Gå til innhold

Hvorfor svarer ikke folk på burdagsinvitasjoner??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår det bare ikke.. jeg har 3 barn i barnehage og skolealder, og hver gang jeg inviterer til selskap er det 3-4 stk som ikke gir lyd fra seg selv om det står gi beskjed hvis du ikke kommer i invitasjonen. Det er ganske irriterende! Hvor vanskelig er det å sende en sms liksom??

Hvis alle hadde tenkt sånn kunne en jo risikert at ingen kom.. har prøvd å ha svarfrist uten at det hjalp.

Sønnen min ble nylig 6 år og vi inviterte 9 stk fra barnehagen. 2 av disse sendte melding om at det ikke passet mens de 3 siste hørte vi ikke fra. Så det endte opp med at bare 4 kom..

Anonym poster: d49c6f5acdbacdbe595ad50520a758b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aner ikke, respektløst...

Men mange tenker at dersom de ikke gir lyd fra seg, så betyr det at de kommer.

Anonym poster: 42b5a25b4fd17a54ae8c4c35ba8ca3f1

Skrevet

Noen har vel litt tungt for det :)

Anonym poster: a13f6a3b7ef2c53e93fde2a6d8d036f8

Skrevet

Ser dette er et problem over alt egentlig. Vet ikke hvorfor.. Det er da ufint å ikke svare på en invitasjon!

Min har enda ikke hatt sin første bursdag, men når den tid kommer vil jeg nok be om svar i invitasjonen og sende en melding til de som ikke svarte et par dager før og si at de ikke blir regnet med..

Anonym poster: 54dcd29881bb4a3bc0ef3da8d3e43def

Skrevet

I barnehagen hvor barna mine går er det ikke mulig å få adresse eller tlf nummer til foreldrene av personalet pga regelverket, så jeg kan ikke sende melding for å "purre" på folk heller.. jeg vet ikke hva alle foreldrene heter.

TS

Skrevet

Jeg skjønner så godt hva du mener!! Vi hadde første barnebursdag nå for en tid tilbake, og skrev ganske tydelig at alle som ikke kunne komme måtte gi beskjed og om noen hadde allergier o.l, så måtte vi ha beskjed i god tid. Det var flere som ikke ga beskjed, og i tillegg fikk jeg to meldinger EN HALVTIME før bursdagen startet om at barna ikke spiser svin..

Anonym poster: a00e85a7c04dd2c39f1142e6e52cb2da

Skrevet

En halvtime før faktisk...mange rare folk der ute gitt! :)

Skrevet

Samme her. Har barn både på skolen og i bhg. Barnehageforeldrene er litt flinkere faktisk.

Skrevet

Leverer dere invitasjonene direkte til foreldrene, eller blir det ranselpost? Tenker at ranselpost gjerne forsvinner før den kommer frem til foreldre ;) eller blir oversett.

Skrevet

Jeg må nok være ærlig å si at jeg ved flere anledninger ikke har gitt beskjed, har mens jeg gikk gravid vært dårlig form og da glemt mye.

Har hatt utrolig dårlig samvittighet for dette.

Har også glemt å gi beskjed om allergi, og kommet på det ved levering, er da kun nøtter han ikke tåler.

Anonym poster: 5f0ec41c53fb652240cd2fc7da141bc1

Skrevet

En halvtime før holder ikke! Jeg tar gjerne hensyn til religion og allergier, men vi leier som regel lokale, og er i det lokalet noen timer før selskapet starter. Uaktuelt å legge om meny samme dag, da får de ta med seg egen mat.

Men jeg tror nok det greiest å be om svar fra de som kommer, ikke de som ikke kommer, de driter jo i det....

Jeg har som regel bedt om tilbakemelding uansett, og når noen ikke sier fra, så har man jo heller ikke godteposer feks.

Anonym poster: 9832a38cd3014bc376cb5be3702e357a

Skrevet

aner ikke, respektløst...

Men mange tenker at dersom de ikke gir lyd fra seg, så betyr det at de kommer.

Anonym poster: 42b5a25b4fd17a54ae8c4c35ba8ca3f1

Enig, det er frekt, og respektløst!

Skrevet

Det hender at invitasjonene ikke kommer frem eller at man mister dem før man får svart og det hende man glemmer det. Desuten kan det bli noen misforståelser hvis man har vent seg til å svare hvis barnet ikke kommer og så får en invitasjon der det står at man skal svare hvis man kommer. Det skjedde med meg i forrige uke. Oppdaget det kvelden før selskapet, men det var jo lovlig sent.

Anonym poster: 303ed777c9823bd0c0a53d9b20bb969f

Skrevet

Mine foreldre fikk en fostergutt for et par måneder siden, som nylig fylte 14. Han har aldri (merk aldri) feiret bursdagen sin før, og var så stolt og glad når han fikk invitere til "barnebursdag" med taco og film. Sto tydelig i invitasjonen at det ble servert mat og at du måtte si fra om du ikke kom.

Av 24 klassekamerater sa 7 i fra at de ikke kunne, og 7 dukket opp. Det betyr at 8 ikke gjorde noenting, og vi i familien rundt hentet inn venner og bekjente på meget kort varsel for å "fylle opp" for han stakkaren som hadde kjøpt hatter, sugerør og figurballonger.

Må legge til at dette er i en liten bygd hvor "alle kjenner alle", og alle vet at dette barnet ikke er mamma og pappa "sitt", likevel gidder ikke folk å hverken dukke opp eller si fra. Skammelig.

Skrevet

Vi hadde nettopp barne bursdag med unger fra bhg.

Fikk levert en unge på døra med beskjeden om at hun ikke spiste svinekjøtt.

Litt i seneste laget, men jeg hadde heldigvis gardert meg og hadde en pakke med kylling/kalkun pølser i bakhånd.

Anonym poster: a13f6a3b7ef2c53e93fde2a6d8d036f8

Skrevet

Jeg må nok være ærlig å si at jeg ved flere anledninger ikke har gitt beskjed, har mens jeg gikk gravid vært dårlig form og da glemt mye.

Har hatt utrolig dårlig samvittighet for dette.

Har også glemt å gi beskjed om allergi, og kommet på det ved levering, er da kun nøtter han ikke tåler.

Anonym poster: 5f0ec41c53fb652240cd2fc7da141bc1

Hvorfor ikke bare sende en mld med en gang så slipper du å "glemme det". Uansett dårlig unnskyldning. Fatter ikke hva som er så vanskelig med å sende en melding og gi beskjed??

Anonym poster: ef47c02b7375a0e34b7b359a301f7cc6

Skrevet

Ja, syns det er helt merkelig.. Man vet jo aldri hvem som kommer og ikke.. :-/ syn det er frekt å ikke gi lyd fra seg jeg.

Skrevet (endret)

Dårlig oppdragelse?

Jeg pleier å sende ut en sms påminnelse, en eller to dager før, til de som ikke har meldt avbud hvor jeg skriver noe ala: "Sxxxx gleder seg til å feire dagen sin sammen med Xxxx og de andre jentene i morgen/på fredag!"

Da pleier ofte enkelte å våkne, men det er alltid en eller annen som selv da ikke finner det for godt å melde avbud eller si at de kommer. Gjerne gjengangere, så jeg vet om jeg må beregne til de eller ei ;)

Endret av humlesurr
Skrevet

Dette er noe som har vært tema på foreldremøter i barnehagen og på skolen, og de har heldigvis lagt seg på samme føring. Det skal gis beskjed om en IKKE kommer. Hvem som har matallergi og ikke kan spise svinekjøtt har de laget egen liste på og delt ut sammen med referat fra møtene. (Frivillig om de vil ha barna på, men ingen som har hatt innvendinger på snart ti år jeg har hatt barn i barnehage og skole) dette er veldig greit for hvertfall meg som ikke har allergi barn. De har skrivd opp de som er veldig allergiske og de som ikke er veldig allergiske. Ungene har venner som er allergiske, men ikke alle er hyper allergiske. Bestevennen til hun ene kan spise litt med melk og vanlig hvetemel, bare ikke veldig mye. Dette er veldig greit å vite, gjør ikke ting så vanskelig for oss som ikke har allergiske barn.kommer det barn som er veldig allergiske, så føler jeg at sliter litt med å vite at ting er trygdt å spise for de.

Med lista lett tilgjengelig er det ikke behov for at noen sier ifra om allergier, jeg ser bare på den etter vi har sendt ut invitasjoner og vet kjapt hva vi kan ha til mat og kaker.

Noe jeg vil råde andre til å ta opp på foreldremøter. Veldig greit med slik liste, for at unger kommer på besøk hjem skjer oftere og oftere o større ungene blir. Ikke alltid ungene vet om de er veldig allergiske eller om det går greit med spor av ditt eller datt.

Anonym poster: 8197d0b7c11127ad4bf209aa81054cfe

Skrevet

Merkelig fenomen, og alle snakker om at at det er så lett å ta kontakt etter at alle "sosiale mediene" kom..

Den eneste måten er vel å lage en gruppe på facebook, så kan folk trykke attend or not, for å sende en sms eller ringe er tydeligvis blitt for slitsomt og gammaldags.

Anonym poster: 4a0ff73a5253c7aa48bc4158a2dbb510

Skrevet

Mine foreldre fikk en fostergutt for et par måneder siden, som nylig fylte 14. Han har aldri (merk aldri) feiret bursdagen sin før, og var så stolt og glad når han fikk invitere til "barnebursdag" med taco og film. Sto tydelig i invitasjonen at det ble servert mat og at du måtte si fra om du ikke kom.

Av 24 klassekamerater sa 7 i fra at de ikke kunne, og 7 dukket opp. Det betyr at 8 ikke gjorde noenting, og vi i familien rundt hentet inn venner og bekjente på meget kort varsel for å "fylle opp" for han stakkaren som hadde kjøpt hatter, sugerør og figurballonger.

Må legge til at dette er i en liten bygd hvor "alle kjenner alle", og alle vet at dette barnet ikke er mamma og pappa "sitt", likevel gidder ikke folk å hverken dukke opp eller si fra. Skammelig.

Tragisk. Dette viser jo bare at folk bare tenker på seg selv, ikke så nøye med andres bursdager liksom:(

Skrevet

Det er også veldig irriterende å kjøpe inn mat, brus, godteposer, pappservice osv til de som ikke dukker opp..! Det ligger jo mye planlegging og penger bak et barneselskap. Stor forskjell på å arrangere et selskap for 10 barn istedenfor 5..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...