Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønner frustrasjonen din! Jeg er superspent på hvordan syklusen min er nå :P

Ikke sant, og hvert fall når man plutselig hadde innstilt seg på at "joda, nå kommer den som den skal og alt er i orden"... Blæ :frustrert:
Hehe, godt vi er flere! Slitsomt å gå og bare vente på riktig syklus og lure på om EL var da jeg trodde eller om IKM er rundt hjørnet...

Må bare skrive litt her for å få ut litt av frustrasjonen min... Sluttet på p-piller i sommer, hatt bortfallsblødning og en første "ordentlig" mens. Da jeg skulle hatt EL for 2 uker siden var det ikke særlig utslag på tester, men tror jeg hadde sånn slim som alle her snakker om  :P  Uansett, sist var mens forsinket med 4 dager, og i dag er da dagen hvor mensen skulle kommet igjen. Men hei, ingen mens her... Hvis den brått kommer på feks. torsdag, da skal jeg vel regne ut syklus på nytt og ta utgangspunkt i at mensen kom den torsdagen? Da blir jo EL forflyttet enda lenger!! 

Dette synes jeg var kjempefrustrerende, kan ikke mensen bare komme når den skal da??  :angry:  :angry:  Vi har allerede hatt sex ubeskyttet, men tror ikke mye har skjedd, siden det var jo ikke EL når vi hadde da. Og jeg kan jo ikke bare teste i hytt å pine for å finne når jeg har EL.... Arrg!! Trodde syklusen skulle være i orden nå da :cry: 

Surrete innlegg dette, beklager det.... :fnise:

Sånn har jeg hatt det også etter jeg hadde sa i april. Så denne pp bestemte vi også bare å kjøre på annenhver dag fra og til tr. Ga opp el testene midtveis, for alle var svake.. Håper ting stabiliserer seg for deg.. Kjenner igjen frustrasjonen!

Må bare skrive litt her for å få ut litt av frustrasjonen min... Sluttet på p-piller i sommer, hatt bortfallsblødning og en første "ordentlig" mens. Da jeg skulle hatt EL for 2 uker siden var det ikke særlig utslag på tester, men tror jeg hadde sånn slim som alle her snakker om  :P  Uansett, sist var mens forsinket med 4 dager, og i dag er da dagen hvor mensen skulle kommet igjen. Men hei, ingen mens her... Hvis den brått kommer på feks. torsdag, da skal jeg vel regne ut syklus på nytt og ta utgangspunkt i at mensen kom den torsdagen? Da blir jo EL forflyttet enda lenger!! 

Dette synes jeg var kjempefrustrerende, kan ikke mensen bare komme når den skal da??  :angry:  :angry:  Vi har allerede hatt sex ubeskyttet, men tror ikke mye har skjedd, siden det var jo ikke EL når vi hadde da. Og jeg kan jo ikke bare teste i hytt å pine for å finne når jeg har EL.... Arrg!! Trodde syklusen skulle være i orden nå da :cry: 

Sånn har jeg hatt det også etter jeg hadde sa i april. Så denne pp bestemte vi også bare å kjøre på annenhver dag fra og til tr. Ga opp el testene midtveis, for alle var svake.. Håper ting stabiliserer seg for deg.. Kjenner igjen frustrasjonen!

Huff, forstår du ga opp testene. Er jo frustrerende å bare se negative tester hele tiden også  :sad:  

Men dere har sex annenhver dag? Jøss, skal godt gjøres å gjøre det her hos oss  :fnise:  Men det vel kanskje man bare må innstille seg på hvis det en eller annen gang skal klaffe... 

Da får jeg foreslå litt sengehygge i kveld og bare ta det derfra. SIden TR ikke er her så får man utnytte disse dagene også  :laugh:  

Takk for det! Håper det snart ordner seg for oss begge  :)  :)

Annonse

Huff, forstår du ga opp testene. Er jo frustrerende å bare se negative tester hele tiden også  :sad:  

Men dere har sex annenhver dag? Jøss, skal godt gjøres å gjøre det her hos oss  :fnise:  Men det vel kanskje man bare må innstille seg på hvis det en eller annen gang skal klaffe... 

