Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann! smile.gif har akuratt laget meg konto her, så er veldig ny. Skulle så gjerne hatt svar på noen spørsmål. Jeg sluttet på Mercilon i oktober etter å ha brukt det i ca 5 år. Hadde da en syklus på 91 dager før mensen kom tilbake. Siden har den vært på 35 og 37 å idag er jeg på dag 42 og har ikke fått annet en brun utflod. Ingen symptomer på at mensen skal komme. Tok en test idag, å den var negativ. Hvor lang tid skal det ta før syklusen stabiliserer seg tro? Er veldig takknemlig for svar smile.gif

Jeg gikk på mercilon før nr 1 kom og det klaffet på første forsøk fikk normal syklus rett etter. Satt i hormonspiral etter nr 1 kom. Tok den ut etter ett år da jeg fikk så ustabil syklus ved å blø i 2 uker og 1 uke ingenting og 2 uker blødninger igjen. og det tok nå 8 mnd før det klaffet etter det. Det er veldig individuelt når det klaffer Endret av Thecar89

Fortsetter under...

Annonse

Hello :-)
Jeg er 21 og samboeren min er 23.
Jeg sluttet på p-pillene for rundt en mnd siden, skulle fått mensen på fredage som var (21.02), men ingen mens er kommet. jeg er klar over at det tar litt tid før man kommer inn i en normal syklus etter pilleslutt.
Men det som er rart, det er at jeg har hatt mensmurringer siden to dager før forventet mens, pluss jeg har det fortsatt!
Har også hatt litt halsbrann i det siste, men bare litt! Pleier vanligvis ikke ha det.
Noen som har opplevd noe lignende?

Hei! Jeg er ny her.

Jeg og samboer har prøvd siden Desember, hadde eggeløsning rundt 11. Februar, og IKM i dag. Har hatt sånne skikkelig sterke svimmelhets-anfall flere ganger i dag, mensen har ikke kommet(ingen tegn til det heller), stikkinger nede på høyre side av magen/underlivet, men ellers ikke noen andre symptomer.

Har aldri hatt en sånn svimmelhetsfølelse før(at jeg føler jeg faller selvom jeg lå i senga, mister fotfestet, alt snurrer rundt som om jeg er på en karusell, det føles ut som om selve blikket mitt snus rundt og rundt, og en følelse av at jeg skal besvime), så det gikk skikkelig inn på meg.

Tenkte derfor at vi skulle ta en test i kveld bare for å sjekke, og gjett hva! Vi s en svak strek begge to :D

Er sånn i lykkerus nå. Har akkurat klart å roe oss ned og snakket om at det kan oppstå SA, òg at testen KAN vise feil.

Skal ta en test i morgen tidlig også for å være HELT sikker :D

Annonse

Heisann! smile.gif har akuratt laget meg konto her, så er veldig ny. Skulle så gjerne hatt svar på noen spørsmål. Jeg sluttet på Mercilon i oktober etter å ha brukt det i ca 5 år. Hadde da en syklus på 91 dager før mensen kom tilbake. Siden har den vært på 35 og 37 å idag er jeg på dag 42 og har ikke fått annet en brun utflod. Ingen symptomer på at mensen skal komme. Tok en test idag, å den var negativ. Hvor lang tid skal det ta før syklusen stabiliserer seg tro? Er veldig takknemlig for svar smile.gif

Jeg gikk på mercilon før nr 1 kom og det klaffet på første forsøk fikk normal syklus rett etter. Satt i hormonspiral etter nr 1 kom. Tok den ut etter ett år da jeg fikk så ustabil syklus ved å blø i 2 uker og 1 uke ingenting og 2 uker blødninger igjen. og det tok nå 8 mnd før det klaffet etter det. Det er veldig individuelt når det klaffer

Er nå snart 5 mnd siden jeg sluttet og har blødd som normalt de siste gangene jeg hadde mens. Men er på dag 45 idag og fortsatt ingen mens.. Spottinga av brun utflod ble borte etter 2 dager. Skjønner ingenting jeg..  :huh:

Da er jeg tilbake her etter en pause fra forumet.... merket jeg ble mer stressa over å følge med her hver dag.... Prøver og ikke tenke på det hele tiden, men var vanskelig når jeg fulgte med på siden flere ganger til dagen :P

Siden jeg var her forrige gang, så har mensen vært helt ute å kjøre, og merker at jeg begynner å bli ganske fortvila over at det ikke skjer noe. Har flere venninner som nettopp er blitt gravide eller fått barn de siste mnd, og jeg sitter igjen og lurer på når det vil skje meg!!!

Er nå i pp10 og har IKM 7/3. 

Har vært hos legen for å sjekke om jeg faktisk kan bli gravid, venter bare på svar nå, og skal videre til gynekolog etterhvert... Så om det ikke skjer noe i mellom tiden skal vi sette i gang prøvinga til høsten....

Mye frustrasjon her!!! Måtte bare få det ut :sprettoy:

Slenger meg med jeg også, Jeg blir 23 i august og samboer blir 25 i juni, og vi prøver å få vår første  :hug: 
Har prøvd siden juni ifjor, men kun negative tester. Krysser fingrene for denne mnd, fikk en synsk dame her inne til å ''se'' på oss, og hun kunne bare si månden november. Dvs 9 mnd fra nå, eller vi blir gravide i november.

Hadde iførlge app-en min eggløsning igår, så 2 uker til jeg tørr å teste.

Har spørsmål, siden jeg er ny, hva betyr PP, IKM, DPO ?

Slenger meg med jeg også, Jeg blir 23 i august og samboer blir 25 i juni, og vi prøver å få vår første :hug:

Har prøvd siden juni ifjor, men kun negative tester. Krysser fingrene for denne mnd, fikk en synsk dame her inne til å ''se'' på oss, og hun kunne bare si månden november. Dvs 9 mnd fra nå, eller vi blir gravide i november.

