Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #1 Skrevet 14. april 2013 Nå er jeg så dritt lei av gærne, selvopptatte bridezillas som skla detaljstyre hver minste detalj ved bryllupet sitt - også gjestene. Mange av mine venninner har giftet seg de siste årene, og flere av dem har lagt sjokkerende mye energi i gjestenes utseende! Ikke kan de ha hvit kjole, ikke kan de ha svart, ikke rød, ikke grønn - en ville ikke ha gjester kledd i blått, for det passet ikke til de fargene hun hadde valgt å pynte med! Lengden på kjolene er av stor betydning - ikke over kneet, Gud forby! Og da mener jeg på centimeteren! Altså, kleskode er en ting. Står det pent antrekk, så kler man seg selvsagt pent. At man ikke skal stille i hvit/veldig lys kjole synes jeg også er greit, bruden bør få være den ene hvite i forsamlingen. Det er også vanlig folkeskikk å ikke stille i lårkort eller utringning der alt velter ut. Men når bruden faktisk ringer rundt til venniner for å spørre hva de skal ha på seg og forbeholder seg retten til å godkjenne det?? En kommende brud prøvde å nekte en felles venninne av oss å gå i den kjolen hun hadde tenkt til, med den begrunnelsen at hun kledde den for godt og at hun ikke ville ha konkurranse! Jeg vet at noen mener at rød jole betyr at man har ligget med brudgommen, grønn betyr sjalusi, etc, men det er jo bare tull. Ingen tror på det, og det er uansett bare "folkeetikette" - de kongelige bruker da rødt og grønt i stor stil. Var det den danske dronningen som stilte i knallrødt i sønnens bryllup, tro? Ingen mistenkte vel incest av den grunn? Jeg tenker at dersom man velger å komme i noe totalt upassende, så er det ens egen skam. Det farger ikke av på bruden. Gjestene er uansett nettopp det: gjester, ikke tilbehør. Fra nå av kommer jeg i den kjolen som passer meg rød, grønn eller gul. Dersom en bridezilla prøver å nekte meg det, så kommer jeg til å droppe å komme. Jeg gidder ikke lenger å bruke tid der alt er lagt opp til at brudeparet (les: bruden) skal ha sin drømmedag, der det ikke tas hensyn til hvordan gjestene har det, og om de i det hele tatt føler seg velkomne. Anonym poster: 2851627bc113c5db505e58d2b0927e2e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #2 Skrevet 14. april 2013 Jeg skjønner at de er fryktelig slitsomt. Vi giftet oss i fjor og skrev "pent" antrekk" men da svigermor kom i bukse og cowboyboots angret jeg, for jeg syns hun kunne ha pyntet seg. Ellers hadde alle kledd seg pent og anstendig. Var ikke så nøye på at kjolen skulle gå til knærne men hadde reagert om de var rumpekort. Anonym poster: 880039a54faf14bf3fafc9345fd85351
Gjest Skrevet 14. april 2013 #3 Skrevet 14. april 2013 Slike kvinnemennesker er nok ikke gift lenge, med den psyke kontollen de har eller vil ha. Og til deg #2 : Cowboyboots? Seriøst? Når ble det pent antrekk?
MammantilNurket Skrevet 14. april 2013 #4 Skrevet 14. april 2013 Da jeg giftet meg for maaaange år siden bestemte jeg meg for å ikke være bridezilla i det hele tatt. Dette resulterte i at min eks-svigermor kuppet hele kalaset (hun bestemte gjesteliste, bordplassering, meny, blomster, duker ... you name it!) Hvis jeg gifter meg igjen skal jeg være en Bridezilla Ultra Light Da får jeg i alle fall duker som er rene og nyrullet!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #5 Skrevet 14. april 2013 Da jeg giftet meg for maaaange år siden bestemte jeg meg for å ikke være bridezilla i det hele tatt. Dette resulterte i at min eks-svigermor kuppet hele kalaset (hun bestemte gjesteliste, bordplassering, meny, blomster, duker ... you name it!) Hvis jeg gifter meg igjen skal jeg være en Bridezilla Ultra Light Da får jeg i alle fall duker som er rene og nyrullet! Jeg synes det er en stor forskjell på å ta styringen over hvordan rammene rundt festen skal være, og i å behandle gjestene som tilbehør. Men hvis valget sto mellom nyrullete duker og fornøyde gjester, ville jeg ofret dukene uten å blunke. Det en over her skriver om svigermoren sin er jo bare trist. Cowboyboots i bryllup, da er ikke de sosiale antennene tipp topp. Men hvis hun hadde bestemt seg for det, så hadde det neppe vært noe å gjøre med uansett. Og det var hun som dummet seg ut, ikke brudeparet. HI Anonym poster: 2851627bc113c5db505e58d2b0927e2e
Fae Skrevet 14. april 2013 #6 Skrevet 14. april 2013 Hehe. Jeg skjønner bruden litt. Vi skrev også pent antrekk og svigermor og svigerinnen min dukket begge opp i jeans, lys rosa topp og skinnjakke. Hele min familie hadde kjoler og dress. Ble selv litt paff da jeg så dem, og de ser ut som tilfeldig forbipasserende på bildene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå