Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så spennende jenter :)

jeg skulle ha hatt mensen for et par dager siden, men dt har ikke skjedd! Jeg er litt urolig for at dt skal være pga vekten min, men har ikke plagdes av uregelmessig mens tidligere, og nå går jeg bare ned i vekt.. Skal vente et par dager til, så hvis den fortsatt ikke har kommet må vi kjøpe en test! Hadde vært veldig morsomt, ettersom vi ikke har startet å prøve en gang enda :) skal egentlig prøve ved neste eggløsning! :)

Fortsetter under...

Leste at helsedirektoratet anbefaler alle å begynne med folat(folsyre) 1 Mnd før man begynner å prøve, mange som følger dette rådet? Begynte med det forrige uke for sikkerhetsskyld:-)

Jeg gjorde det. Eller jeg begynte den mnd vi begynte å prøve, men var så sikker på at det ikke kom til å klaffe den mnd uansett.. Det var da første mnd etter pilleslutt. Jeg fikk beskjed av legen min for 4 år siden at om jeg skulle tenke på å bli gravid måtte jeg ta folsyre tidlig siden kroppen min ikke produserer det noe bra. Men har ikke hatt noen problemer de siste årene, og blodprøvene har sett fine ut.. så satser på det går bra :D I morgen er det akkurat 120 dager siden jeg begynte å ta folsyre og siden prøvingen startet! :P

Har du noen barn fra før oslomamma? Kan du ikke teste nå hvis du egentlig skulle hatt mens? Jeg har kjøpt en del billigestrimler fra nett, venter på at de skal dumpe ned i postkassen:-)

Ja, jeg har en fra før, mn gikk opp 20 kg under graviditeten pga bekkenløsning å dårlig kosthold :/ mensen har vært presis tidligere, så vi får teste litt når vi kommer hjem fra svigermor :) startet også med folat for 1mnd siden ca :)

Endret av Oslomama

Leste at helsedirektoratet anbefaler alle å begynne med folat(folsyre) 1 Mnd før man begynner å prøve, mange som følger dette rådet? Begynte med det forrige uke for sikkerhetsskyld:-)

Jeg gjorde det. Eller jeg begynte den mnd vi begynte å prøve, men var så sikker på at det ikke kom til å klaffe den mnd uansett.. Det var da første mnd etter pilleslutt. Jeg fikk beskjed av legen min for 4 år siden at om jeg skulle tenke på å bli gravid måtte jeg ta folsyre tidlig siden kroppen min ikke produserer det noe bra. Men har ikke hatt noen problemer de siste årene, og blodprøvene har sett fine ut.. så satser på det går bra :D I morgen er det akkurat 120 dager siden jeg begynte å ta folsyre og siden prøvingen startet! :P

Høres som om du er innenfor med god margin nå da:-) Hvilken pp er du inne på nå, 4? Spennende dette her altså:-)

Annonse

Har du noen barn fra før oslomamma? Kan du ikke teste nå hvis du egentlig skulle hatt mens? Jeg har kjøpt en del billigestrimler fra nett, venter på at de skal dumpe ned i postkassen:-)

Ja, jeg har en fra før, mn gikk opp 20 kg under graviditeten pga bekkenløsning å dårlig kosthold :/ mensen har vært presis tidligere, så vi får teste litt når vi kommer hjem fra svigermor :) startet også med folat for 1mnd siden ca :)

Håper du får svaret du ønsker:-)

Høres som om du er innenfor med god margin nå da:-) Hvilken pp er du inne på nå, 4? Spennende dette her altså:-)

Er vel inne i femte sånn egentlig.. Men er første pp vi virkelig går inn for det! hehe.. De andre har blitt litt halvhjerta, sikkert litt fordi det er skummelt og sånt :P Men nå gir vi alt.. Og jeg kjenner el er på gang.. Så da blir det sengekos i maaaange dager framover, så håper jeg det klaffer! :D 

Største problemet vårt er at jeg blir fort "tørr".. så glidemiddel må til.. Og det vil jeg så inderlig unngå på grunn av sædhemmende midler! hehe... 

Ah, skjønner Billamor! Dere får ha et langt vorspiel dagene rundt el, så dere kanskje klarer dere uten for mye glidemiddel:P

Noen her som har peiling på telling av uker egentlig? Jeg har veldig lyst til å ta en 12 ukers ultralyd dersom jeg blir gravid noen gang:-) Teller man da fra første dag med mens før el den aktuelle perioden, og tolv uker frem?

Ah, skjønner Billamor! Dere får ha et langt vorspiel dagene rundt el, så dere kanskje klarer dere uten for mye glidemiddel:P

Noen her som har peiling på telling av uker egentlig? Jeg har veldig lyst til å ta en 12 ukers ultralyd dersom jeg blir gravid noen gang:-) Teller man da fra første dag med mens før el den aktuelle perioden, og tolv uker frem?

Beste er å skippe forplay! ;) haha.. 