Da får jeg foreslå litt sengehygge i kveld og bare ta det derfra. SIden TR ikke er her så får man utnytte disse dagene også  :laugh:  

Nå har vi ikke barn fra før, så havner ikke så i tidsklemma. Så skal det sies at det er ikke hver gang det frister, men da tyr vi til glidemiddel og hopper i det :P haha! Men mannen klager ikke

Nå har vi ikke barn fra før, så havner ikke så i tidsklemma. Så skal det sies at det er ikke hver gang det frister, men da tyr vi til glidemiddel og hopper i det :P haha! Men mannen klager ikke

Haha, fantastisk skrevet  :laugh:  Vi har heller ikke barn, så vi tar det jo litt når vi vil, men ja, er vel bare å kjøre på nå så må det vel klaffe en eller annen gang  :fnise:  Her i huset har mannen en krevende jobb så det skal vel mye til for at han orker like ofte som jeg synes, men allikevel er han ganske gira på en liten en, så han hopper vel i det han å  :fnise:

Haha, fantastisk skrevet  :laugh:  Vi har heller ikke barn, så vi tar det jo litt når vi vil, men ja, er vel bare å kjøre på nå så må det vel klaffe en eller annen gang  :fnise:  Her i huset har mannen en krevende jobb så det skal vel mye til for at han orker like ofte som jeg synes, men allikevel er han ganske gira på en liten en, så han hopper vel i det han å  :fnise:

Får lurt dem med ;) hihi

Nå ble det lenge siden sist jeg har skrevet her! Jaggu kom tante rød hit, og jeg er enda ikke gravid som jeg er klar over i allefall 😊 Og nå venter jeg jaggu på EL til søndag igjen! Så da er jeg vel i pp2 nå da? Ble jo ikke akkurat prøving forrige mnd for hadde ikke sex rundt EL, og har kun hatt en ordentlig mens etter bortfallsblødning. Er jeg i pp1 eller pp2 da? Rart å vente på graviditet... Er utålmodig og rastløs! Ønsker så fælt å bli gravid! Ser at tankedrøm og miffa har fått klaff! Flere?!

Eg har f**n meg ikke fått noe positive el tester i deg hele tatt! Dette er 3. Mnd vi prøver og el blir jo aldri positiv :( var hos legen i dag også og ho tok gravid test men var negativ :( hvorfor blir mine venner gravid så fort men ikke eg?! ;'(

Hei medfram. Høres ut som du skal ut i masterstudiet? :P Jeg går selv på masterstudie over 5 år. Har kommet til 2 året, og om jeg blir gravid nå går jeg ut med permisjon når halve studiet er ferdig. Får den samme leksa fra foreldrene mine hver gang en samtale handler om unger (har ikke sagt til dem at vi prøver) om at det må vente til studiene er ferdig. Men det greier vi altså ikke, og jeg ser heller ingen store åpenbare grunner til det. Vi har egen leilighet, bil, kjæresten jobber fulltid og jeg deltid så det økonomiske er det hvertfall ingen problemer med (man trenger jo ikke alt dette heller for å få barn-det kommer jo etterhvert uansett). Nå vet jeg ikke hvordan deres situasjon er, men det vil vel egentlig aldri passe 100% å få barn. Når man er ung er man ofte flinkere til å tilpasse seg, og en har ofte mer energi enn når man blir eldre. Jeg synes det er kjempedeilig å få en pause midt i studiet, og er ikke redd for at motivasjonen for å fortsette skal bli borte. Snarere tvert imot. Motivasjonen for å bli ferdig slik at en kan få seg en alright jobb vil jo være kjempestor:) :) Kan jo skjønne at du er usikker når du skal til og begynne, men motivasjonen tror jeg ikke du kommer til å slite med. Men du ønsker kanskje ikke å ta en pause nr du først begynner? Hehe dette ble jo et langt innlegg, men jeg skjønner at dere ikke har lyst til å slutte og prøve nå som dere nettopp har startet! Er jo så spennende. Jeg kan ikke tenke på noe annet nå som vi har begynt :) :)

Vi tenker likt på mange av disse tingene  :laugh: Jeg skal begynne på medisin, har endelig fått opp karaktersnittet mitt nok til å komme inn neste år! Hvis jeg hadde blitt gravid nå i sommer hadde barnet kommet noen uker før skolestart og pappaen hadde tatt all permisjonen - men hvis vi skal fortsette å prøve nå vil jeg få barn en stund etter at jeg har begynt, og det blir nok litt for tungt å gå glipp av så mye undervisning i begynnelsen.. Så hvis vi skal fortsette prøvingen nå, må jeg reservere plassen min i ett år - altså at jeg begynner høsten 2016 (istedenfor høsten 2015). Og det er liksom det å ta seg av et lite barn når man har 6-6,5 år med såpass harde studier foran seg! Barn skal vi ha mens jeg er student uansett, så om det ikke blir til at vi fortsetter prøvingen nå, blir det etter at jeg er ferdig med 2 året på studiet - og DET er for lenge når man allerede har vært i gang med prøvingen og vi begge to ønsker dette såpass mye  :rolleyes: Vet ikke helt hva jeg lurer på egentlig, ser bare for meg at det blir lenge å vente ett år med drømmestudiet jeg har jobbet så hardt for å komme inn på - men at det blir enda lengre å vente til andre året er over, med å få barn  :rolleyes: Blir ikke klok på dette her jeg! Ha ha  :ler: Vanskelig å måtte velge det ene eller det andre!

Hei damer! 

Lurer på om noen av dere har noen råd eller tips? Vi bestemte oss for en stund siden å begynne prøvingen i sommer. Pga. praktiske årsaker hadde vi kun 3 måneder å klare dette på - noe som viste seg å bli en utfordring ettersom mannen har vært bortreist på jobb etc, slik at det ikke klaffet noen av de 3 månedene i sommer. Jeg har jobbet ekstremt hardt for å komme inn på drømmestudiet neste høst, men nå vurderer vi at jeg utsetter studiet ett år, og bare fortsetter prøvingen. Vi skal kjøpe leilighet i en annen by når jeg begynner å studere, og selve studiet er beinhardt og langt - men ønsket om et barn er så sterkt! Det er mye praktiske ting som blir litt vanskeligere om vi skulle bestemme oss for å fortsette prøvingen - men alt vil jo egentlig ordne seg, selv om det blir litt mer tungvint  :rolleyes: Er superredd for at jeg vil miste studiemotivasjonen om vi gjør dette! Om vi bestemmer oss for å ikke fortsette prøvingen, må det utsettes i nesten 3 år... Man blir jo helt tullete når man først har vært inne på tanken om å få barn  :wub: Jeg er forresten 22 og han er 28, så vi har jo ikke akkurat dårlig tid sånn sett. Vi ønsker oss to barn etterhvert, og om vi utsetter prøvingen vil barn nummer to ikke bli aktuelt før jeg er ferdig med utdannelsen min om 7-8 år  :wacko:

Langt innlegg, og kanskje ikke helt relevant å poste dette her, men håper det er noen av dere som har vært/er i samme situasjon mtp. barn og studier  :rolleyes:

. Hei, vet ikke hva jeg egentlig skal svare annet enn at hvis barneønsket er like stort for dere begge to ville jeg heller fortsatt prøvingen og heller latt far ta permisjonen hjemme mens du begynner å studere hvis ikke du vil utsette studiene et år. Jeg studerte med nr. 2 og jeg var hjemme i 6 uker før pappaen tok over og var hjemme frem til start i bhg. De storkoste seg og fikk et spesielt bånd de har den dag i dag, pluss at mannen i huset plutselig fikk se hvor mye man egentlig gjør som de ikke ser ;-) ikke å forakte det! Lykke til med valget uansett hva det blir.

Svarte vel egentlig på det samme til hun over nå, at planen var å få barnet rett før studiestart og at far tok all permisjon - men hvis vi skal fortsette nå vil jeg ha termin en stund etter skolestart.. Og det tror jeg blir for hardt, så da må vi eventuelt fortsette prøvingen nå og at jeg utsetter studiene enda et år  :bond:  Og det er jo noe jeg helst ikke ønsker, men så ønsker vi heller ikke å vente med å få barn.. Åhh, for et dilemma dette her altså  :fnise:  Hadde det vært et hvilket som helst studie hadde det ikke spilt så stor rolle å vente - men det er liksom det at jeg har jobbet så ekstremt hardt mot å komme inn neste år.. Også blir det en del praktiske ulemper med å fortsette prøvingen nå, men det er selvsagt ingenting som det ikke går an å løse! Det er fordeler og ulemper med alt, og fryktelig mange positive og negative aspekter uansett hva vi lander på.. Tusen takk for svar iallefall, herlig å se at det går bra å kombinere studier og barn  :laugh:

Annonse

Dumme meg! Har ikm på tirsdag? Og tok en test i dag, og den var seff blenda hvit. Blææh! Jaja da landa jeg hvertfall litt igjen...

Huff, kjenner følelsen altså. Når min lille satt denne gangen tok jeg tester tidlig:-/ men 7 dpo dukket det en svak strek opp.. Kjenner jeg tar meg skikkelig i å sitte å vente på din positive test:-) blir nesten litt utålmodig:-) *håperhåperhåper*

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Eg har f**n meg ikke fått noe positive el tester i deg hele tatt! Dette er 3. Mnd vi prøver og el blir jo aldri positiv :( var hos legen i dag også og ho tok gravid test men var negativ :( hvorfor blir mine venner gravid så fort men ikke eg?! ;'(

Jeg skjønner godt at du føler det slik. Men har ikke du ganske nylig sluttet på prevensjon? Det kan ta en liten stund å få alt "back on track" der inne :) 3 mnd er egentlig ikke lang tid, normalen er at det tar ett halvt år- ett år å bli gravid :) Jeg prøvde jo også tidligere i år å ingenting skjedde de månedene.

Pust ut og la tankene få være litt andre steder, du skal se du får el etterhvert, spesielt om du ikke stresser så kommer den lettere :) Det blir din tur :)

Skulle hatt ikm sist mandag, men ingen tante på besøk enda.. trodde jeg kom til å få det siden jeg hadde menssmerter som jeg pleier, men den kom ikke. tok to tester sist uke, begge var negative.. Prøvde meg litt på el tester også rundt den tiden jeg trodde jeg hadde el, men streken ble aldri så sterk at den var positiv :huh:

Sluttet på p-plaster i januar, så ting kan ta tid.. :sukk: 

Hei flotte jenter, har ikke vært inne her på noen dager nå, måtte lese gjennom :) spennende, krysser fingrene for alle sammen :hjerte:

Jeg er nettop ferdig med TR, har EL 3 okt, så da blir det en del kos fremover :fnise:

Denne gangen skal jeg ta det litt mer med ro, skjer det så skjer det..sånn er det bare.

Sist så testet jeg vilt og brukte myeee penger på dyre tester allerede før det var mulig å kunne få en positiv test. Men nå er det pp2, og nye muligheter :) vet litt mere om hvordan syklusen er og er mer avslappet, så dette blir bra :)

Jeg skjønner godt at du føler det slik. Men har ikke du ganske nylig sluttet på prevensjon? Det kan ta en liten stund å få alt "back on track" der inne :) 3 mnd er egentlig ikke lang tid, normalen er at det tar ett halvt år- ett år å bli gravid :) Jeg prøvde jo også tidligere i år å ingenting skjedde de månedene.

Pust ut og la tankene få være litt andre steder, du skal se du får el etterhvert, spesielt om du ikke stresser så kommer den lettere :) Det blir din tur :)

eg sluttet på p pille for 1 år siden :( Derfor eg er så frustrert :(

eg sluttet på p pille for 1 år siden :( Derfor eg er så frustrert :(

Kanskje du blitt henvist til gynekolog?

Håper det stabiliserer seg for deg, skjønner at det er sinnsykt frustrende!

medfram: forstår frustrasjonen deres, og håper dere finner en løsning på det! :) er tøft å skulle velge mellom studier og barn når man egentlig vil begge deler. På studiet mitt er det en del foreldre og jenter som har blitt gravide og gått ut med permisjon, og selv om det er litt mer logistikk med barn så får de det til. Det virker jo som du er ganske målrettet og vant til å jobbe hardt ;) lykke til hvertfall <3

LilleMy: Ikke for å være partypooper, me det kan ta en god stund før syklusen er på rett spor, og den syklusen du hadde på pilla skyltes jo pillene, så er ikke sikkert syklusen din er den samme uten. Det kan desverre også ta tid før EL kommer tilbake siden kroppen må få ut alle virkestoffer fra pilla. Da vil du jo få mensen så lenge du ikke har EL. Det jeg ville gjort er å bestille en pakke med de billigste ELtestene på billige-tester.no, og teste hver dag etter mensen. Tar tid, men da vil du få kartlagt når og om du har EL, for kanskje som du sier så er den ikke der du tror den er i det hele tatt. Denne måneden både tester og temper jeg for første gang for å finne EL og se om jeg kan se sammenheng mellom test og temp fornå senere kunne bruke kun temp (hvis ikke knøttet sitter denne mnd: krysser fingrene). Jeg er i cirka samme situasjon som deg, bare at jeg gikk på pstav. Uansett, masse lykke til♥️

Må bare skrive litt her for å få ut litt av frustrasjonen min... Sluttet på p-piller i sommer, hatt bortfallsblødning og en første "ordentlig" mens. Da jeg skulle hatt EL for 2 uker siden var det ikke særlig utslag på tester, men tror jeg hadde sånn slim som alle her snakker om :P Uansett, sist var mens forsinket med 4 dager, og i dag er da dagen hvor mensen skulle kommet igjen. Men hei, ingen mens her... Hvis den brått kommer på feks. torsdag, da skal jeg vel regne ut syklus på nytt og ta utgangspunkt i at mensen kom den torsdagen? Da blir jo EL forflyttet enda lenger!!

