Gå til innhold

Anbefalte innlegg

er i pp 5 nå. utrolig spennende. har ikke hatt mensen siden snart 2 år siden pga p-sprøyte.

Fikk endelig ordentlig eggløsning igjen, og det er nå 11 dager siden.

Nå er det 4 dagen med mens aktige smerter, håper det er en liten spire som er inni magen og at ikke mensen kommer :-)

Aha, så spennende da! Jeg har gått på p-plaster og kjøpte akkurat for 3 nye mnd. Et par dager etterpå kom vi inn på babypraten og plutselig sa han at jeg kunne slutte på prevensjon når jeg vil og at det er opp til meg siden han aldri kommer til å bli ordentlig klar uansett. Så sa til han at han får litt mer tid, men kommer til å slutte etter pakka er brukt opp så lenge han ikke plutselig ombestemmer seg igjen! Det håper jeg virkelig ikke, for nå er jeg klar som et egg og bare går og gleder meg til de tre mnd er over. I mellomtiden driver jeg med "nesting" på høyt nivå. Husarbeid, rydding, oppussing og masse jobb for å spare penger og være sikker på at jeg får jobbet nok hvis det skulle ende med at spiren sitter raskt! Må jo sikre at jeg får en grei sum med foreldrepenger hvis det skulle skje at den sitter på 1 pp :) 

Fortsetter under...

Vi er 20 år begge to, vært sammen i 4 år og samboere i litt over 2. Prøvde for første gang i går :) spent.

Spennende! Da blir det vel testing om et par uker da? Krysser fingrene for treff på første forsøk! Tenk om det klaffer! Skummelt og moro på samme tid 😃😃
Hei! Takk for så positivt og koselig svar! :D sånt blir man glad av :)

Ja krysser virkelig fingrene, og håper det klaffer fort :) enig i at det både er skummelt OG veldig spennende.. Men er man noengang HELT klar første gang lurer jeg på..? :) hehe.

Må foresten si i lige måde til deg! Så koselig å høre at det er flere som skal prøve. Håper det klaffer fort for dere også:D masse masse lykke til!

EDIT: når starter dere prøvingen da? :D

Endret av Burgunder

Vi er 20 år begge to, vært sammen i 4 år og samboere i litt over 2. Prøvde for første gang i går :) spent.

Spennende! Da blir det vel testing om et par uker da? Krysser fingrene for treff på første forsøk! Tenk om det klaffer! Skummelt og moro på samme tid

Ja krysser virkelig fingrene, og håper det klaffer fort :) enig i at det både er skummelt OG veldig spennende.. Men er man noengang HELT klar første gang lurer jeg på..? :) hehe.

Må foresten si i lige måde til deg! Så koselig å høre at det er flere som skal prøve. Håper det klaffer fort for dere også :D masse masse lykke til!

Hei igjen! Nei, jeg tror aldri man er helt klar for førstemann... Jeg tror kanskje det er det samboeren min også plutselig innså, også tror jeg det gikk opp et lys for han når han fant ut at han fyller 27 om et halvt år.. Det var visst på tide da. Hehe. Ser ut som det blir 27. Oktober. Det er siste dagen jeg har plaster på, og da er det null prevensjon :) Første eggløsning etter det er jo egentlig ca. 14 dager etterpå, men er usikker på om den kommer tilbake med en gang da. Er jo ikke sikkert det  :) 

Spennende! Da blir det vel testing om et par uker da? Krysser fingrene for treff på første forsøk! Tenk om det klaffer! Skummelt og moro på samme tid

Må foresten si i lige måde til deg! Så koselig å høre at det er flere som skal prøve. Håper det klaffer fort for dere også :D masse masse lykke til!

Hei igjen! Nei, jeg tror aldri man er helt klar for førstemann... Jeg tror kanskje det er det samboeren min også plutselig innså, også tror jeg det gikk opp et lys for han når han fant ut at han fyller 27 om et halvt år.. Det var visst på tide da. Hehe. Ser ut som det blir 27. Oktober. Det er siste dagen jeg har plaster på, og da er det null prevensjon :) Første eggløsning etter det er jo egentlig ca. 14 dager etterpå, men er usikker på om den kommer tilbake med en gang da. Er jo ikke sikkert det  :)

Okei, så koselig at han ønsker han også da :)

Åja, skjønner men det høres spennende ut da, uansett når det blir. Får håpe det går seg til kjapt for dere da :)

Jeg og samboeren er jo ganske unge...noen vil vel kanskje si FOR unge også, men vi har snakket lenge om det og nå var han like mye med på det som meg, og vi føler oss så klare vi kan bli, i en sånn situsjon..hehe :) blir iallefall en spennende tid i møte.

Foresten litt gøy å følge andre unge inne her og, så kjenner det kan bli spennende å følge med på forumet her fremover :) kjekt å høre om andre i samme situasjon, når man selv er uerfaren og spent på området.

Dere får ha lykke til! :)

Hei igjen! Nei, jeg tror aldri man er helt klar for førstemann... Jeg tror kanskje det er det samboeren min også plutselig innså, også tror jeg det gikk opp et lys for han når han fant ut at han fyller 27 om et halvt år.. Det var visst på tide da. Hehe. Ser ut som det blir 27. Oktober. Det er siste dagen jeg har plaster på, og da er det null prevensjon :) Første eggløsning etter det er jo egentlig ca. 14 dager etterpå, men er usikker på om den kommer tilbake med en gang da. Er jo ikke sikkert det :)

Okei, så koselig at han ønsker han også da :)

Åja, skjønner men det høres spennende ut da, uansett når det blir. Får håpe det går seg til kjapt for dere da :)

Jeg og samboeren er jo ganske unge...noen vil vel kanskje si FOR unge også, men vi har snakket lenge om det og nå var han like mye med på det som meg, og vi føler oss så klare vi kan bli, i en sånn situsjon..hehe :) blir iallefall en spennende tid i møte.

Foresten litt gøy å følge andre unge inne her og, så kjenner det kan bli spennende å følge med på forumet her fremover :) kjekt å høre om andre i samme situasjon, når man selv er uerfaren og spent på området.

Dere får ha lykke til! :)

Mamma fikk meg når hun var 21. Og jeg endte da opp ganske greit 😉 Lykke til!

Hei! Jeg hopper inn her som ganske ny  :)

Jeg er 22 og samboer 28. Jeg sluttet på p-pillen i starten av juni, og trodde kanskje jeg var gravid i starten av juli, da jeg hadde mange symptomer.. Men fikk tilslutt mens, og er nå inne i vår 1.pp (2. pp hvis mnd etter p-pillen kan regnes med) :) Jeg hadde EL nå rundt den 05. august, har mye ubehag og stikninger nederst i magen og venter i spenning på å sarte testingen :)  Jeg er ikke så aktiv med eggløsningstesting enda, da vi humper jevnlig gjennom hele mnd (omtrent hver dag, hvertfall annenhver dag), så da håper jeg at det kan klaffe på den måten, hvis ikke så blir det nok litt el testing etter hvert også tenker jeg :)

Annonse

Hei! Jeg hopper inn her som ganske ny :)

Jeg er 22 og samboer 28. Jeg sluttet på p-pillen i starten av juni, og trodde kanskje jeg var gravid i starten av juli, da jeg hadde mange symptomer.. Men fikk tilslutt mens, og er nå inne i vår 1.pp (2. pp hvis mnd etter p-pillen kan regnes med) :) Jeg hadde EL nå rundt den 05. august, har mye ubehag og stikninger nederst i magen og venter i spenning på å sarte testingen :) Jeg er ikke så aktiv med eggløsningstesting enda, da vi humper jevnlig gjennom hele mnd (omtrent hver dag, hvertfall annenhver dag), så da håper jeg at det kan klaffe på den måten, hvis ikke så blir det nok litt el testing etter hvert også tenker jeg :)

Så koselig! :) får håpe det klaffer fort for dere da! :)

Hei! Jeg hopper inn her som ganske ny :)

Jeg er 22 og samboer 28. Jeg sluttet på p-pillen i starten av juni, og trodde kanskje jeg var gravid i starten av juli, da jeg hadde mange symptomer.. Men fikk tilslutt mens, og er nå inne i vår 1.pp (2. pp hvis mnd etter p-pillen kan regnes med) :) Jeg hadde EL nå rundt den 05. august, har mye ubehag og stikninger nederst i magen og venter i spenning på å sarte testingen :) Jeg er ikke så aktiv med eggløsningstesting enda, da vi humper jevnlig gjennom hele mnd (omtrent hver dag, hvertfall annenhver dag), så da håper jeg at det kan klaffe på den måten, hvis ikke så blir det nok litt el testing etter hvert også tenker jeg :)

Lykke til 😃

Hei, kommer inn her jeg også da, vi er i første pp nå, prøver på nr 6!!! Vel, jeg har to fra før, han har 3. Vi har vært sammen i 4 år. Bodd sammen i to år, gift eget hus og alt som hører med veldig spent på hvordan dette blir :-)

Anonymous poster hash: 1927b...575

Hei, kommer inn her jeg også da, vi er i første pp nå, prøver på nr 6!!! Vel, jeg har to fra før, han har 3. Vi har vært sammen i 4 år. Bodd sammen i to år, gift eget hus og alt som hører med veldig spent på hvordan dette blir :-) Anonymous poster hash: 1927b...575

Så koselig. Lykke til. Hvor gamle er dere da? :)

