Gå til innhold

Vi i 20-åra som prøver.


eneleh_

Anbefalte innlegg

Lykke til Attpåklatt2015

 

Jeg har ikm til torsdag, men føler intenst at jeg ikke er gravid og at jeg nærmer meg mens..men da får jeg tatt CT av ryggen, så selv om det er irriterende så er det jo egentlig positivt å få tatt CT.

 

Jeg krysser fingrene for deg og at det vokser en liten atpåklatt hos deg nå, så kommer vel min atpåklatt neste pp:-)

Tusen takk Sabina og gjengen, jeg krysser fingre og håper. De to siste nettene har jeg hatt samme drømmen jeg hadde med nr 2 (syke greier) og i natt våknet jeg med antydning til halsbrann og fikk ikke sove igjen for det presset så nederst i magen. Men er helt sikkert innbilning alt sammen, he he ;-) Jeg krysser fingrene for at det kommer en attpåklatt hos deg snart, men hadde jo kanskje vært greit å få tatt CT først? Hadde vært moro å fulgt hverandre videre :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, det hadde vært moro :-) neste mnd blir prøvefri for oss for ellers risikerer jeg å ha termin samtidig som jeg er forlover for venninna mi

 

Så blir vel å satse på augustbarn da kanskje ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som opplever ømme brystvorter etter EL? Jeg tror jeg hadde el i helgen, og i går ble brystvortene ømme. De er det fortsatt i dag. Ikke sånn veldig mye, men de er litt hovne og ømme. Leste et sted at de kan bli ømme etter el, eller når mensen nærmer seg eller ved graviditet men tør ikke håpe på så tidlige symptomer så da er jeg bare glad for at jeg kanskje har el i første pillefrie periode :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som opplever ømme brystvorter etter EL? Jeg tror jeg hadde el i helgen, og i går ble brystvortene ømme. De er det fortsatt i dag. Ikke sånn veldig mye, men de er litt hovne og ømme. Leste et sted at de kan bli ømme etter el, eller når mensen nærmer seg eller ved graviditet men tør ikke håpe på så tidlige symptomer så da er jeg bare glad for at jeg kanskje har el i første pillefrie periode :D

Eg har ømme brøst, men i dag er eg kvalm og har sure oppkast (ikke spy men føle eg skal spy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2snart3??: Tror jeg hadde EL på fredag, hadde ømme bryster i helga. Fremdeles litt øm, men bare selve brystvorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen andre som opplever ømme brystvorter etter EL? Jeg tror jeg hadde el i helgen, og i går ble brystvortene ømme. De er det fortsatt i dag. Ikke sånn veldig mye, men de er litt hovne og ømme. Leste et sted at de kan bli ømme etter el, eller når mensen nærmer seg eller ved graviditet men tør ikke håpe på så tidlige symptomer så da er jeg bare glad for at jeg kanskje har el i første pillefrie periode :D

Jeg hadde det i ca 1 1/2 uke før mens denne gangen. Holdt på å bli sprø et par av dagene, men gikk over rett før TR... 

Endret av pæreblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, da har jeg vel enten hatt eggløsning (håper jeg ;) ) eller så er det kanskje tegn på at kroppen stiller seg tilbake til normalen, og det er jo egentlig ganske fint det også :) Krysser fingre og tær for alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er helt splitter ny her inne, jeg og samboer har endelig (så utrolig etterlengtet) begynt å prøve å få barn. Han har en datter på 3 år fra før. Jeg er 28 og han er 32. Jeg har ønsket meg barn siden begynnelsen av 20-årene, men ble alvorlig syk og måtte utsette alle planer i flere år. Endelig i august sluttet jeg på alt av medisiner og vi startet prøvingen :) Jeg har min første EL nå denne uka og er utrolig spent  :rolleyes:  Jeg har vært så mye syk at jeg tenker det kommer til å bli vanskelig å bli gravid, heldigvis er samboer evig optimist og mener det kommer til å gå rekordfort - så nå prøver vi bare alt vi kan og krysser fingre  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er helt splitter ny her inne, jeg og samboer har endelig (så utrolig etterlengtet) begynt å prøve å få barn. Han har en datter på 3 år fra før. Jeg er 28 og han er 32. Jeg har ønsket meg barn siden begynnelsen av 20-årene, men ble alvorlig syk og måtte utsette alle planer i flere år. Endelig i august sluttet jeg på alt av medisiner og vi startet prøvingen :) Jeg har min første EL nå denne uka og er utrolig spent :rolleyes: Jeg har vært så mye syk at jeg tenker det kommer til å bli vanskelig å bli gravid, heldigvis er samboer evig optimist og mener det kommer til å gå rekordfort - så nå prøver vi bare alt vi kan og krysser fingre :wub:

Hei og velkommen skal du vere. Har hatt samme problem som deg ang medisiner, har fortsatt sykdommen men har klart å holde den i sjakk i 3 år no så då sa legen at det ikkje sku vere noke problem med baby i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! Er helt splitter ny her inne, jeg og samboer har endelig (så utrolig etterlengtet) begynt å prøve å få barn. Han har en datter på 3 år fra før. Jeg er 28 og han er 32. Jeg har ønsket meg barn siden begynnelsen av 20-årene, men ble alvorlig syk og måtte utsette alle planer i flere år. Endelig i august sluttet jeg på alt av medisiner og vi startet prøvingen :) Jeg har min første EL nå denne uka og er utrolig spent :rolleyes: Jeg har vært så mye syk at jeg tenker det kommer til å bli vanskelig å bli gravid, heldigvis er samboer evig optimist og mener det kommer til å gå rekordfort - så nå prøver vi bare alt vi kan og krysser fingre :wub:

Hei og velkommen skal du vere. Har hatt samme problem som deg ang medisiner, har fortsatt sykdommen men har klart å holde den i sjakk i 3 år no så då sa legen at det ikkje sku vere noke problem med baby i magen :)

 

Det er vel det samme her og, men alle behandlere er enige om at jeg er klar for en graviditet nå. Har prøvd å legge om livet for å få så optimale forhold som mulig, med trening, kosthold og alt annet som ligger i min makt :) Nå er det bare å prøve å se hva som skjer. Jeg ønsker dette så sterkt at jeg tror jeg blir helt tullete av og til, håper bare jeg ikke stresser det så mye at vi ikke får det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hei! Er helt splitter ny her inne, jeg og samboer har endelig (så utrolig etterlengtet) begynt å prøve å få barn. Han har en datter på 3 år fra før. Jeg er 28 og han er 32. Jeg har ønsket meg barn siden begynnelsen av 20-årene, men ble alvorlig syk og måtte utsette alle planer i flere år. Endelig i august sluttet jeg på alt av medisiner og vi startet prøvingen :) Jeg har min første EL nå denne uka og er utrolig spent :rolleyes: Jeg har vært så mye syk at jeg tenker det kommer til å bli vanskelig å bli gravid, heldigvis er samboer evig optimist og mener det kommer til å gå rekordfort - så nå prøver vi bare alt vi kan og krysser fingre :wub:

Hei og velkommen skal du vere. Har hatt samme problem som deg ang medisiner, har fortsatt sykdommen men har klart å holde den i sjakk i 3 år no så då sa legen at det ikkje sku vere noke problem med baby i magen :)

Det er vel det samme her og, men alle behandlere er enige om at jeg er klar for en graviditet nå. Har prøvd å legge om livet for å få så optimale forhold som mulig, med trening, kosthold og alt annet som ligger i min makt :) Nå er det bare å prøve å se hva som skjer. Jeg ønsker dette så sterkt at jeg tror jeg blir helt tullete av og til, håper bare jeg ikke stresser det så mye at vi ikke får det til :)

Ja eg og hadde det sånn ein periode. Er nå på pp3 og har endelig fått min første positive el på lørdag som var. Var kjempe glad for det så håper virkelig spiren sitter denne mnd... Hele familien min blir egentlig veldig lett gravide så håper eg også blir det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hei! Er helt splitter ny her inne, jeg og samboer har endelig (så utrolig etterlengtet) begynt å prøve å få barn. Han har en datter på 3 år fra før. Jeg er 28 og han er 32. Jeg har ønsket meg barn siden begynnelsen av 20-årene, men ble alvorlig syk og måtte utsette alle planer i flere år. Endelig i august sluttet jeg på alt av medisiner og vi startet prøvingen :) Jeg har min første EL nå denne uka og er utrolig spent :rolleyes: Jeg har vært så mye syk at jeg tenker det kommer til å bli vanskelig å bli gravid, heldigvis er samboer evig optimist og mener det kommer til å gå rekordfort - så nå prøver vi bare alt vi kan og krysser fingre :wub:

Hei og velkommen skal du vere. Har hatt samme problem som deg ang medisiner, har fortsatt sykdommen men har klart å holde den i sjakk i 3 år no så då sa legen at det ikkje sku vere noke problem med baby i magen :)
Det er vel det samme her og, men alle behandlere er enige om at jeg er klar for en graviditet nå. Har prøvd å legge om livet for å få så optimale forhold som mulig, med trening, kosthold og alt annet som ligger i min makt :) Nå er det bare å prøve å se hva som skjer. Jeg ønsker dette så sterkt at jeg tror jeg blir helt tullete av og til, håper bare jeg ikke stresser det så mye at vi ikke får det til :)

Ja eg og hadde det sånn ein periode. Er nå på pp3 og har endelig fått min første positive el på lørdag som var. Var kjempe glad for det så håper virkelig spiren sitter denne mnd... Hele familien min blir egentlig veldig lett gravide så håper eg også blir det :)

 

Så herlig, masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

 

Hei! Er helt splitter ny her inne, jeg og samboer har endelig (så utrolig etterlengtet) begynt å prøve å få barn. Han har en datter på 3 år fra før. Jeg er 28 og han er 32. Jeg har ønsket meg barn siden begynnelsen av 20-årene, men ble alvorlig syk og måtte utsette alle planer i flere år. Endelig i august sluttet jeg på alt av medisiner og vi startet prøvingen :) Jeg har min første EL nå denne uka og er utrolig spent :rolleyes: Jeg har vært så mye syk at jeg tenker det kommer til å bli vanskelig å bli gravid, heldigvis er samboer evig optimist og mener det kommer til å gå rekordfort - så nå prøver vi bare alt vi kan og krysser fingre :wub:

Hei og velkommen skal du vere. Har hatt samme problem som deg ang medisiner, har fortsatt sykdommen men har klart å holde den i sjakk i 3 år no så då sa legen at det ikkje sku vere noke problem med baby i magen :)
Det er vel det samme her og, men alle behandlere er enige om at jeg er klar for en graviditet nå. Har prøvd å legge om livet for å få så optimale forhold som mulig, med trening, kosthold og alt annet som ligger i min makt :) Nå er det bare å prøve å se hva som skjer. Jeg ønsker dette så sterkt at jeg tror jeg blir helt tullete av og til, håper bare jeg ikke stresser det så mye at vi ikke får det til :)
Ja eg og hadde det sånn ein periode. Er nå på pp3 og har endelig fått min første positive el på lørdag som var. Var kjempe glad for det så håper virkelig spiren sitter denne mnd... Hele familien min blir egentlig veldig lett gravide så håper eg også blir det :)

Så herlig, masse lykke til! :)

Takker for det :) håper du også klarer å få en spire fort <3 heier og krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er helt splitter ny her inne, jeg og samboer har endelig (så utrolig etterlengtet) begynt å prøve å få barn. Han har en datter på 3 år fra før. Jeg er 28 og han er 32. Jeg har ønsket meg barn siden begynnelsen av 20-årene, men ble alvorlig syk og måtte utsette alle planer i flere år. Endelig i august sluttet jeg på alt av medisiner og vi startet prøvingen :) Jeg har min første EL nå denne uka og er utrolig spent  :rolleyes:  Jeg har vært så mye syk at jeg tenker det kommer til å bli vanskelig å bli gravid, heldigvis er samboer evig optimist og mener det kommer til å gå rekordfort - så nå prøver vi bare alt vi kan og krysser fingre  :wub:

Hei, og velkommen:) Jeg er kronisk syk og gikk på medisiner som var farlig for et eventuelt foster tidligere. Sluttet på disse i juni, og etter en detoxkur var medisinen ute av kroppen og vi klare for prøving:) Jeg går jo ubeskyttet mot sykdommen nå, men det er bare et valg jeg måtte ta for å kunne få bli mamma. Jeg håper bare at det ikke tar så lang tid før en spire sitter, for liker ikke helt å gå uten medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! Er helt splitter ny her inne, jeg og samboer har endelig (så utrolig etterlengtet) begynt å prøve å få barn. Han har en datter på 3 år fra før. Jeg er 28 og han er 32. Jeg har ønsket meg barn siden begynnelsen av 20-årene, men ble alvorlig syk og måtte utsette alle planer i flere år. Endelig i august sluttet jeg på alt av medisiner og vi startet prøvingen :) Jeg har min første EL nå denne uka og er utrolig spent  :rolleyes:  Jeg har vært så mye syk at jeg tenker det kommer til å bli vanskelig å bli gravid, heldigvis er samboer evig optimist og mener det kommer til å gå rekordfort - så nå prøver vi bare alt vi kan og krysser fingre  :wub:

Hei, og velkommen:) Jeg er kronisk syk og gikk på medisiner som var farlig for et eventuelt foster tidligere. Sluttet på disse i juni, og etter en detoxkur var medisinen ute av kroppen og vi klare for prøving:) Jeg går jo ubeskyttet mot sykdommen nå, men det er bare et valg jeg måtte ta for å kunne få bli mamma. Jeg håper bare at det ikke tar så lang tid før en spire sitter, for liker ikke helt å gå uten medisin.

