Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor tidlig er det mulig å ha symptomer? Hvis jeg har hatt el til riktig tid, er jeg 6dpo. De 3 siste dagene har jeg hatt skikkelig mensmurringer og i dag våknet jeg med skikkelig ømme bryster. Er veldig tidlig, men får et håp nå. Ømme bryster var det eneste ordentlig tegnet jeg hadde når jeg var gravid sist..

Har evt ikm på tirsdag, så det blir en lang uke før jeg kan teste..

Annonse

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Håper spiren sitter for deg Ohana :)

Håper jeg og, men det er jo ekstremt tidlig, så kan jo være noe annet som skjer i kroppen.. Men jeg håper:)

Jeg merket jo symptomene tidlig denne gangen selv om jeg prøvde å ikke tro på at de var der ;) Så det går jo an ;) Krysser fingrene for spire :D

Håper spiren sitter for deg Ohana :)

Håper jeg og, men det er jo ekstremt tidlig, så kan jo være noe annet som skjer i kroppen.. Men jeg håper:)

Jeg merket jo symptomene tidlig denne gangen selv om jeg prøvde å ikke tro på at de var der ;) Så det går jo an ;) Krysser fingrene for spire :D

Takk for positive ord. Er så spent! Tenkte å prøve en test til lørdagen, men det er en evighet til:P hehe

Jeg har jo hatt symptomer helt siden EL. Har ikke merket så mye til dem de siste dagene, men testene viser jo positiv! :)

Jeg har jo hatt symptomer helt siden EL. Har ikke merket så mye til dem de siste dagene, men testene viser jo positiv! :)

Gratulerer! :) når er termin? Jeg må le meg selv da, sitter her på jobb å kjenner på puppene sikkert hvert 10'ende min for å sjekke om de fortsatt er ømme. Haha!

Håper det lykkes for deg denne pp Ohana! Jeg går og er småhissig og forferdelig trøtt, føler jeg har sovet omtrent hele helgen... Ingen tro på at det har skjedd noe med en gang så er nok heller søvnmangel tenker jeg ;-)

Annonse

Hei Sabina og gjengen :-) Jeg var nok i novemberklubben både i 2006 og 2008, men begge kom i oktober. Hvilke terminklubber var du i? Uff, ødelagt rygg er ikke noe særlig, jeg har akkurat kommet meg igjen etter nesten 1 år med sykemelding pga rygg, fortsatt litt som henger i men fysio gjør susen ;-) Lykke til med prøvinga!

Hei , jeg hadde aug 2006 og okt 2008. Begge kom i de mnd.

Jeg har visst et brudd i ryggen, men siden jeg hadde EL den dagen jeg fikk vite det så får jeg ikke ta CT (for eksakt svar) før jeg evt får mensen.

Så om jeg er gravid eller skal ha CT får jeg ta som det kommer. Skal etter planen ha mens 4 okt.

Blir jo atpåklatt for oss og. Mannen min har 3 ungdommer, jeg har jo da 2006 og 2008 barn.

Hei damer! 

Lurer på om noen av dere har noen råd eller tips? Vi bestemte oss for en stund siden å begynne prøvingen i sommer. Pga. praktiske årsaker hadde vi kun 3 måneder å klare dette på - noe som viste seg å bli en utfordring ettersom mannen har vært bortreist på jobb etc, slik at det ikke klaffet noen av de 3 månedene i sommer. Jeg har jobbet ekstremt hardt for å komme inn på drømmestudiet neste høst, men nå vurderer vi at jeg utsetter studiet ett år, og bare fortsetter prøvingen. Vi skal kjøpe leilighet i en annen by når jeg begynner å studere, og selve studiet er beinhardt og langt - men ønsket om et barn er så sterkt! Det er mye praktiske ting som blir litt vanskeligere om vi skulle bestemme oss for å fortsette prøvingen - men alt vil jo egentlig ordne seg, selv om det blir litt mer tungvint  :rolleyes: Er superredd for at jeg vil miste studiemotivasjonen om vi gjør dette! Om vi bestemmer oss for å ikke fortsette prøvingen, må det utsettes i nesten 3 år... Man blir jo helt tullete når man først har vært inne på tanken om å få barn  :wub: Jeg er forresten 22 og han er 28, så vi har jo ikke akkurat dårlig tid sånn sett. Vi ønsker oss to barn etterhvert, og om vi utsetter prøvingen vil barn nummer to ikke bli aktuelt før jeg er ferdig med utdannelsen min om 7-8 år  :wacko:

Langt innlegg, og kanskje ikke helt relevant å poste dette her, men håper det er noen av dere som har vært/er i samme situasjon mtp. barn og studier  :rolleyes:

Hei hei! Helt ny her og kommer inn under denne jeg, etter å ha fulgt tråden uten bruker i lang lang tid :laugh:  

Jeg er 22 år og mannen 24. 
Vi har ingen barn, vært gift i 2 år og sammen i 4 år. Begge har fast jobb, hus, hund, bil og alt som hører med. Nå vil vi altså videre til neste kapittel, er altså i pp 1 nå  :babysmokk:  

Jeg sluttet på p-piller etter 8 års bruk søndag 7. september. Hadde mensen fra 10.-17. september.  
Om jeg har normal syklus på 28 dager så skal jeg ha el den 24. september, men har merket at el slimet er sterkere på 17. dag i syklus.  IKM er ventet 8. oktober. Har drukket et glass grapefruktjuice hver dag i to uker nå samt. hver dag tatt Lifeline Care Gravid kosttilskudd i håp om at spiren vil velge og bli hos meg
:wub: 

Til poenget, vi hadde samleie den 18, 19 og 20. sep uten prevensjon. I går fikk jeg bittelitt lyst slimete blod på papiret og brunaktig idag, ingenting utenom. Har plutselig vondt i korsryggen, stikkende følelse i høyre rumpe/lår og smerter/stikking i livmoren. Kan det være festeblødninger på dag 10 i syklusen?! :danse: Går det virkelig an at jeg har blitt gravid så fort? :sjokkert: Når kan jeg teste? Leter etter symptomer hele tiden nå :fnise:   Blir ikke noe hopping i høyet før på kommende torsdag 25. sep ettersom mannen er på kurs på andre siden av landet. Kan også nevne at jeg sluttet på p-pillen 7. sep for å matche min manns turnus iht el og mens. Han jobber 2 x 4 offshore. Vært veldig kjipt om jeg hadde fått el når han er på jobb :fy_fy:  

Håper noen der ute kan hjelpe meg, lurer så fælt på om jeg har rett :P  

Endret av Helnøtta

Hei Sabina og gjengen :-) Jeg var nok i novemberklubben både i 2006 og 2008, men begge kom i oktober. Hvilke terminklubber var du i? Uff, ødelagt rygg er ikke noe særlig, jeg har akkurat kommet meg igjen etter nesten 1 år med sykemelding pga rygg, fortsatt litt som henger i men fysio gjør susen ;-) Lykke til med prøvinga!

Hei , jeg hadde aug 2006 og okt 2008. Begge kom i de mnd.

Jeg har visst et brudd i ryggen, men siden jeg hadde EL den dagen jeg fikk vite det så får jeg ikke ta CT (for eksakt svar) før jeg evt får mensen.

Så om jeg er gravid eller skal ha CT får jeg ta som det kommer. Skal etter planen ha mens 4 okt.

Blir jo atpåklatt for oss og. Mannen min har 3 ungdommer, jeg har jo da 2006 og 2008 barn.

