Gå til innhold

Vi i 20-åra som prøver.


eneleh_

Anbefalte innlegg

 

Hallo alle sammen  :rolleyes: 

Nå er det en god stund siden jeg sist skrev noe her inne. Har faktisk ikke vært ordentlig inne å skrevet siden juni tror jeg.

Ingenting har skjedd enda, men jeg har en følelse på hvorfor. Er nok desverre litt for overvektig til at kroppen blir gravid.. Noe som egentlig er bra for kroppen hadde nok ikke vært noe bra om jeg la på meg 15 kg minst av en graviditet! Uansett så er det frustrerende å ikke på 13 mndr ha en eneste positiv test! 

Måtte inn å få ut litt frustrasjon kjenner jeg. Begynner å tære skikkelig på tålmodigheten!

Håper alle sammen har en fin dag  :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er så opptatt med å prøve at vi rekker ikke skrive så mye her inne  :fnise:  

Neida, jeg får endelig sterkere og sterkere strek på el-testen nå idag så vi legger inn aksjer hver dag denne uka. Har vært så støl etter en sinnsyk treningsøkt på mandag at frem til igår har jeg knapt klart å gå, så det har vært en utfordring med aksjeleggingen denne gangen :P Nå går vi for gull denne runden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen  :rolleyes: 

 

Nå er det en god stund siden jeg sist skrev noe her inne. Har faktisk ikke vært ordentlig inne å skrevet siden juni tror jeg.

 

Ingenting har skjedd enda, men jeg har en følelse på hvorfor. Er nok desverre litt for overvektig til at kroppen blir gravid.. Noe som egentlig er bra for kroppen hadde nok ikke vært noe bra om jeg la på meg 15 kg minst av en graviditet! Uansett så er det frustrerende å ikke på 13 mndr ha en eneste positiv test! 

 

Måtte inn å få ut litt frustrasjon kjenner jeg. Begynner å tære skikkelig på tålmodigheten!

 

Håper alle sammen har en fin dag  :yvonne:

Hvis det er til noen hjelp så har du iallefall verdens beste motivasjon for å klare å gå ned i vekt, tenk på premien om det er bare det som skal til for å bli gravid :) Jeg er selv litt på pluss-siden så hadde ikke tatt skade av å miste en del kilo, men det er fryktelig vanskelig synes jeg. Håper det går din vei og at spiren sitter snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er virkelig verdens beste motivasjon :-) brukte utrolig lang tid på å innse at jeg måtte ned i vekt og at det var det som var grunnen! Men nå er jeg godt i gang og vekten viser -1 siden mandag! 

Det som er litt trist er at det kan ta mange mnd før jeg er nede på den vekten som jeg tror jeg må ned på før det komme til å skje noe! Men vi krysser fingrene og holder motet oppe!! :-)

tusen takk <3

 

Endret av vil-bli-mamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går og venter på eggløsning rundt 21. -22.november og gruer meg veldig til gyn.timen neste mandag (17.nov)... Jeg har jo så ekstremt ustabile sykluser (alt fra 35-48 dager) og positive el-tester i over en uke, så mistenker jo sterkt at jeg har pco eller noe annen form for hormonforstyrrelse.. :( Har alltid hatt slike ustabile sykluser, bortsett fra når jeg gikk på pillen da..  Tenker mye på det, og i går sovnet jeg kl 3 på natten selv om jeg la meg kl 23 -- blæh!  :cry:  

 

Sorry jenter, måtte få ut litt fortvilelse.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går og venter på eggløsning rundt 21. -22.november og gruer meg veldig til gyn.timen neste mandag (17.nov)... Jeg har jo så ekstremt ustabile sykluser (alt fra 35-48 dager) og positive el-tester i over en uke, så mistenker jo sterkt at jeg har pco eller noe annen form for hormonforstyrrelse.. :( Har alltid hatt slike ustabile sykluser, bortsett fra når jeg gikk på pillen da..  Tenker mye på det, og i går sovnet jeg kl 3 på natten selv om jeg la meg kl 23 -- blæh!  :cry:  

 

Sorry jenter, måtte få ut litt fortvilelse.. 

