Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da var jeg tilbake etter å ha vært borte fra forumet en stund:)

PP 4 nå og IKM i dag 13.02.. Ikke noen tegn til TR.. Har hatt litt murring og smerter i brystene så håper det er et tidlig tegn og at tanta holder seg unna:P

Gratulerer til dere som er blitt gravide og lykke til videre alle dere andre prøvere <3

Annonse

Hei alle sammen:)

Kan vel offisielt skrive meg inn her. Ble uplanlagt gravid i oktober ov bestemte oss for å beholde. En uke før vi skulle hjem til min familie for å gi de nyheten mistet jeg.

Bestemte oss for å prøve igjen med en gang blødningen sluttet(rundt slutten av desember) og fikk håpet litt opp siden jeg ikke har fått mensen enda (1mnd over ikm). Fikk håpet trykt ned etter en time med en gynekolog som mistenker at jeg har PCOS..

Har tatt en ufrivillig og trist dagspause fra prøvingen med hvitvin og franske makroner.

Trenger litt oppmuntrende ord om at det KAN skje denne pp. Jeg føler at løpet er kjørt.

Vel, fikk positiv EL test på tirsdag, så vi hoppet i høyet da. Så var den nesten like sterk onsdag  - ingen sex
Helt blank og negativ i går (så jeg går ut i fra at EL skjedde da eller onsdag) - heller ingen sex.

og i dag er det fredag!!! :(

Er det forsent å ta en runde ikveld? Jeg tror det.. Vi har ikke hatt mulighet til å ha sex mens EL har vært på grunn av jobbsituasjon. Typisk vår flaks :(

Trenger litt oppmuntrende ord om at det KAN skje denne pp. Jeg føler at løpet er kjørt.

Vel, fikk positiv EL test på tirsdag, så vi hoppet i høyet da. Så var den nesten like sterk onsdag  - ingen sex

Helt blank og negativ i går (så jeg går ut i fra at EL skjedde da eller onsdag) - heller ingen sex.

og i dag er det fredag!!! :(

Er det forsent å ta en runde ikveld? Jeg tror det.. Vi har ikke hatt mulighet til å ha sex mens EL har vært på grunn av jobbsituasjon. Typisk vår flaks :(

Trenger ikke mer en enn en celle fra han vettu, så det kan ha gått helt fint med sex på tirsdagen :) Blir spennende å se !!

Nå er det lenge siden jeg har vært her. Vi har prøvd siden august 2012, men i perioden august 2012- august 2013 hadde jeg bare mensen 4 ganger så var bare 4 pp fordi syklusen var helt på styr. Nå har jeg hatt en syklus på 5 uker på dagen, med unntak av januar hvor den var 4 1/2 uke. I oktober begynte jeg å få ømme pupper, vonde brystvorter og veldig murringer ca 5 dager før mens. Hvis syklusen min skulle vært 4 1/2 uke skulle jeg hatt mens igår/idag og fem uker blir da mandag. Jeg har ingen symptomer, er bare litt kvalm. Tok test idag som var negativ så håper bare ikke mens kommer nå. Vi har verdens fineste gutt som blir 5 i juni og vi vil så gjerne ha et barn til. Jeg har vindt inni meg og verker etter et barn til.

Gutten vår har også snakket mye om det, at vi må få en baby. Her om dagen sa han til meg at han skulle bli storebror snart fordi jeg hadde baby i magen. Så håper det går snart. Dette ble langt, men det er litt hemmelig at vi prøver. Jeg kan vel kanskje gå å få hjelp snart, men er overvektig og slanker meg så håper vi det klaffer underveis. Vu så gjerne ha en baby.

Annonse

Fikk en ganske sterk CB i dag :D Så kanskje jeg faktisk kan si jeg er gravid nå?! Hjelpes!! Har vi faktisk klart det nå?! IKM dagen er jo ikke passert enda men med så sterk CB test, så er det kanskje ikke tvil likevel? Tørr ikke juble helt før neste uke er forbi!

Noen andre som har startet testingen :) ?