Hadde iførlge app-en min eggløsning igår, så 2 uker til jeg tørr å teste.

Har spørsmål, siden jeg er ny, hva betyr PP, IKM, DPO ?

Jeg blir med jeg også! Håper det sitter denne mnd da Aalesundsfrøkna! Er selv 18 år, samboeren min er 21 år :) eier leilighet og han har utdanning, mens jeg går nettstudie. Vi ønsker oss nr1, så håper vi frøet klamrer seg fast en av disse første månedene. Har hatt en SA og en kjemisk, dermed savnet etter et barn nå :) vi føler oss klare, og håper dere ikke er altfor negative til alderen? :/

Gratulerer så mye til alle som har blitt gravide! Så utrolig kjekt :) *klem*

Aalesundsfrøkna:

PP = prøveperiode

IKM = ikke kommende menstruasjon (dagen da du skal ha mens, men håper den ikke kommer)

DPO = days past ovulation

Da er denna periodens EL ferdig, så får vi se om det har funka denna gangen. :) Vi prøver fremdeles ikke så mye, tar ikke EL tester eller noe. Eneste er at jeg tar fosfor. :)

Gratulerer til alle gravide, og velkommen til alle nye. :)

Sjødronning: Det er mange som mener at under 20  er for ungt å at man da bør vente. Jeg mener at man selv føler når det er rett. Lykke til med prøvingen. :)

Gjest candela

Moli24, hvilke prøver tok du hos legen?

Jeg skal til legen på onsdag for å høre litt hva som skjer siden jeg kun har hatt mensen to ganger siden jeg sluttet med ppiller i juli 2013.. lurer litt på hva legen kan gjøre osv?

Ellers ønsker jeg deg lykke til!!! jeg vet hvor frustrerende det er å gå og vente og lure..

Å der kom tante igjen. Eller det var i går da. Så nå er perioden min nede på 22 dager. Jeg kvia meg veldig da jeg var redd de skulle bli lange. Men den er nå ej uke kortere enn før :-)

Jeg tenker å nå ha to pp som vi ikke skal prøve noe - men blir jeg gravis så blir jeg det. ;-) Dette fordi jeg ikke ønsker at barne skal ha bursdag rett rundt jul. :-/ Jeg veit man ikke kan planleege bursdager, men føler jeg vil det litt forde. Hva tenker dere om dette damer.?? :-)

Å der kom tante igjen. Eller det var i går da. Så nå er perioden min nede på 22 dager. Jeg kvia meg veldig da jeg var redd de skulle bli lange. Men den er nå ej uke kortere enn før :-)

Jeg tenker å nå ha to pp som vi ikke skal prøve noe - men blir jeg gravis så blir jeg det. ;-) Dette fordi jeg ikke ønsker at barne skal ha bursdag rett rundt jul. :-/ Jeg veit man ikke kan planleege bursdager, men føler jeg vil det litt forde. Hva tenker dere om dette damer.?? :-)

Hehe, jeg forstår deg godt. Vi har nettopp funnet ut at vi er gravide, og regner med vi har termin i November. Jeg har en sånn syklus så terminen er i starten av månedene, og vi snakket om før vi fant ut at vi var gravide at hvis vi ikke ble gravide nå i februar, så kunne vi prøve i Mars også, men i April ville vi ikke prøve(men ble vi det så ble vi det). For da ville terminen vært i starten av Januar, og da er det stor sjans for at gullet kunne kommet i juletider- mest fryktet Julaften og Nyttårsaften, da alle feirer alt annet enn barnet, og jeg føler jeg ville forhindre at det ikke får den feiringen og oppmerksomheten det fortjener på dagen sin opp gjennom årene.

Men hadde det skjedd, hadde jeg jo blitt takknemlig, overlykkelig, og ikke brydd meg om fødseldatoen :) En etterlengtet, velskapt, perfekt(for oss) baby er jo den beste julegaven man kan få!

Hehe, jeg forstår deg godt. Vi har nettopp funnet ut at vi er gravide, og regner med vi har termin i November. Jeg har en sånn syklus så terminen er i starten av månedene, og vi snakket om før vi fant ut at vi var gravide at hvis vi ikke ble gravide nå i februar, så kunne vi prøve i Mars også, men i April ville vi ikke prøve(men ble vi det så ble vi det). For da ville terminen vært i starten av Januar, og da er det stor sjans for at gullet kunne kommet i juletider- mest fryktet Julaften og Nyttårsaften, da alle feirer alt annet enn barnet, og jeg føler jeg ville forhindre at det ikke får den feiringen og oppmerksomheten det fortjener på dagen sin opp gjennom årene.

Men hadde det skjedd, hadde jeg jo blitt takknemlig, overlykkelig, og ikke brydd meg om fødseldatoen :) En etterlengtet, velskapt, perfekt(for oss) baby er jo den beste julegaven man kan få!

Jeg er selv født på lille julaften, og har ikke hatt noe problem med å ikke ha blitt feiret skikkelig! Men så har jeg hatt en super familie som alltid har prioritert bursdagen og feiring, så det blir hva man gjør det til selv! Når vi var små var alle så misunnelige for jeg fikk gaver gjerne 4 dager på rad, stor stas ;) barnebursdag, familiebursdag, selve bursdagen og julaften ;) Kun de senere årene har jeg synes det var kjipt å være født så sent, spesielt nå når jeg skulle bli 18 og få billappen! Er nok kjekt når man nærmer seg 30-40-50 osv, da er jo man "yngst lengst" ;) hihi

Gratulerer så mye med graviditeten, Nussmuss! <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...