Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #1 Skrevet 14. april 2013 Jeg har holdt med lappen nå i snart ett år (er så lei!). Strøk på min første oppkjøring, noe som ikke kom som et sjokk, og nå er det bare dager til jeg skal prøve meg på oppkjøring nummer to. Men jeg har virkelig ikke troen på meg selv. Jeg hater å kjøre bil! Synes trafikken går alt for raskt og jeg er livredd bak rattet. Jeg tenker konstant på alle farlige situasjoner som kan oppså, noe som får meg til å ta "overdrevne forhåndsregler": jeg venter på biler jeg ikke har vikeplikt for, stopper gjerne helt opp i et kryss for å se om det kommer noen fra venstre (som har vikeplikt for meg), kjører ofte veldig mye lavere enn fartsgrensen osv. Jeg er fullt klar over at jeg selfølgelig ikke vil få skylden hvis det skjer en ulykke hvor det er en annen sjåfør som har brutt vikeplikten ol., men jeg tenker at en ulykke er en ulykke uansett hvem som har skylden. Og jeg er livredd for at noen andre skal gjøre feil i trafikken slik at det går utover meg og sønnen min (som kommer til å være med i bilen når jeg har fått lappen). Så på grunn av den redselen prøver jeg å få med meg ALT som foregår i trafikkbildet (feks. å stoppe helt for å se om det kommer noen jeg ikke har vikeplikt for, som sagt), og da blir det for mye å skal ha kontroll på slik at alt bare blir rot. Er det noen som har slitt med det samme? Jeg vet jo selv at jeg må ha lappen og bil for å få hverdagen til å gå rundt, men jeg har virkelig ikke lyst til å kjøre mer. Jeg kan trafikkreglene og bestod teorien med glans, men jeg er bare så redd:( Anonym poster: 71d22f4e68a2933f7946eaada2a77d77
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 14. april 2013 #2 Skrevet 14. april 2013 Kanskje du skulle hatt flere kjøretimer? Om du er så redd og så usikker så er min første tanke at du er en fare for deg selv og for andre i trafikken.
Hybelkanina Skrevet 14. april 2013 #3 Skrevet 14. april 2013 Signerer Lykke Fryd, det høres ikke ut som du er helt klar. Dessverre er det slik at nøling og usikkerhet i trafikken kan skape mange farlige situasjoner.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #4 Skrevet 14. april 2013 Er som deg livredd. Må ta lappen nå pga flytting. Tenker på d daglig og gruer meg sinnsykt. Er 35 år og mamma, på tide nå men tenker jeg ikke kommer overvinne frykten. Hater meg selv for være så mislykka Anonym poster: ec11f49232feb9c2c59b8160ea458a4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå