober (1pp)

*Vanilla* 21 oktober(2pp)

Ønsker*drømmer*håper 25 oktober (2 pp)

Mon 23 (1pp)

SnartBabyLykke 26.november (3pp)

Fru86

Fru frøken 28. November (2pp)

Craecrae 28.november (2pp)

Sunset 15. November (2pp etter to SA)

Fillibobba 06.desember (1pp)

Alba 87 10 desember (1pp)

Nyinovember 12.des. (1pp)

marmamma (2pp)

Oslomama 19. januar(1pp etter SA)

Lillelura *GRAVID* 20.januar (2pp)

FrøkenUgla 30.januar (4pp)

Bearplace 15.februar (4pp, 3pp etter SA)

Bonusmamma 25 februar (2pp)

Nussmuss 25. Februar (3pp)

Frupedersen 10.Februar (3pp)

Karooline 2.mai (1pp)

Twiiie 3.Mai (3pp etter SA)

Prøver24 (6pp)

Måtte flytte meg selv også, syklusen er litt forskjøvet..

Forventet IKM:

Mamma85 13. Mai (3 pp)

Frk B. 17. Mai (6 pp)

Lillemyri 27.mai (1pp etter SA)

Sjødronning 20.mai (4pp)

SIE<3 14. mai

FruLAAR 14. mai (1pp)

Muldvarpen__ 8.mai (3pp)

Moli24 24.mai (12pp)

Etter IKM, venter på TR eller positiv test:

HoneyBooBoo 03.Februar (1pp)

Lille Ugla 4. Februar

Vil-bli-mamma 20. Februar (4pp)

Kosti 23.Mars (1pp)

Fjellfrøkna 26. Mars (19pp)

Pale Fire 3.April (pp1)

Rosa sukkerspinn 7.april (pp1)

Aalesundfrøkna 17. April (9pp)

Candela ikm =? (3pp)

lillefrøken90 16.april (7PP)

Wiiga 2. Mai (1pp)

Silje92 8. Mai (1pp)

Gravide:

Ens 1 oktober (1pp)

Lilletrille 09 oktober (1pp)

*Vanilla* 21 oktober(2pp)

Ønsker*drømmer*håper 25 oktober (2 pp)

Mon 23 (1pp)

SnartBabyLykke 26.november (3pp)

Fru86

Fru frøken 28. November (2pp)

Craecrae 28.november (2pp)

Sunset 15. November (2pp etter to SA)

Fillibobba 06.desember (1pp)

Alba 87 10 desember (1pp)

Nyinovember 12.des. (1pp)

marmamma (2pp)

Oslomama 19. januar(1pp etter SA)

Lillelura *GRAVID* 20.januar (2pp)

FrøkenUgla 30.januar (4pp)

Bearplace 15.februar (4pp, 3pp etter SA)

Bonusmamma 25 februar (2pp)

Nussmuss 25. Februar (3pp)

Frupedersen 10.Februar (3pp)

Karooline 2.mai (1pp)

Twiiie 3.Mai (3pp etter SA)

Prøver24 (6pp)

Tusen takk alle<3 vanskelig å glede seg over det enda syns jeg, siden det er så innmari tidlig. 11 dpo i dag. Men har fremdeles veldig brun utflod å det ser skremmende altså. Var sånn sa startet sist gang. Har skikkelig nenssmerter i dag også, men det vet jeg jo er vanlig. Hater alt dette styret jeg altså.

Jeg klarte ikke å la være, så det ble en test i går. Men den var negativ, men forstatt noen dager til TR skal komme, å jeg har jo ingen symtomer heller, så hadde egenlig ikke forventa noe heller. Men uansett kjipt. Men får vente å se, jeg hadde jo en periode her på 30 dager. Så kan hende at det var alt for tidlig å teste.. Tenke, tenke tenke.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...