Men man teller fra første dag i mensen ;)

Annonse

Ok, takk!:) Rar telling egentlig.. Hehe tenkte mer at dere hadde langt vorspiel på han, så hele prosedyren skjer fort når dere først starter;)

Aha. Men det har han sjelden tålmodighet til ;-) Hehe. Men det går som regel bra ;-) så lenge jeg ikke får orgasme før vi virkelig begynne går det bra! Hahahahahahahaha!!! Åpenhet på en søndag! Lol

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Da har jeg tatt en CB Digital, og den sier klart og tydelig GRAVID  :D  Vi har fått det til på første forsøk! HURRA <3 da går jeg over til første trimester jeg, og ønsker masse lykke til til dere andre :) 

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Hei alle sammen=) har sittet og lest gjennom hele tråden og smilt hver gang jeg har lest et innlegg om positive tester! Gratulerer til dere alle sammen!=) Selv er jeg 25 år, mannen min er 27. vi har vært gift i 3 år. Har en sønn på 5 1/2 og ei datter som fyller 3 i desember. Vi er inne i vår første pp nå, med ikm 9/9. Har brukt EL-tester denne pp fordi jeg tok ut hormonspiral den 12/8, og derfor ikke hadde oversikt over syklusen min lenger.. Testet positivt på EL-test den 27/8, og heldigvis var vi aktive i uka som ledet opp til EL. Håper så veldig at spira sitter på første forsøk, men blir selvfølgelig glad bare den sitter til slutt!=) De to jeg har fra før satt på 3pp. Første gang etter en SA+XU (toeggede tvillinger) der ene egglederen måtte fjernes, og andre gang så var vi veldig "laidback" og prøvde egentlig ikke aktivt å bli gravide. Så håper at litt innsats lønner seg :) Blir en spennende høst! jeg teller dager til jeg kan teste.... Lykke til alle sammen som også er prøvere!=)

Hei! Spennende! Masse lykke til! er ikkje mange dager til du kan teste no!

Her fikk eg mens i dag, 5 dager over tiden. Satt med testen i handa og da kom mensen! Typisk!!

Testa lørdag,søndag og idag: tre rfsu-tester og en cb digital. alle tre rfsu er svaaaaaaaakt positive, og CB'. sier klart og tydelig GRAVID :D 

Hei alle sammen=) har sittet og lest gjennom hele tråden og smilt hver gang jeg har lest et innlegg om positive tester! Gratulerer til dere alle sammen!=) Selv er jeg 25 år, mannen min er 27. vi har vært gift i 3 år. Har en sønn på 5 1/2 og ei datter som fyller 3 i desember. Vi er inne i vår første pp nå, med ikm 9/9. Har brukt EL-tester denne pp fordi jeg tok ut hormonspiral den 12/8, og derfor ikke hadde oversikt over syklusen min lenger.. Testet positivt på EL-test den 27/8, og heldigvis var vi aktive i uka som ledet opp til EL. Håper så veldig at spira sitter på første forsøk, men blir selvfølgelig glad bare den sitter til slutt!=) De to jeg har fra før satt på 3pp. Første gang etter en SA+XU (toeggede tvillinger) der ene egglederen måtte fjernes, og andre gang så var vi veldig "laidback" og prøvde egentlig ikke aktivt å bli gravide. Så håper at litt innsats lønner seg :) Blir en spennende høst! jeg teller dager til jeg kan teste.... Lykke til alle sammen som også er prøvere!=)

Her fikk eg mens i dag, 5 dager over tiden. Satt med testen i handa og da kom mensen! Typisk!!

Testa lørdag,søndag og idag: tre rfsu-tester og en cb digital. alle tre rfsu er svaaaaaaaakt positive, og CB'. sier klart og tydelig GRAVID :D

Gratulerer så mye:-) Så herlig!

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Gratulerer så mye:-) Så herlig!

Tusen takk!:) har ikke gått ordentlig opp for meg enda.... Nå kan jeg slutte å "stresse" med å bli gravid, og begynne å bekymre meg for alt som kan gå galt istedet^^ 

Ja, jeg har regelmessig syklus. :)

Murrer og stikker i livmor/eggstokker, helt siden 5 dpo..

men tester negativt :( med billigstrimler..

Venter cb i posten om et par dager :D

Synes å kjenne noooe ømt på siden av venstre bryst også ikveld.. hmmm

Spennende!

Ja, jeg kjøpte to tester for 130 kr på nett, i butikk koster de iallefall 200.. Kjøpte eggløsningstester i sammeslengen (være klar om det ikke klaffer nå :P), var også en god del billigere ;)

Hvor i syklusen er du nå?

Jeg skal faktisk ha eggløsning på torsdag, men vi skal ikke begynne pp1 før neste gang. Dette fordi det passer seg litt dårlig med mai/juni baby om det skulle klaffe på første forsøk. Så min første aktuelle eggløsning blir 10.10 med IKM uke 43:) Gleder meg sånn til å begynne prøvingen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...