Hei! Håper ryggen blir bra snart og at de finner ut hva det er eksaktlig så du kan få riktig behandling. Skikkelig dårlig timing med CT nå :-( Her går jeg rundt som et hespetre uten like, begynner å bli forkjølet, har fått sår på hornhinnen så øyet verker som bare det, hormonell etter slutt på p-piller og grinete og sur fordi jeg har sluttet å røyke... Stakkars mannen min! Han har vel mest lyst til å rømme huset tenker jeg ;-) Jeg har en del tanker om bebis og jobben også som jeg tenker mye på, jobber privat i helsevesenet så vi er veldig få på jobb samt at det er vanskelig å finne vikarer. Tenker det blir skikkelig populært når jeg en gang blir gravid og blir borte noen mnd i permisjon. Huff, alt man skal bekymre seg over!

Hei medfram. Høres ut som du skal ut i masterstudiet? :P Jeg går selv på masterstudie over 5 år. Har kommet til 2 året, og om jeg blir gravid nå går jeg ut med permisjon når halve studiet er ferdig. Får den samme leksa fra foreldrene mine hver gang en samtale handler om unger (har ikke sagt til dem at vi prøver) om at det må vente til studiene er ferdig. Men det greier vi altså ikke, og jeg ser heller ingen store åpenbare grunner til det. Vi har egen leilighet, bil, kjæresten jobber fulltid og jeg deltid så det økonomiske er det hvertfall ingen problemer med (man trenger jo ikke alt dette heller for å få barn-det kommer jo etterhvert uansett). Nå vet jeg ikke hvordan deres situasjon er, men det vil vel egentlig aldri passe 100% å få barn. Når man er ung er man ofte flinkere til å tilpasse seg, og en har ofte mer energi enn når man blir eldre. Jeg synes det er kjempedeilig å få en pause midt i studiet, og er ikke redd for at motivasjonen for å fortsette skal bli borte. Snarere tvert imot. Motivasjonen for å bli ferdig slik at en kan få seg en alright jobb vil jo være kjempestor:):) Kan jo skjønne at du er usikker når du skal til og begynne, men motivasjonen tror jeg ikke du kommer til å slite med. Men du ønsker kanskje ikke å ta en pause nr du først begynner? Hehe dette ble jo et langt innlegg, men jeg skjønner at dere ikke har lyst til å slutte og prøve nå som dere nettopp har startet! Er jo så spennende. Jeg kan ikke tenke på noe annet nå som vi har begynt :) :)

Hei damer! 

Lurer på om noen av dere har noen råd eller tips? Vi bestemte oss for en stund siden å begynne prøvingen i sommer. Pga. praktiske årsaker hadde vi kun 3 måneder å klare dette på - noe som viste seg å bli en utfordring ettersom mannen har vært bortreist på jobb etc, slik at det ikke klaffet noen av de 3 månedene i sommer. Jeg har jobbet ekstremt hardt for å komme inn på drømmestudiet neste høst, men nå vurderer vi at jeg utsetter studiet ett år, og bare fortsetter prøvingen. Vi skal kjøpe leilighet i en annen by når jeg begynner å studere, og selve studiet er beinhardt og langt - men ønsket om et barn er så sterkt! Det er mye praktiske ting som blir litt vanskeligere om vi skulle bestemme oss for å fortsette prøvingen - men alt vil jo egentlig ordne seg, selv om det blir litt mer tungvint  :rolleyes: Er superredd for at jeg vil miste studiemotivasjonen om vi gjør dette! Om vi bestemmer oss for å ikke fortsette prøvingen, må det utsettes i nesten 3 år... Man blir jo helt tullete når man først har vært inne på tanken om å få barn  :wub: Jeg er forresten 22 og han er 28, så vi har jo ikke akkurat dårlig tid sånn sett. Vi ønsker oss to barn etterhvert, og om vi utsetter prøvingen vil barn nummer to ikke bli aktuelt før jeg er ferdig med utdannelsen min om 7-8 år  :wacko:

Langt innlegg, og kanskje ikke helt relevant å poste dette her, men håper det er noen av dere som har vært/er i samme situasjon mtp. barn og studier  :rolleyes:

. Hei, vet ikke hva jeg egentlig skal svare annet enn at hvis barneønsket er like stort for dere begge to ville jeg heller fortsatt prøvingen og heller latt far ta permisjonen hjemme mens du begynner å studere hvis ikke du vil utsette studiene et år. Jeg studerte med nr. 2 og jeg var hjemme i 6 uker før pappaen tok over og var hjemme frem til start i bhg. De storkoste seg og fikk et spesielt bånd de har den dag i dag, pluss at mannen i huset plutselig fikk se hvor mye man egentlig gjør som de ikke ser ;-) ikke å forakte det! Lykke til med valget uansett hva det blir.