Uff, prøv å hold motet oppe så best det går. Om det skulle vise seg at du har en slik forstyrrelse så har jeg iallefall etter noen mnd her inne skjønt at det er veldig mange som sliter med pcos o.l. Likevel klarer de å få barn, så ikke ta sorgene på forskudd :) Jeg er litt nervøs selv, vi har bare prøvd siden august, men min syklus er også veldig ustabil og jeg vet ikke om det er fordi jeg sluttet på p-pillen for bare noen måneder siden eller om det er noe annet. Har hatt vanncyster i underlivet tidligere, så man vet aldri. Skal prøve frem til jul før jeg evt. ber om time hos gynekolog. 

 

Det er lov å være fortvilet, vet så inderlig godt hvordan det føles å være ivrig prøver og ønske seg en liten en mer enn noe annet. Men jeg har troa på oss alle sammen, har sett så mange solskinnshistorier her inne at jeg virkelig tror vi kan få det til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Hallo alle sammen  :rolleyes: 

 

Nå er det en god stund siden jeg sist skrev noe her inne. Har faktisk ikke vært ordentlig inne å skrevet siden juni tror jeg.

 

Ingenting har skjedd enda, men jeg har en følelse på hvorfor. Er nok desverre litt for overvektig til at kroppen blir gravid.. Noe som egentlig er bra for kroppen hadde nok ikke vært noe bra om jeg la på meg 15 kg minst av en graviditet! Uansett så er det frustrerende å ikke på 13 mndr ha en eneste positiv test! 

 

Måtte inn å få ut litt frustrasjon kjenner jeg. Begynner å tære skikkelig på tålmodigheten!

 

Håper alle sammen har en fin dag  :yvonne:

Ikke sikkert du trenger å gå ned så mye før det klaffer :) Vi var prøvere på starten av året, skjedde ingenting på noen måneder (tre eller fire måneder). Jeg begynte også å tenke at det kanskje hadde noe med kiloene mine å gjøre. Vi tok pause fra prøvingen, jeg gikk ned fem kg og når vi begynte å prøve igjen ble jeg gravid på første forsøk :) Så kanskje du ikke er så langt unna en graviditet om du bare får igang litt vektnedgang :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og samboeren min har tatt prøvingen litt på vent og heller få fiksa opp forholdet 😊 så i dag blir det siste handel av utstyr til hesten min før ho skal hentes i morgen 😊 Så eg og samboeren min skal ut å spise og virkelig stor kose oss og snakke om hva vi skal gjøre for st forholdet skal bli bedre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg går og venter på eggløsning rundt 21. -22.november og gruer meg veldig til gyn.timen neste mandag (17.nov)... Jeg har jo så ekstremt ustabile sykluser (alt fra 35-48 dager) og positive el-tester i over en uke, så mistenker jo sterkt at jeg har pco eller noe annen form for hormonforstyrrelse.. :( Har alltid hatt slike ustabile sykluser, bortsett fra når jeg gikk på pillen da..  Tenker mye på det, og i går sovnet jeg kl 3 på natten selv om jeg la meg kl 23 -- blæh!  :cry:  

 

Sorry jenter, måtte få ut litt fortvilelse.. 

Uff, prøv å hold motet oppe så best det går. Om det skulle vise seg at du har en slik forstyrrelse så har jeg iallefall etter noen mnd her inne skjønt at det er veldig mange som sliter med pcos o.l. Likevel klarer de å få barn, så ikke ta sorgene på forskudd :) Jeg er litt nervøs selv, vi har bare prøvd siden august, men min syklus er også veldig ustabil og jeg vet ikke om det er fordi jeg sluttet på p-pillen for bare noen måneder siden eller om det er noe annet. Har hatt vanncyster i underlivet tidligere, så man vet aldri. Skal prøve frem til jul før jeg evt. ber om time hos gynekolog. 