Hei alle prøvere :)

Jeg og samboeren har endelig bestemt oss for å starte prøvingen da vi ønsker oss et lite nurk. Jeg er 20 år, han er 22, og vi eier eget hus og egen bil. Har snust litt rundt på nettet i noen uker nå, men det er vel bare å hoppe i det? :) Har nylig sluttet på p-piller, så venter nå i spenning på første menstruasjon, slik at jeg kan begynne å telle. Har jeg forstått det riktig når jeg sier at jeg må telle fra 1. mens. dag nå, og til 1. mens. dag neste gang for å finne ut hvor mange dager syklusen min er på? Har egentlig lyst å prøve NÅ, skulle jo helst vært gravid for flere mnd. siden. Har kjøpt inn noen graviditetstester, men hvor er det best å bestille billige typer på det o´store internettet? Og kan dere være så snill å dele deres kunnskap og erfaringer med meg? :D Gi meg gjerne ei oppskrift på hvordan jeg teller osv.! Og ikke minst, hvordan prøving i.f.t eggløsning skal times med at mannen jobber offshore...?! Bekymringene kommer leeenge før barnet tydeligvis :P 

Hei alle prøvere :)

Jeg og samboeren har endelig bestemt oss for å starte prøvingen da vi ønsker oss et lite nurk. Jeg er 20 år, han er 22, og vi eier eget hus og egen bil. Har snust litt rundt på nettet i noen uker nå, men det er vel bare å hoppe i det? :) Har nylig sluttet på p-piller, så venter nå i spenning på første menstruasjon, slik at jeg kan begynne å telle. Har jeg forstått det riktig når jeg sier at jeg må telle fra 1. mens. dag nå, og til 1. mens. dag neste gang for å finne ut hvor mange dager syklusen min er på? Har egentlig lyst å prøve NÅ, skulle jo helst vært gravid for flere mnd. siden. Har kjøpt inn noen graviditetstester, men hvor er det best å bestille billige typer på det o´store internettet? Og kan dere være så snill å dele deres kunnskap og erfaringer med meg? :D Gi meg gjerne ei oppskrift på hvordan jeg teller osv.! Og ikke minst, hvordan prøving i.f.t eggløsning skal times med at mannen jobber offshore...?! Bekymringene kommer leeenge før barnet tydeligvis :P

Gratulerer som prøvere, dette blir spennende  :hug: 

Bare å hoppe i det ja, det er mange som blir gravide med en gang de slutter på pillen, så her er det bare å kjøre på! :)

Dag 1 i syklusen din er som du sier, første mensdag og siste er til du får mens igjen som blir dag 1.

hvis du laster ned appen "period diary" kan du skrive inn hvor lenge du har mensen, når syklusen starter osv. så får du oversikt over syklus hver måned. 

Du kan kjøpe på billigtester.no (bare google det finnes et hav av sider) eller Ebay. Der har jeg kjøpt mine. 30 tester for 30 kr osv. 

Hvis du har vanlig syklus på 28 dager (lager et eksempel her nå), så kan du starte EL-testing ca på syklusdag 10-12. Testen skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for at det er positiv. Når den ER positiv er et bare å kjøre på - da er det 1-3 dager til EL er. Husk at sædcellene kan leve i flere dager, og det er bedre at det er noen celler der og venter når egget slipper. Det holder med sex annenhver dag for å treffe :) EL er alltid 14 dager før du får mensen igjen. :)

Lykke til  :klem:

.. Nå har jeg et spørsmål til dere jenter! :fnise:

Hvor lenge er livmortappen åpen under EL? Eller hvor raskt lukker den seg?

Jeg hadde poitiv EL-test tirsdag og negativ på onsdag, så jeg kom fram til at EL var på onsdag.
Men så sjekket jeg livmortappen min igårkveld (lørdag) og den var helt åpen, så jeg ble litt usikker?
Vi kjørte på fredag og lørdag for sikkerhetskyld, da det ikke ble noe på onsdag og torsdag.

Kan jeg ha hatt EL 3-4 dager etter positiv test? når den var negtativ fra onsdag? eller er bare livmortappen åpen en stund etter el før den lukker seg?

Forventet IKM:
Frupedersen 10.Februar (3pp)
Vil-bli-mamma 20. Februar (4pp)
Bonusmamma 22 februar (2pp)

Frk B. 3. Mars (3 pp)

Etter IKM, venter på TR eller positiv testarrow-10x10.png:
Lærke_J 12. november (2pp)
Anekdote 14. November (2 pp)
Regine 7. desember (7pp)
014 9.desember (3pp)
Moli24 17. Desember (7pp)
Lingwipande 28.desember (3pp)
Mimi87 31 desember(3pp)
FruLulle 01. Januar 2014 (3pp)
Storejenta og lillejenta 02. januar
KlarForBarnNr2 07. Januar (pp5)

Kosti 12.januaer (3pp)
Oslomama 19. januar(1pp etter SA)
Candela 20. januar (2pp)
HoneyBooBoo 03.Februar (1pp)
Lille Ugla 4. Februar 

Twiiie 9.Februar (Ny 1pp etter SA)
Miffa  9.Februar (1 pp)

Gravide:
Ens 1 oktober (1pp)
Lilletrille 09 oktober (1pp)
*Vanilla* 21 oktober(2pp)
Ønsker*drømmer*håper 25 oktober (2 pp)
Mon 23 (1pp)
SnartBabyLykke 26.november (3pp)
Fru86
Fru frøken 28. November (2pp)
Craecrae 28.november (2pp)
Sunset 15. November (2pp etter to SA)
Fillibobba 06.desember (1pp)
Alba 87 10 desember (1pp)
Nyinovember 12.des. (1pp)
marmamma (2pp)

Lillelura *GRAVID* 20.januar (2pp)

FrøkenUgla 30.januar (4pp)

Bearplace 16.februar (5pp)

God morgen damner^^

Syns jeg ser meg gal på disse testene noen ganger... Noen flere som ka se den ultrasvake skyggestreken?

Bildene er av samme testen, syns muligens den var litt sterkere i dag enn den var i går... kommer til å teste igjen i morgen, men man kan begynne å lure... I dag er jeg uggen og små kvalm... Tror muligens EL har vært senere enn da jeg trodde den skulle komme... :)

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/gallery/image/79837-20140217-045733/

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/gallery/image/79836-20140217-045623/

God morgen damner^^

Syns jeg ser meg gal på disse testene noen ganger... Noen flere som ka se den ultrasvake skyggestreken?

Bildene er av samme testen, syns muligens den var litt sterkere i dag enn den var i går... kommer til å teste igjen i morgen, men man kan begynne å lure... I dag er jeg uggen og små kvalm... Tror muligens EL har vært senere enn da jeg trodde den skulle komme... :)

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/gallery/image/79837-20140217-045733/

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/gallery/image/79836-20140217-045623/

hvor mange dpo er du? :) Ser ut at det er for tidlig, men det kan hende det bare er jeg som ikke ser noen strek! Kanskje den synes i virkeligheten?

Jeg er 5 dpo (tror jeg....) så nå kan testefesten starte snart  :skya:

Forventet IKM:

Frk B. 3. Mars (3 pp)

Twiiie 17.mars (2pp)

Regine 7. desember (7pp)
014 9.desember (3pp)
Mimi87 31 desember(3pp)
Kosti 12.januaer (3pp)
Candela 20. januar (2pp)
Lille Ugla 4. Februar
Miffa  9.Februar (1 pp)

Gravide:
Ens 1 oktober (1pp)
Mon 23 (1pp)
Fru86
marmamma (2pp)

Endret av Twiiie
Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Forventet IKM:

Frk B. 3. Mars (3 pp)

Twiiie 17.mars (2pp)

Miffa  7. Mars (2 pp)

Regine 7. desember (7pp)
014 9.desember (3pp)
Mimi87 31 desember(3pp)
Kosti 12.januaer (3pp)
Candela 20. januar (2pp)
Lille Ugla 4. Februar

Gravide:
Ens 1 oktober (1pp)
Mon 23 (1pp)
Fru86
marmamma (2pp)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...