Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Enig burgunder, angående det med å ikke være alene i den hemmelige prøvinga. Er noen få som vet det sånn på ordentlig (flere lukter lunta/ vet vi har lyst på barn), men vil jo ikke bombardere dem med hvor glad jeg er for at temperaturen holder seg fin eller at jeg har begynt å fått elslim liksom:p

Fortsetter under...

Enig burgunder, angående det med å ikke være alene i den hemmelige prøvinga. Er noen få som vet det sånn på ordentlig (flere lukter lunta/ vet vi har lyst på barn), men vil jo ikke bombardere dem med hvor glad jeg er for at temperaturen holder seg fin eller at jeg har begynt å fått elslim liksom:p

Jepp, godt vi er flere som kjenner på den :) godt å kunne koble ut litt, og bare snakke med fremmede i samme situasjon :). Supert med slike forum.

"men vil jo ikke bombardere dem med hvor glad jeg er for at temperaturen holder seg fin eller at jeg har begynt å fått elslim liksom:p "

:fnise: du skrev det ganske fint.

Jepp, godt vi er flere som kjenner på den :) godt å kunne koble ut litt, og bare snakke med fremmede i samme situasjon :). Supert med slike forum.

"men vil jo ikke bombardere dem med hvor glad jeg er for at temperaturen holder seg fin eller at jeg har begynt å fått elslim liksom:p "

:fnise: du skrev det ganske fint.

Jeg skulle vært poet 😃

Ingen som vet noe om at vi prøver, så det kommer nok som et gledelig sjokk på de fleste i familien og vennegjengen! :-)

Tiden går utrolig seint, men vi har hvert fall en spennende tid foran oss! Krysser fingrene for alle her inne, både de som nettopp har startet prøvingen, og spesielt for de som har holdt på litt for lenge :lillesky: 

Etter å ha venta på mensen i 94 dager har jeg rota meg til å bestille time hos legen! Har trodd flere ganger at mensen skulle komme, men nei da. Senest i går trodde jeg at jeg endelig kunne komme meg inn i en syklus igjen. Kjenner jeg blir deprimert, og håper legen finner ut noen i morgen.

Gratulerer til de som er så heldige å har en spire i magen, og masse lykke videre til dere andre hilsen ei deprimert frøken! ;)

Annonse

Hei:) jeg er 20 og samboeren min er 21 og vi vil gjerne ha barn nå :) har gått på cerazett i 1 år, men sluttet på den fredag 12.april, så altså ikke så lenge siden.. Vet ikke om jeg har fått EL enda, men tenkte å ta en test om 2 uker og se:)

Lurte også på hva folk syns om å få barn i så "ung" alder? Føler ikke jeg får så veldig mye støtte... :/

jeg er 20, sambo er 30. Han har en sønn fra før av på 6, og nå prøver vi på første sammen. Jeg synes vi er i flott alder til å få barn :) Vi har jo både kropp og energi til å klare det meste! Er så mange positive sider med å få barn tidlig synes jeg. Så lenge økonomi og et stabilt forhold ligger til rette da, det er bud nr 1! :)
Måtte bare kommentere her jeg også :)

Jeg er også 20 (eller veldig snart da, i november) og har en samboer som jeg ikke kunne hatt det bedre med, (20 han også) har vært sammen siden 2010 og bodd sammen siden vi var 17. han er ferdig med utdannelse til sommeren, og jeg driver med min, vi jobber begge to og har ganske god økonomi vil jeg si.

Når det kommer til det hva andre mener er for tidlig eller for sent så bryr jeg meg ikke så mye, dette er noe han og jeg vil, og selv om mamma har sagt "håper du venter til du er minst 30" så VET jeg selvsagt at hun (og de andre) kommer til å bli kjempeglad.

Men det viktigste synes jeg (også) er økonomi, men også trygt og stabilt forhold.