 

Det er lov å være fortvilet, vet så inderlig godt hvordan det føles å være ivrig prøver og ønske seg en liten en mer enn noe annet. Men jeg har troa på oss alle sammen, har sett så mange solskinnshistorier her inne at jeg virkelig tror vi kan få det til :)

 

Tusen takk :hug:  Ja, så sant så sant. Er veldig mye man også kan gjøre hvis det skulle vise seg at noe er  i ubalanse :) Og funker ingen medisiner e.l så har vi jo fortsatt prøverør igjen som et alternativ! :)  Jeg krysser fingrene for at alt er i orden og at et lite under snar kan skje :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her :)

Er 27, blir 28 i desember, og samboern min er 32. Vi har prøvd å bli gravide siden i sommer, foreløpig har det ikke klaffet.. Prøver å være tålmodig, men jammen meg er det vanskelig i perioder ;) Har foreløpig ikke hatt positivt svar på EL-tester, men har hatt andre symptomer på EL. Er litt undervektig, så jobber med å gå opp i vekt. Kanskje det blir lettere da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje tatt noke tester eller noke denne mnd men eg må bare få ut litt fustrasjon!

I går var eg med bestevennina mi å henta hesten min som seff var kjempe koseligt. men i går kveld var eg så kvalm at eg spydde litt men ikke mye, er snakk om gulp egentlig :/ Aner ikke korfor dette skjedde da eg spiste normalt i går og alt :( samboeren kommentere fortsatt etter 5 dager borte fra hverandre at magen har blitt større :o Men vil ikke ta test og bli skuffet :( Glemte å skrive at da en unge som gikk forbi gråt kjendte både eg og bestevennina mi stikking og ømme pupper :o

Vi er i pp 4-5 husker ikke heilt. og har IKM på tirsdag...

Endret av Fr.Hestetun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som har skikkelig ubehag\smerter under el? Jeg har jo bare hatt el 2 ganger siden jeg sluttet på p-pillen etter 15 år, så kan være det er derfor. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter ! På mandag skal jeg til Gyn. men idag bestilte jeg meg en time hos Refleksolog til i morgen! :D det er en slags fotsoneterapeut , men som bruker flere soner enn bare i beina. Svært mange har blitt hjulpet med dette, og refleksologen fortalte at den siste pasienten hun hadde, hadde prøvd i 1 år før hun ble gravid etter 4 uker med behandling! Dette er absolutt verdt et forsøk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvere på 24 og 28 år. Begge har barn fra før og nå prøver vi på felles. Sluttet på minipille i september. Hatt to eggløsninger, har tatt test. Begynner å bli utålmodig. Forrige gang klaffet det andre uka etter pille slutt. Flere som brukte lang tid på nr to og ikke på nr en??

 

Anonymous poster hash: 880ca...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei jenter! Ikm i dag og ingen tr kom. Har egentlig ingen forhåpninger i det heile tatt. Men fortsatt kvalm :( klare ikke å røyke eller snuse :(

Endret av Fr.Hestetun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvere på 24 og 28 år. Begge har barn fra før og nå prøver vi på felles. Sluttet på minipille i september. Hatt to eggløsninger, har tatt test. Begynner å bli utålmodig. Forrige gang klaffet det andre uka etter pille slutt. Flere som brukte lang tid på nr to og ikke på nr en?? Anonymous poster hash: 880ca...59e

2 eggløsninger og ikke gravid enda er IKKE lang tid. De fleste bruker nærmere 1 år på å bli gravid. Her tok det 6pp, og er nå i uke 31+1. Ha litt tålmodighet så skjer det nok snart :-)

 

Anonymous poster hash: 8769c...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei jenter! Ikm i dag og ingen tr kom. Har egentlig ingen forhåpninger i det heile tatt. Men fortsatt kvalm :( klare ikke å røyke eller snuse :(

Lykke til :D får håpe det er et tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Heihei jenter! Ikm i dag og ingen tr kom. Har egentlig ingen forhåpninger i det heile tatt. Men fortsatt kvalm :( klare ikke å røyke eller snuse :(

Å ikke klare å røyke eller snuse er ett godt tegn :) Skal du teste ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Heihei jenter! Ikm i dag og ingen tr kom. Har egentlig ingen forhåpninger i det heile tatt. Men fortsatt kvalm :( klare ikke å røyke eller snuse :(

