Gå til innhold

Forventer gave for 1500 per person til bryllupet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg kjenner skal gifte seg og kuvertprisen er 1500 kroner per. person. Hun har derforaghar sagt at hun forventer minst 1500 i gave tilbake fra gjestene. Dvs. gaver til 3000 per par. Forsøkte å si at hun ikke kan forvente slik, og at gavene vel ikke er målet med bryllupet, men da ble hun sur. Har sett ønskelisten og det var rett og slett pinlig å lese. Bare dyre ting, kjøkkenmaskin til 6000, kunst til 20000 osv. Er helt satt ut av hvordan hun kan tillate seg noe slikt...

Anonym poster: db7c124b655642f75774ad1d23358c74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper virkeligheten kommer til å innhente henne fort når hun får gavene sine..

Skrevet

Og hvordan skal hun sikre at folk kjenner til kuvertprisen hennes da? Skal hun skrive det i invitasjonen? :)

Skrevet

Hun lever nok i en drømmeverden. En skal da ikke ha fortjeneste på bryllupet sitt.

Anonym poster: bb45bb5bc8ff8a08873620a32dacbd6a

Skrevet

Og hvordan skal hun sikre at folk kjenner til kuvertprisen hennes da? Skal hun skrive det i invitasjonen? smile.png

Dette lurer jeg også på :)

Skrevet

Hvis hun opplyser om hvor mye hun forventer i gave, så tror jeg det er mange som ikke kommer gitt... Det er da ikke normalt å gi så dyre gaver.

Anonym poster: 663ad4838ec3ec50bcdaabff755d8ce4

Skrevet

Kan egentlig ikke tro at det er noen som faktisk uttaler noe sånt. At noen tenker det kan jeg tro, men at de faktisk sier det høyt uten å være mentalt tilbakestående er merklig.

Anonym poster: 14e90db974bf1702f7b39f1a5e85ff5a

Skrevet

ha,ha,ha noen mennesker er så fantastisk egosentriske at det blir nesten litt morsomt:) hele dagen hennes kommer jo til å bli ødelagt når hun ser det gavebordet!

Skrevet (endret)

Fysjom! Hun hørtes da heller lite sjarmerende ut. Materialisme er for meg en enorm sosial "turn off".

Her er det noen som trenger hjelp til å rydde litt opp i verdiene sine.

Jeg tror at jeg hadde gravd litt ekstra i lommeboken og donert et sjenerøst beløp til et godt formål i hennes navn, jeg. Alternativt kjøpt en ku ( eller en geit eller en minehund) gjennom en humanitær organisasjon - og gitt henne et pent bilde av kua sammen med familien som hadde fått den :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Sånne bruder/ brudepar får et frukttre av meg. På kortet skriver jeg et dikt om hvordan de må huske å pleie kjærligheten å bærer det frukter.. Ikke minst så er det et fysisk minne om bryllupsdagen;)

Anonym poster: 6eb3f5f03233eef4f53b9932200d92b5

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Jøss hvordan er hun når det gjelder bursdager og sånt? Tror ikke jeg hadde gått i det bryllupet.

Tror nok jeg og gubben gikk i pluss, men det er jo fordi vi har fire foreldre i hver sin husholdning. Slik at vi fikk foreldre størelse på gaven fra 5 stk siden bestefar og ga sykt dyr gave. Vi brukte sikkert 1000 kr per gjest, men føler oss ikke snytt fordi vennene våre ga oss gaver som passet bedre med studenter og småbarnsforeldre budsjett.

Vi var faktisk kjempeglad for at de faktisk tok seg råd til å komme. Flere kom fra nord norge 3 av dem måtte ha barnevakt.

Så den brura der burde advares om at hun risikerer kun den nærmeste familie. I bryllupet ser ikke for meg at jeg hadde orket en slik holdning fra andre, men hadde det vært mitt eget barn/ mor måtte jeg jo deltatt

Skrevet

Gosj, for ei kjerring.

Tror jeg hadde latt være å komme, og sagt at det var fordi jeg ikke hadde råd til gave.

Alternativt gjort som Mammantilnurket, kjøpt en ku eller geit gjennom en veldedig organisasjon for 1500,- eller noe i den duren.

Skrevet

Og hvordan skal hun sikre at folk kjenner til kuvertprisen hennes da? Skal hun skrive det i invitasjonen? :)

Hehe det har hun nok garantert gjort! Med tillegsteksten : Ps! Gaver under 1500 el 3000 pr par, blir ikke verdsatt.

For det er jo det hun sier. Tenk å FORVENTE gaver? herregud...

Skrevet

Det bryllupet hadde jeg ikke giddet å gå i. Bortskjemt drittunge.

Anonym poster: 74dfa5c00ee5e6724dd301a0226da368

Skrevet

Synes forslaget til MammantilNurket er strålende! Hvis du har råd, selvsagt, det her er vel egentlig både en prinsippsak og en økonomisak.

Geit eller veldedighet er en ypperlig måte å få satt henne litt diskret på plass, kanskje hun får noe å tenke på :)

Skrevet

Noen er bare så full av seg selv.

Da vi giftet oss hadde vi kuvertpris på litt over 1000 kr. Jeg hadde faktisk ikke tenkt noe over gaver og ble faktisk overasket da vi ikke bare fikk fra de vi hadde bedt, men også fra annen familie og venner som ikke var der.

Vi ville bare bli gift.

Anonym poster: f9c771f5375da51f34791132e65ed730

Skrevet

Da vi giftet oss hadde vi kuvertpris på litt over 1000 kr. Jeg hadde faktisk ikke tenkt noe over gaver og ble faktisk overasket da vi ikke bare fikk fra de vi hadde bedt, men også fra annen familie og venner som ikke var der.

Vi ville bare bli gift.

Det vet du med deg selv er tull. Hadde ikke en eneste gjest i bryllupet kommet med gaver hadde blitt skuffa.

Skrevet

Vi ville bare bli gift.

Det vet du med deg selv er tull. Hadde ikke en eneste gjest i bryllupet kommet med gaver hadde blitt skuffa.

Nei tuller ikke.

Kan vel hende at jeg hadde tenkt på det i ettertid om ingen hadde hat noe med seg, men ble faktisk overasket da vi fikk gaver.

Hadde bare ett veldig lite middags selskap etter å ha giftet oss på tinghuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...