 

Tusen takk! Jeg vet hvordan det føles, jeg skulle og egentlig fortsette på medisiner. Jeg valgte likevel å slutte på alt for å kunne bli gravid og medisinslutt har heldigvis vært utelukkende positivt så langt. Så får jeg ta dag for dag og prøve å holde meg frisk :) Håper du klarer deg fint selv om du nå er medisinfri og at spiren sitter snart :) Det føles plutselig så mye mer virkelig nå når vi sitter å snakker om det kjenner jeg, går rundt med sommerfugler i magen til enhver tid nå som jeg endelig har fått el og er i gang med prøvinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 år=) 21 i desember =P 

Har tenkt utrolig mye på og få barn i det siste, så det kommer nok en liten spire snart håper jeg på<3

Endret av erosrose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tenkte ta å skrive i denne tråden, da tiden endelig er inne for å prøve å få barn! Vi har vel ikke gått skikkelig inn for det enda, men vi har begge bestemt oss for at tiden er inne for å slutte med pilla. har vel gått uten ppiller i 3 dager nå, så regner ikke med å bli gravid med det første, og har egentlig alltid tenkt at jeg ikke kom til å bli gravid så lett.

Har lest litt på forumene, å ser at jeg har mye å sette meg inn i, og mange av forkortelsene klarer jeg ikke helt å tolke:P

Jeg er 25 år, snart 26, og samboer er 30 år. Vi har vært sammen i 7 år, og nettopp kjøpt hus, og jeg ble ferdig med høyskoleitdannelse i fjor, og han har vært tømrer de siste 13 årene. Vi har vel det meste på plass, likevel er det også litt skummelt, men mest sommerfugler i magen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, verpesjuk_88 :D

Bare spør angående koder og sånt, skjønte de ikke først jeg heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen verpesjuk_88! Ta en titt inne på den øverste tråden her inne på bli gravid (den heter vel noe sånt som INFO/TIPS til prøver, el.l, der står masse info i første posten, mener jeg :)

Endret av Paeonia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er også helt ny her. Jeg er 24. Samboer 28. Vi har vært sammen i snart 5 år, og har prøvd siden juli, men tar det litt som det kommer, selvom vi begge ønsker det mer enn vi gir uttrykk for.

 

Grunnen til at vi begynte å prøve litt var at jeg i fjor fikk beskjed om at jeg ikke kunne få, fordi gyn. mente jeg hadde for mange kg på kroppen. Dette knakk meg litt, men jeg vet jo selv at jeg ikke er så stor at det IKKE skal gå.. I sommer hadde jeg en tidlig abort, da jeg tydeligvis hadde klart å bli gravid på p-pille, og tanken ikke hadde slått meg en gang, før vi satt der og skjønte hva som hadde skjedd. Så nå er vi litt forsiktige prøvere.

 

Håper det ikke er lenge til det går rette veien, da jeg er klar som et egg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 4 dpo siden el^^ gler meg til ca. 10 dpo da skal eg teste^^

Endret av Fr.Hestetun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen verpesjuk_88 og Sro8690!

 

verpesjuk_88: Forkortelsene kommer raskt inn når man har titta og skrevet litt her inne, men du kan jo ta en titt på infoposten Paeonia nevnte... :)

 

Sro8690: Bare sett igang, kos dere og kryss fingrene, at det har gått en gang før tilsier jo at det bør gå igjen. Vil jo tro hvor sunn man er spiller litt inn også, ikke bare rene kilo, man kan jo være i god form selv om man har noen ekstra kilo og da bør det jo gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er skikkelig utålmodig om dagen. Nå som jeg har hatt ordentlig TR og er igang med første skikkelige prøveperiode er det full jaktsesong på mannen her hjemme, ikke det at han klager på det da men.. ;) Men selv om det gjør det utrolig hyggelig om dagen, kjenner jeg at jeg er skikkelig utålmodig på at dagene skal snegle seg til neste TR så jeg kan finne ut om det har gitt noe resultat... Her skulle jeg liksom bare ta det som det kom, ja jøss.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...