Å ikke klare å røyke eller snuse er ett godt tegn :) Skal du teste ? :)

Nei skal ikke teste! Ikke før denne uka er over! Så skal eg teste for da er det 1 uke over ikm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Heihei jenter! Ikm i dag og ingen tr kom. Har egentlig ingen forhåpninger i det heile tatt. Men fortsatt kvalm :( klare ikke å røyke eller snuse :(

Lykke til :D får håpe det er et tegn :)

Sitt å håper på at det er tegn😊 no har eg og samboeren min fått oss ny leilighet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos gyn, og så flink han var! Jeg er 10 kilo lettere!

 

Han har tatt celleprøve og kikket med ul og alt så bra ut innvendig. Masse fine egg på høyre side og på venstre side lå det er egg klart som han antok ville slippes i kveld eller i morgen. Mannen skal avlegge sædprøve på risken og jeg skal ta masse blodprøver. Han skal også ta en kikkhullsopr på meg i feb for å sjekke eggledere og for å se etter endometriose, så veldig mye skjer fremover. MEN han var heelt sikker på at vi får barn! <3 Han var bare fantastisk å være hos! Ble så lettet når jeg dro derfra at jeg felte noen tårer. Halleluja! :D

 

Ha en fantastisk dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos gyn, og så flink han var! Jeg er 10 kilo lettere!

 

Han har tatt celleprøve og kikket med ul og alt så bra ut innvendig. Masse fine egg på høyre side og på venstre side lå det er egg klart som han antok ville slippes i kveld eller i morgen. Mannen skal avlegge sædprøve på risken og jeg skal ta masse blodprøver. Han skal også ta en kikkhullsopr på meg i feb for å sjekke eggledere og for å se etter endometriose, så veldig mye skjer fremover. MEN han var heelt sikker på at vi får barn! <3 Han var bare fantastisk å være hos! Ble så lettet når jeg dro derfra at jeg felte noen tårer. Halleluja! :D

 

Ha en fantastisk dag, jenter!

så bra du fikk positive svar fra gyn! :) 

ang den operasjonen ved endomtriose, den har jeg tatt, sliter noe helt sykt med mensensmerter. de sa de fant "blemmer" der nede men testen kom tilbake negativ :/ litt kjipt at jeg har gått i i snart 10 år med mensensmerter å ingen som kan hjelpe meg! sliter du med det oxo? eller tar du oprasjonen bare for å sjekke ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg vært hos gyn, og så flink han var! Jeg er 10 kilo lettere!

Han har tatt celleprøve og kikket med ul og alt så bra ut innvendig. Masse fine egg på høyre side og på venstre side lå det er egg klart som han antok ville slippes i kveld eller i morgen. Mannen skal avlegge sædprøve på risken og jeg skal ta masse blodprøver. Han skal også ta en kikkhullsopr på meg i feb for å sjekke eggledere og for å se etter endometriose, så veldig mye skjer fremover. MEN han var heelt sikker på at vi får barn! <3 Han var bare fantastisk å være hos! Ble så lettet når jeg dro derfra at jeg felte noen tårer. Halleluja! :D

Ha en fantastisk dag, jenter!

 

så bra du fikk positive svar fra gyn! :) 

ang den operasjonen ved endomtriose, den har jeg tatt, sliter noe helt sykt med mensensmerter. de sa de fant "blemmer" der nede men testen kom tilbake negativ :/ litt kjipt at jeg har gått i i snart 10 år med mensensmerter å ingen som kan hjelpe meg! sliter du med det oxo? eller tar du oprasjonen bare for å sjekke ? :)

Sliter litt med det, alltid hatt mye vondt, men gyn bruker det som en unnskyldning til sykehuset slik at han får sjekket eggledere med kontrastvæske. Og han sa mange ble gravide etter en sånn undersøkelse :P Han skal selv utføre operasjonen.

Syntes mest synd på mannen som må inn å avlegge prøve på riksen. Det kan jo ikke være lett i en sånn situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...