Jeg blir også 20 i november :) Er helt enig i det du sier. Lillesøsteren min på 18 fikk en sønn i fjor (24 sep), og hun har både eget hus, går skole og har en stabil inntekt. Nå begynner småen snart i barnehage og hun går ut i jobb. Hun er alenemor (har vært det fra dag 1), men far stiller opp når han har mulighet (er veldig mye bortreist). Dette var ikke en planlagt graviditet, men jeg vil bare få fram at alderen har ikke så mye å si. Om man bare har sunn fornuft går det meste bra :)

Er veldig morsomt med noen som er like gammel som meg her da, som faktisk ønsker det samme :laugh: Har dere begynt prøvingen? Hvor lenge har dere prøvd i så fall? :)

Oj, så gøy at vi ca er akkurat like gamle da, koselig :D enig i det du skriver, sett flere eksempler på det at det ikke nødvendigvis skal ha så utrolig mye å si med alder.

Ja, vi er i vår 2pp nå. Nettop ferdig med TR, og har EL ca 3 oktober, så da blir det masse kos fremover :D krysser alt for at det går bra denne mnd, er jo mer sikker på syklus og alt denne mnd, og skal roe veldig ned på testing i forhold til forrige pp, brukte ganske mange hundre kr..

Hvor langt er dere kommet da? :D

Kjekt at vi er flere på samme alder ja!

Jeg slutta på P-plaster i Feb, og er nå på 8pp. jeg er 21 og samboeren min er 23. Vi ar nettopp kjørt oss leilighet sammen(men har bodd sammen i over ett år fra før), har god og stabil økonomi og en liten staffehund. Nå venter vi bare på en positiv test :hjerter_rundt:

Er over en uke forsinket med mensen, tok noen tester sist uke men de var negative.. Tok en i dag tidlig, kontrollstreken var veeldig svak på den, men jeg syns jeg så det var noe der teststreken er :heiajente:  Men jeg vet ikke, kan være jeg innbiller meg at det var noe der! Får ta en ny test og se i morgen!

Se der ja, da var vi tre :) Vi begynte denne mnd, så er ikke kommet så langt nei. Sluttet på p-pillene tidligere denne mnd (Etter 4 års bruk, hatt p-stav før det), så har TR på besøk nå. Må nok prøve meg fram med eggløsningstester fremover, har hatt så ustabil mens de siste årene. 

Rosa sukkerspinn, krysser fingrene for deg! Du får si fra hvordan det går :) Vi har hus, begge har bil, jobb samt stabil økonomi og et godt og stabilt forhold :) Er tredje året vi er sammen nå, andre året vi bor sammen. Vi har jo hans sønn (på 6) her store deler av tiden, så vet jo litt hva jeg går til (om jeg kan si det slik.) :) 

Ser du skriver at dere har en staff :) Vi vurderte å få en for en stund tilbake. Har en boerboel og en malamute (begge gutter) fra før av, så vi endte til slutt opp med en til boerboel :) Han er leveringsklar i slutten av nestemnd, så kan bli spennende å se hvordan de og en litenkar/litenfrøken blir å gå sammen. Rasen er jo kjent for å være veldig familiekjær da, så satser på at det går fint :) Ble mye hundesnakk... hehe :)

Burgunder du får si fra du også om det skjer noe mer :) 

Endret av Tresko81

Jepp, gøy at vi er tre på samme alder her :) litt ekstra spennende å høre om, og man føler seg ikke så "alene" om å være så ung prøver :)

Krysser fingrene for dere jenter :klemmer:

Skal love å gi dere oppdateringer, så håper jeg dere gjør det samme :D

Endret av Burgunder

Lillemy: sjekk Lånekassen. Når du studerer kan du søke om foreldrestipend fra Lånekassen;)

Jeg er vanskelig! :P  Så fortsetter med det...