Anonymous poster hash: 78fcb...50f

Hei igjen alle sammen, 

Jeg var her inne for et par dager siden og sa at jeg mest sannsynlig kom til å slutte med prevensjon om 12-14 uker fordi jeg akkurat hadde kjøpt en ny pakke med prevensjon. Akkurat nå, for to minutter siden tok elsklingen tak i meg. Førte meg røft bort til sofaen og dro kjapt av meg buksa! Jeg så for meg at han skulle ta seg en kjapp en og må helt ærlig si at jeg tenkte: Ikke verst! Endte med at han dro av p-plasteret på rumpa og sa: Nå har du slutta! Sånn. Hahahah, han er jo herlig også ;) Han har ikke vært klar for barn, men plutselig løste det seg. Hvorfor vente fant vi ut! :) ER SÅ GLAD! Så fra nå er jeg prøver! :D :D :D 

Annonse

Hei igjen alle sammen,

Jeg var her inne for et par dager siden og sa at jeg mest sannsynlig kom til å slutte med prevensjon om 12-14 uker fordi jeg akkurat hadde kjøpt en ny pakke med prevensjon. Akkurat nå, for to minutter siden tok elsklingen tak i meg. Førte meg røft bort til sofaen og dro kjapt av meg buksa! Jeg så for meg at han skulle ta seg en kjapp en og må helt ærlig si at jeg tenkte: Ikke verst! Endte med at han dro av p-plasteret på rumpa og sa: Nå har du slutta! Sånn. Hahahah, han er jo herlig også ;) Han har ikke vært klar for barn, men plutselig løste det seg. Hvorfor vente fant vi ut! :) ER SÅ GLAD! Så fra nå er jeg prøver! :D :D :D

Så gøy å lese! Gratulerer så mye :D og lykke til med prøvingen :)

Btw, blir 2 streker allerede på el^^ så har allerede startet testingen. I dag gjorde eg bare for morro for har el neste helg men tenkte at det skader vell ikke med en test. Håper noen av oss klare å bli gravide som ikke har barn fra før^^ og til dere som var det så er eg missunelig!

Hei igjen alle sammen,

Jeg var her inne for et par dager siden og sa at jeg mest sannsynlig kom til å slutte med prevensjon om 12-14 uker fordi jeg akkurat hadde kjøpt en ny pakke med prevensjon. Akkurat nå, for to minutter siden tok elsklingen tak i meg. Førte meg røft bort til sofaen og dro kjapt av meg buksa! Jeg så for meg at han skulle ta seg en kjapp en og må helt ærlig si at jeg tenkte: Ikke verst! Endte med at han dro av p-plasteret på rumpa og sa: Nå har du slutta! Sånn. Hahahah, han er jo herlig også ;) Han har ikke vært klar for barn, men plutselig løste det seg. Hvorfor vente fant vi ut! :) ER SÅ GLAD! Så fra nå er jeg prøver! :D :biggrin: :D

Så gøy å lese! Gratulerer så mye :D og lykke til med prøvingen :)

Tusen takk :D Er så moro! Gleder meg til å starte for fullt med prøving :) 

Btw, blir 2 streker allerede på el^^ så har allerede startet testingen. I dag gjorde eg bare for morro for har el neste helg men tenkte at det skader vell ikke med en test. Håper noen av oss klare å bli gravide som ikke har barn fra før^^ og til dere som var det så er eg missunelig!

:D Spennende tid fremover! Blir moro! 

Fikk mensen i dag. (Visste egentlig at det mest sansynlig skjedde i og med at vi bare en dag fant ut at "NÅ PRØVER VI" , uten å ta hensyn til noe eggløsningsdato eller noe, hehe) så nå har jeg iallefall notert dato i dag, og skal notere siste mensdag. Så etter det så blir det ORDENTLIG prøving :D

Hilsen ei som var litt for desperat :) haha.

Fikk mensen i dag. (Visste egentlig at det mest sansynlig skjedde i og med at vi bare en dag fant ut at "NÅ PRØVER VI" , uten å ta hensyn til noe eggløsningsdato eller noe, hehe) så nå har jeg iallefall notert dato i dag, og skal notere siste mensdag. Så etter det så blir det ORDENTLIG prøving :D

Det er egentlig dei fleste innpå her

Er i samme situasjon som deg! Lurer på om syklusen blir noenlunde lik, eller om det blir mye krøll. Klarte ikke dy oss og sluttet på minutter rett og slett 😊 Litt utålmodig kan man si!

Er i samme situasjon som deg! Lurer på om syklusen blir noenlunde lik, eller om det blir mye krøll. Klarte ikke dy oss og sluttet på minutter rett og slett 😊 Litt utålmodig kan man si!
Hehe godt vi er fler da :) Lastet ned en eggløsningskalkulator-app i dag, og fant ut at den 28,29 og 30 så er jeg fruktbar, og den 30 så har jeg eggløsning :D så da er det bare å vente litt da :) spent.

Edit: 31 så har jeg eggløsningsdag :)

Endret av Burgunder

glad melding i fra meg, endelig etter snart to år fikk jeg MENSEN I GÅR ! er så glad, håper syklusen blir regelmessig fremover. er så utrolig glad ! :duskedame:

Ikke ofte man blir glad for å få mensen, men skjønner at du er glad nå! Lykke til :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...