Hei hei! Helt ny her og kommer inn under denne jeg, etter å ha fulgt tråden uten bruker i lang lang tid :laugh:  

Jeg er 22 år og mannen 24. 

Vi har ingen barn, vært gift i 2 år og sammen i 4 år. Begge har fast jobb, hus, hund, bil og alt som hører med. Nå vil vi altså videre til neste kapittel, er altså i pp 1 nå  :babysmokk:  

Jeg sluttet på p-piller etter 8 års bruk søndag 7. september. Hadde mensen fra 10.-17. september.  

Om jeg har normal syklus på 28 dager så skal jeg ha el den 24. september, men har merket at el slimet er sterkere på 17. dag i syklus.  IKM er ventet 8. oktober. Har drukket et glass grapefruktjuice hver dag i to uker nå samt. hver dag tatt Lifeline Care Gravid kosttilskudd i håp om at spiren vil velge og bli hos meg :wub: Til poenget, vi hadde samleie den 18, 19 og 20. sep uten prevensjon. I går fikk jeg bittelitt lyst slimete blod på papiret og brunaktig idag, ingenting utenom. Har plutselig vondt i korsryggen, stikkende følelse i høyre rumpe/lår og smerter/stikking i livmoren. Kan det være festeblødninger på dag 10 i syklusen?! :danse: Går det virkelig an at jeg har blitt gravid så fort? :sjokkert: Når kan jeg teste? Leter etter symptomer hele tiden nå :fnise:   Blir ikke noe hopping i høyet før på kommende torsdag 25. sep ettersom mannen er på kurs på andre siden av landet. Kan også nevne at jeg sluttet på p-pillen 7. sep for å matche min manns turnus iht el og mens. Han jobber 2 x 4 offshore. Vært veldig kjipt om jeg hadde fått el når han er på jobb :fy_fy:  Håper noen der ute kan hjelpe meg, lurer så fælt på om jeg har rett :P  

Tja, alt er jo mulig etter p-piller :laugh:

Har samme håp som deg helnøtta om at spiren skal sette seg med en gang:) og som attpåklatt2015 sier så er jo alt mulig når man slutter :P lykke til, venter i spenning på å høre om du er blitt gravid!

Endret av 2snart3??

Må bare skrive litt her for å få ut litt av frustrasjonen min... Sluttet på p-piller i sommer, hatt bortfallsblødning og en første "ordentlig" mens. Da jeg skulle hatt EL for 2 uker siden var det ikke særlig utslag på tester, men tror jeg hadde sånn slim som alle her snakker om  :P  Uansett, sist var mens forsinket med 4 dager, og i dag er da dagen hvor mensen skulle kommet igjen. Men hei, ingen mens her... Hvis den brått kommer på feks. torsdag, da skal jeg vel regne ut syklus på nytt og ta utgangspunkt i at mensen kom den torsdagen? Da blir jo EL forflyttet enda lenger!! 

Dette synes jeg var kjempefrustrerende, kan ikke mensen bare komme når den skal da??  :angry:  :angry:  Vi har allerede hatt sex ubeskyttet, men tror ikke mye har skjedd, siden det var jo ikke EL når vi hadde da. Og jeg kan jo ikke bare teste i hytt å pine for å finne når jeg har EL.... Arrg!! Trodde syklusen skulle være i orden nå da :cry: 

Surrete innlegg dette, beklager det.... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...