Jeg er ferdig utdannet sommeren 2015, og siden et evt. barn skulle komme så kommer det etter jeg er ferdig på skolen. Ferdig i midten av mai. Dvs; jeg har ikke krav på mer enn støtte fra 3 uker før termin og til 14.august. Det er ikke mange ukene om barnet feks kommer i midten av juni (dersom det skulle klaffet nå da). Så får ikke mer enn det siden jeg da er ferdig utdanna  :frown:  

Jeg tenker ringe NAV i morgen og dobbeltsjekke at jeg har forstått det som står på nettsiden dems rett. Der står det jo at dersom mor får engangsstønad, har ikke far krav på fedrekvote. Og fedrekvote er vel permisjon om jeg skjønner det rett? Helt sprøtt synes jeg, men kjære gode kjæresten min ønsker seg så inderlig et barn og vil jo da såklart ha pappaperm...

Kanskje du kan søke deg inn på et årsstudium/videreutdanning fra høsten som er relevant for utdannelsen din slik at du ikke mister studentstatusen din? =)

Hm, ja, tenkt tanken, men da er jeg vel ganske nødt for å faktisk gjennomføre det studiet året etter? Hvis jeg reserverer plass feks. Og da vil jeg nok rett ut i jobb. 

Får bare inderlig håper jeg får meg en jobb.  :)  :)

Lillemy: sjekk Lånekassen. Når du studerer kan du søke om foreldrestipend fra Lånekassen;)

Jeg er vanskelig! :P  Så fortsetter med det...

Jeg er ferdig utdannet sommeren 2015, og siden et evt. barn skulle komme så kommer det etter jeg er ferdig på skolen. Ferdig i midten av mai. Dvs; jeg har ikke krav på mer enn støtte fra 3 uker før termin og til 14.august. Det er ikke mange ukene om barnet feks kommer i midten av juni (dersom det skulle klaffet nå da). Så får ikke mer enn det siden jeg da er ferdig utdanna  :frown:  

Jeg tenker ringe NAV i morgen og dobbeltsjekke at jeg har forstått det som står på nettsiden dems rett. Der står det jo at dersom mor får engangsstønad, har ikke far krav på fedrekvote. Og fedrekvote er vel permisjon om jeg skjønner det rett? Helt sprøtt synes jeg, men kjære gode kjæresten min ønsker seg så inderlig et barn og vil jo da såklart ha pappaperm...

Kanskje du kan søke deg inn på et årsstudium/videreutdanning fra høsten som er relevant for utdannelsen din slik at du ikke mister studentstatusen din? =)

Hm, ja, tenkt tanken, men da er jeg vel ganske nødt for å faktisk gjennomføre det studiet året etter? Hvis jeg reserverer plass feks. Og da vil jeg nok rett ut i jobb. 

Får bare inderlig håper jeg får meg en jobb.  :)  :)

Veldig usikker på hvordan reglene er i og med at det ikke er lån... Du kunne jo ringt lånekassa og sagt at du vurderer å ta et studie, men er bekymra for hva reglene er hvis det skjer noe uforutsett slik at du ikke får fullført årsstudiumet...?

5 dager til ikm i dag. Våknet med store mens smerter så tok en ny test, negativ. Så føler tr er på vei alikevell :( vet det fortsatt er tidlig, men tenker jeg har så tydelige symptomer og da burde det vel slått ut på en test. Jeg er kvalm, trøtt, enormt ømme bryster og murrer og er øm ved livmor..

Annonse

Tok en test i går kveld og en i dag tidlig, begge var positive! JEG ER GRAVID :-)))

Gleder meg til å fortelle det til sambo når jeg kommer hjem fra jobb! Men skal ta en ny test der jeg kan lese det skriftlig at jeg faktisk er gravid. Har ikke hatt noen form for symptomer utenom litt murringer.

Men folkens, mitt beste tips er: Slapp av! Ikke stress med det. De siste mnd har jeg egentlig ikke tenkt så ekstremt mye på det, men heller kost meg og vi har kost oss under dyna når vi har følt for det. Prøvde meg på litt el tester, men fikk de ble aldri positive så ga de fort opp. Trodde ikke jeg hadde el.

Lykke til jenter <3 snart deres tur!

Tok en test i går kveld og en i dag tidlig, begge var positive! JEG ER GRAVID :-)))

Gleder meg til å fortelle det til sambo når jeg kommer hjem fra jobb! Men skal ta en ny test der jeg kan lese det skriftlig at jeg faktisk er gravid. Har ikke hatt noen form for symptomer utenom litt murringer.

