Gå til innhold

Anbefalte innlegg

fikk vært her knapt litt over en uke, å nå flytter jeg meg inn på 1 trimester :)

Ikke trodd at det ville gå så fort!. 

clearblue + var positiv, clearblue digital viste "gravid" og alle 3 a1 testene var positive. Masse lykke til, til dere andre her inne <3

Gratulerer så masse. Håpermdu får et fint svangerskap og kan kosa deg masse.

Fortsetter under...

Jeg har tydeligvis ikke fått normal lengde på syklusen min, for har ikke fått noe mens enda. Ventet den i går eller i dag. Merker ingenting på kroppen. Har tatt en RFSU test for tre dager siden som var helt blendahvit og One Step fra ebay som er helt hvite.. Blæææ, så har nok bare en lengre syklus nå etter SA, så blir nok ny pp på oss!  Krysser fortsatt fingrene da! 

Noen med erfaringer med RSFU før IKM ?

Huff, nå har jeg vært her å sniki i to mnd allerede, men vi har ikke starta prøvinga helt enda, vi øver men det telles jo ikke. ;-) Jeg er 23 og sambo er 26 han har en datter på 6 år som er hos oss anenhver helg. Også har vi en hund på 1.5 år. :-) sambo har en fast jobb mens jeg er vikar, venter bare på å få bekrefta at jeg får fulltids ansettelse, noe jeg håper. Men sjefen har sakt han ikke har fått resurser til det, men vil veldig gjerne ha meg der. Jeg jobber på lager så det er jeg som jobber dagtid, også er det to damer som jobber skift, resten er mannfolk. :-)Planen var å starte prøvingen i februar når jeg fikk full ansettelse, men nå har vi tenkt litt på det om vi vil starte allerede nå. Jeg vil så gjerne fortsette der etter graviditeten. Men får se... :-/

Annonse

Hei alle sammen :)

Tenkte å slenge meg på forumet her. Jeg er helt ny på sånne forumer i det hele tatt jeg, men dette så ut som en fin plass å begynne :) Jeg sluttet på pillen i september og vi begynte vel aktivt prøving i oktober. Jeg venter mensen ca. 1 desember..spennende..Hvor tidlig kan man begynne å teste? Jeg tok en test i går (a1), men den var negativ.

Jeg lurte også litt på forkortelsene som blir brukt her? er det en liste et sted? hva betyr IKM feks?

:hjertesmil: :hjertesmil:

Tenkte å slenge meg på forumet her. Jeg er helt ny på sånne forumer i det hele tatt jeg, men dette så ut som en fin plass å begynne :) Jeg sluttet på pillen i september og vi begynte vel aktivt prøving i oktober. Jeg venter mensen ca. 1 desember..spennende..Hvor tidlig kan man begynne å teste? Jeg tok en test i går (a1), men den var negativ.

Jeg lurte også litt på forkortelsene som blir brukt her? er det en liste et sted? hva betyr IKM feks?

:hjertesmil:  :hjertesmil:

Her har du:) jeg lurte også på det tidligere, og fant svar på en annen side:)

PP- PrøvePeriode, det er for de mnd man prøver å få barn.

SA- SpontanAbort, dør fostere, og støtes ut.

MA- MissedAbortion, vil si at fosteret dør, men støtes ikke ut, og man må ta en utskrapning.

IKM- foventet menstruasjons dag

DPO- DaysPastObvulation, dager etter eggløsning.

EL- EggLøsning

TR- TanteRød, menstruasjon.

MA- MissedAbortion, vil si at fosteret dør, men støtes ikke ut, og man må ta en utskrapning.

EL- EggLøsning

takk for svar!! God helg :)

EL- EggLøsning

IKM står for ikke kommende mens, altså at du er gravid. :)

Anonymous poster hash: 2a906...abb

Annonse

Her kom TR i går :( Blæææ! Så hadde tydeligvis litt lengre eller ustabil syklus etter SA. Så utifra lengden på syklusen denne mnd så blir neste IKM 28.desember! Om jeg har lik lengde som tidligere så blir det 26.desember

Endret av Bearplace

Vi i 20 årene som prøver:

Safira07 26.november (6pp)
november86 27.november (3pp)
Mimi87 28.november (2pp)
Lingwipande (3pp)
Lulusen (3 pp)
Hjartevenn ?? (2pp)
Oslomama 29.nov ("1"pp)
Fillibobba 03. Desember (1 pp)
Frupedersen 05 desember (1pp)
Regine 7. desember (7pp)
2014 9.desember (3pp)

Twiiie 9.Desember (1pp)
FrøkenUgla 10.des (2 pp)
Alba87 12.desember (1pp)
Nyinovember 12.desember (1pp)
Candela 16. desember (2pp)
Moli24 17. Desember (7pp)
Vil-bli-mamma 25 desember (2pp)

Bearplace 26.-29.desember (?) (3pp)

Etter IKM, venter på TR eller positiv test:
Lærke_J 12. november (2pp)
Miss Mamma 13 oktober (1pp)
Dutta*2 10 oktober (1pp)
Kosti ?? nov (starter pp)
Anekdote 14. November (2 pp)
marmamma 14.november (1pp)
Sunset 15 november (2pp etter to SA.)
Storejenta og lillejenta 21 november(6 pp)
Monson 26 oktober (2pp)
frøken.90(4pp)

Gravide:
Ens 1 oktober (1pp)
Lilletrille 09 oktober (1pp)
*Vanilla* 21 oktober (2pp)
Ønsker*drømmer*håper 25 oktober (2 pp)
Mon 23 (1pp)
SnartBabyLykke 26.november (3pp)
Fru86

Fru frøken 28. November (2pp)

Craecrae 28.november (2pp)

Endret av Bearplace

Lingwipande (3pp)28.november

Lulusen (3 pp)

Hjartevenn ?? (2pp)

Oslomama 29.nov ("1"pp)

Regine 7. desember (7pp)

2014 9.desember (3pp)

Twiiie 9.Desember (1pp)

FrøkenUgla 10.des (2 pp)

Alba87 12.desember (1pp)

Mimi87 31 desember(3pp)

Dutta*2 10 oktober (1pp)

Monson 26 oktober(2pp)

frøken.90(4pp)

Gravide:

Ens 1 oktober (1pp)

*Vanilla* 21 oktober(2pp)

Mon 23 (1pp)

Fru86

Endret av Mimi87

Lulusen (3 pp)
Hjartevenn ?? (2pp)
Oslomama 29.nov ("1"pp)
Regine 7. desember (7pp)
2014 9.desember (3pp)
Twiiie 9.Desember (1pp)
FrøkenUgla 10.des (2 pp)
Alba87 12.desember (1pp)
Mimi87 31 desember(3pp)

Dutta*2 10 oktober (1pp)

Safira07 26.november (6 pp)
Monson 26 oktober(2pp)
frøken.90(4pp)

Gravide:
Ens 1 oktober (1pp)
Mon 23 (1pp)
Fru86

Da var det en stund siden jeg har gitt en lyd fra meg :-) første syklus etter pillemens varte hele 35 dager og det er jeg ikke vant til i det hele tatt men det er jo ganske normalt når man har gått på pillen :-) om jeg skulle ha hatt 35 dagers syklus denne mnd også får jeg kanskje vite om vi venter barn 24 desember!! Det hadde vært fantastisk å få vite en slik ting på selveste julaften! Jeg er så innmari glad i julen og håper å tror at det vil klaffe i denne herlige og kjærlige tiden vi går i vente :-)

Ellers så har jeg bestemt meg for ikke å stresse og prøve å kose oss heller :-) har en tendens til å ta litt av og jeg tviler at det hjelper. Ting blir nok senket mye ned når man tenker på det konstant! Nå er vi inne i pp2 og krysser fingrene for t det snart sitter en liten spire :-) 

Blir ikke mindre ivrig når jeg hører dere er gravide OG ser fotballfrues lille nurk!! elskelskelskelsk!!!!

Da var det en stund siden jeg har gitt en lyd fra meg :-) første syklus etter pillemens varte hele 35 dager og det er jeg ikke vant til i det hele tatt men det er jo ganske normalt når man har gått på pillen :-) om jeg skulle ha hatt 35 dagers syklus denne mnd også får jeg kanskje vite om vi venter barn 24 desember!! Det hadde vært fantastisk å få vite en slik ting på selveste julaften! Jeg er så innmari glad i julen og håper å tror at det vil klaffe i denne herlige og kjærlige tiden vi går i vente :-)

Ellers så har jeg bestemt meg for ikke å stresse og prøve å kose oss heller :-) har en tendens til å ta litt av og jeg tviler at det hjelper. Ting blir nok senket mye ned når man tenker på det konstant! Nå er vi inne i pp2 og krysser fingrene for t det snart sitter en liten spire :-) 

Blir ikke mindre ivrig når jeg hører dere er gravide OG ser fotballfrues lille nurk!! elskelskelskelsk!!!!

krysser fingrene for deg! Jeg prøver også bare å ta det med ro og slappe av, men det er jammen meg ikke lett! I dag er første dagen jeg forventer TR. Jeg tok en test på onsdag som var negativ, men det er jo mulig jeg prøvde for tidlig..er så vanskelig å vite! Noen steder står det at man kan teste veldig tidlig, mens andre steder står det at man bør vente til tidligst den dagen du venter TR..føler meg ikke så veldig anderledes da..så vi får se om det har klaffet eller ikke..

har noen erfaringer med når man tar graviditetstester?

God søndag!

Da fikk jeg besøk av TR etter et halvhjertet forsøk :P Nå skal vi legge litt mer aksjer inn å satse litt mer i ELperioden :) Ønsker dere andre masse lykke til :D

Lulusen (3 pp)
Hjartevenn ?? (2pp)
Regine 7. desember (7pp)
2014 9.desember (3pp)
Twiiie 9.Desember (1pp)
FrøkenUgla 10.des (2 pp)
Alba87 12.desember (1pp)

Oslomama 26.des (2pp)
Mimi87 31 desember(3pp)

Dutta*2 10 oktober (1pp)

Safira07 26.november (6 pp)
Monson 26 oktober(2pp)
frøken.90(4pp)

Gravide:
Ens 1 oktober (1pp)
Mon 23 (1pp)
Fru86

Gratulere så masse til alle som har blitt gravide :) Nyt virkelig tiden for det fulle :)

OK damer.. kan ikke tro at jeg sier dette, men tok en CB digital i stad(gadd ikke vente til i morgen)... dukket opp GRAVID på den lille skjermen.. .. men den er jo så liten den skjermen haha føles ikke helt sant liksom.. kjøper kanskje en med ukesindikator i morgen for morroskyld.

hahaha kan ikke tro det nei... rare greier.. tror ikke mannen klarte å tro det helt heller :bond::bolledeig:

Så da flytter jeg meg til gravid.. og håper jeg får bli der. :nigo:

Bearplace 28.november (2pp)

Mimi87 28.november (2pp)

Lingwipande (3pp)

Lulusen (3 pp)

Hjartevenn ?? (2pp)

Oslomama 29.nov ("1"pp)

Regine 7. desember (7pp)

2014 9.desember (3pp)

FrøkenUgla 10.des (2 pp)

Alba87 12.desember (1pp)

Craecrae 30november (2pp)

Dutta*2 10 oktober (1pp)

Monson 26 oktober (2pp)

frøken.90(4pp)

Gravide:

Ens 1 oktober (1pp)

*Vanilla* 21 oktober (2pp)

Mon 23 (1pp)

Fru86

Gratulerer :):):)

Gratulerer til dere som har blitt gravide, og lykke til :) Til dere andre; lykke til med prøvinga :)

Her prøves det også. Har bare hatt en mens etter pillemens, så er litt usikker på sykluslengde, men tok utgangspunkt i den gamle, og lengden mellom pillemens og vanlig mens. Koste oss skikkelig sist uke, hver dag :D

Jeg pleier alltid å merke når jeg har eggløsning, med både smerter og slim. Men har ikke merket noen ting denne gangen :/ Noen som har erfaring med det? Går det an å ikke merke noen ting??

Var egentlig innstilt på å ikke stresse å ha for store forventninger, men merker at jeg blir veldig stressa av å ikke vite. Vil så gjerne bli gravid :) Men tørr ikke å håpe å tro... IKM er ca 13.des, å det føles uendelig lenge til!

Hadde vært en veeeeldig fin julegave til våre nærmeste, og ikke minst til oss selv :)

Lurer litt på om hodet og kroppen min tuller med meg eller om det er noe som skjer...:)

De første dagene etter EL hadde jeg mensen murringer, de har gitt seg. Men siden har jeg fått ømme pupper og skikkelige ømme nippler! Kan så og si med hånden på hjertet si at jeg aldri tidligere har hatt ømme pupper, selv under mensen. Føler også at puppene mine har blitt tyngre, kjenner det når jeg tar av meg BH'en...:)

Ellers har jeg også hatt litt stikkninger...:)

Ikm skal værra ca 9.Des, har enda ikke testet, men lurer på å teste fredag eller lørdag...:)

Selv om jeg/vi ikke stresser, så er dette spennende!:)

Håper på super bursdagsgave:)

Noen andre som har det slik?:) Eventuelt til dere som allerede er gravide, hvilke symptomer hadde dere til og begynne med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...