Dette synes jeg var kjempefrustrerende, kan ikke mensen bare komme når den skal da?? :angry::angry: Vi har allerede hatt sex ubeskyttet, men tror ikke mye har skjedd, siden det var jo ikke EL når vi hadde da. Og jeg kan jo ikke bare teste i hytt å pine for å finne når jeg har EL.... Arrg!! Trodde syklusen skulle være i orden nå da :cry:

Huff, forstår du ga opp testene. Er jo frustrerende å bare se negative tester hele tiden også :sad:

Men dere har sex annenhver dag? Jøss, skal godt gjøres å gjøre det her hos oss :fnise: Men det vel kanskje man bare må innstille seg på hvis det en eller annen gang skal klaffe...

Da får jeg foreslå litt sengehygge i kveld og bare ta det derfra. SIden TR ikke er her så får man utnytte disse dagene også :laugh:

Takk for det! Håper det snart ordner seg for oss begge :):)

Haha, fantastisk skrevet :laugh: Vi har heller ikke barn, så vi tar det jo litt når vi vil, men ja, er vel bare å kjøre på nå så må det vel klaffe en eller annen gang :fnise: Her i huset har mannen en krevende jobb så det skal vel mye til for at han orker like ofte som jeg synes, men allikevel er han ganske gira på en liten en, så han hopper vel i det han å :fnise:
Får lurt dem med ;) hihi

Må bare slenge meg på her: Er så heldig at jeg bare trenger å se på mannen min så er han gira:p Ingen luring her i gården, og det passer jo perfekt! Så her er det humpig om ikke hver dag, så i alle fall annenhver:)

Må bare skrive litt her for å få ut litt av frustrasjonen min... Sluttet på p-piller i sommer, hatt bortfallsblødning og en første "ordentlig" mens. Da jeg skulle hatt EL for 2 uker siden var det ikke særlig utslag på tester, men tror jeg hadde sånn slim som alle her snakker om :P Uansett, sist var mens forsinket med 4 dager, og i dag er da dagen hvor mensen skulle kommet igjen. Men hei, ingen mens her... Hvis den brått kommer på feks. torsdag, da skal jeg vel regne ut syklus på nytt og ta utgangspunkt i at mensen kom den torsdagen? Da blir jo EL forflyttet enda lenger!!

Dette synes jeg var kjempefrustrerende, kan ikke mensen bare komme når den skal da?? :angry::angry: Vi har allerede hatt sex ubeskyttet, men tror ikke mye har skjedd, siden det var jo ikke EL når vi hadde da. Og jeg kan jo ikke bare teste i hytt å pine for å finne når jeg har EL.... Arrg!! Trodde syklusen skulle være i orden nå da :cry:

Huff, forstår du ga opp testene. Er jo frustrerende å bare se negative tester hele tiden også :sad:

Men dere har sex annenhver dag? Jøss, skal godt gjøres å gjøre det her hos oss :fnise: Men det vel kanskje man bare må innstille seg på hvis det en eller annen gang skal klaffe...

Da får jeg foreslå litt sengehygge i kveld og bare ta det derfra. SIden TR ikke er her så får man utnytte disse dagene også :laugh:

Takk for det! Håper det snart ordner seg for oss begge :):)

Haha, fantastisk skrevet :laugh: Vi har heller ikke barn, så vi tar det jo litt når vi vil, men ja, er vel bare å kjøre på nå så må det vel klaffe en eller annen gang :fnise: Her i huset har mannen en krevende jobb så det skal vel mye til for at han orker like ofte som jeg synes, men allikevel er han ganske gira på en liten en, så han hopper vel i det han å :fnise:
Får lurt dem med ;) hihi
Må bare slenge meg på her: Er så heldig at jeg bare trenger å se på mannen min så er han gira:p Ingen luring her i gården, og det passer jo perfekt! Så her er det humpig om ikke hver dag, så i alle fall annenhver:)

Samme her også :) skal ikke mye til for å få han med når jeg vil :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...