Men folkens, mitt beste tips er: Slapp av! Ikke stress med det. De siste mnd har jeg egentlig ikke tenkt så ekstremt mye på det, men heller kost meg og vi har kost oss under dyna når vi har følt for det. Prøvde meg på litt el tester, men fikk de ble aldri positive så ga de fort opp. Trodde ikke jeg hadde el.

Gratulerer! :-D

Tresko81, Staff må være noe av den herligste rasen jeg har vært borti! De har en helt egen personlighet som er helt hjerteknusende, det søte blikket han gir oss når han vet han har gjort noe galt. Årh, jeg er så glad i den lille staffen min <3 Blir spennende og se hvordan det blir med en baby i hus, i og med at de faktisk blir kalt for nanny dog i England. Sambo har også utrolig lyst på en boerboel, men jeg syns det er nok med en, foreløpig :)  

Gratulerer såååå mye til deg, rosa sukkerspinn! Glad på dine vegne :hug:

Nå krysser jeg fingrene for resten av oss som er igjen :hjerte: tenk om så mange som mulig av oss (helst alle) hadde klart å få en spire før 2015 :hjerte: krysser virkelig alt jeg har.

Bestillte foresten 10 stk strimmeltester fra billigtester.no i går, de ble faktisk sendt like etter jeg bestilte. Gleder meg til å få dem. Brukte alt for mange hundre på tester forrige pp, så denne mnd sparte jeg en god del 👍

Noen inne her som bruker/har brukt strimmeltester fra den siden?

Bestillte foresten 10 stk strimmeltester fra billigtester.no i går, de ble faktisk sendt like etter jeg bestilte. Gleder meg til å få dem. Brukte alt for mange hundre på tester forrige pp, så denne mnd sparte jeg en god del

Jeg kjøpte strimmeltester når jeg var i Danmark, var vel 40 kr for 5 stk. De funket for meg!  Tror det er de samme som du bestiller fra billigtester, ser hvert fall helt like ut :-)

Bestillte foresten 10 stk strimmeltester fra billigtester.no i går, de ble faktisk sendt like etter jeg bestilte. Gleder meg til å få dem. Brukte alt for mange hundre på tester forrige pp, så denne mnd sparte jeg en god del

Jeg kjøpte strimmeltester når jeg var i Danmark, var vel 40 kr for 5 stk. De funket for meg! Tror det er de samme som du bestiller fra billigtester, ser hvert fall helt like ut :-)

Okei :) ja tror de billigtestene skal være ganske like iallefall. Og de skal visstnok også funke like bra som de litt dyrere.

Du får oppdatere oss inne her, hvordan det går fremover :D

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

5 dager til ikm i dag. Våknet med store mens smerter så tok en ny test, negativ. Så føler tr er på vei alikevell :( vet det fortsatt er tidlig, men tenker jeg har så tydelige symptomer og da burde det vel slått ut på en test. Jeg er kvalm, trøtt, enormt ømme bryster og murrer og er øm ved livmor..

Ikke gi opp håpet helt enda, jeg fikk negativ fem dager før, men positiv fire dager før og ikke alle får positiv så tidlig :)

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Gratulerer så mye :D Når blir termin ? :) <3

jeg bestilte fra billigtester i mai og de kom få dager etterpå. Jeg var veldig fornøyd med de, to uker etter at de viste eggeløsning viste graviditetstesten positiv. jeg har dermed fler eggløsningstester igjen. Jeg er nå 19+5 dager gravid og venter ei jente i februar :)

Gratulerer så mye :D Når blir termin ? :) <3

Takk :nigo:

Litt usikkert, har hatt så ustabil syklus etter p-plaster slutt i januar, men kan tenke meg det termin blir i slutten av mai-begynnelsen av juni :hjerter_rundt:  skal ta en CB digital for å sjekke litt hvor langt på veg jeg kan være :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...