Mirakelbabypåvei Skrevet 14. april 2013 #1 Skrevet 14. april 2013 Etter 6 år uten prevansjon og en mann med kun 2% levedyktige sædceller, ble det endelig to rosa streker ikke bare på en prøve men 5!!! mensen er 2,5 uke for sein, jeg er kvalm, men er det sant? hvor mye kan jeg stole på en liten test? ikke minst hva skjer nå? hvor skal man henvende seg, hva må man tenke på? Kan ikke snakke med familien, da vi egentlig skulle begynne med ICSI til høsten, å om det blir spontanabort ville det blitt forferdelig om alle skulle synes synd i oss etc. Dette er virkelig et sterkt ønsket barn. Krysser alle fingre og tær for at dette går rette veien!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. april 2013 #2 Skrevet 14. april 2013 wow. Du får ta ut gleden din her inne. Gratulerer.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #4 Skrevet 14. april 2013 Gratulerer! Mirakler skjer! Vent 5-6 uker og bestill time hos gynekolog/lege med ul. Anonym poster: c320e5abe48e927c3d3fcd929ada26ea
Gjest mphs Skrevet 14. april 2013 #5 Skrevet 14. april 2013 Så stort Gratulerer. Neste steg nå er å glede seg og så ringe legen din for å avtale første legetimen i ca uke 10-12.
*SommerFrisk* Skrevet 14. april 2013 #6 Skrevet 14. april 2013 Gratulerer med baby i magen kjære HI! Så fantastisk at dere endelig fikk en gladnyhet:) Nå må du i førsteomgang henvende deg til fastlegen din, og fortell at pga omstendighetene så ønsker du ekstra oppfølging siden det ville være krise om noe gikk galt. (Det går bra asså!) Så når du har henvendt deg der, anslår han en foreløpig termin, gir deg diverse skjemaer og kanskje en graviddagbok <3 Legen vil ordne med henvisning til ultralyd og andre kontroller hos gynekolog osv for deg. Gratulerer så vanvittig mye.!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #7 Skrevet 14. april 2013 Oy, gratulerer så masse. Tror nok at du kan stole på den testen. Men er jo mulig å bestille privat ul om du vil ha en ordentlig bekreftelse.. Hadde selv en privat ul i uke 8-12 med begge mine, godt å få en bekreftelse på at det virkelig er sant. Så tar man kontakt med lege, og får en time til første svangerskapskontroll. Anonym poster: 62194ef7eae4c416d971ef415047ebe9
Gjest meg&mini Skrevet 14. april 2013 #8 Skrevet 14. april 2013 Gratulerer så masse!!! Hadde dette vært meg så hadde bestilt meg en tidlig ultralyd. Du kan ta det hos gynekolog (innvendig) og fra uke 12 kan du ta utvendig ultralyd. Dette er bare for at jeg måtte se at det gikk bra osv. Ring legen:) første svangerskapskontroll skal være i uke 7-8 Som oftest går det veldig bra. Gratulerer igjen:)
Mirakelbabypåvei Skrevet 14. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 14. april 2013 Takk for svar hvordan kan man selv regne ut ca hvor langt man er på vei?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #10 Skrevet 14. april 2013 Vi var litt i samme situasjon. Hadde forsøkt i 2,5 år vi da. Og det var ikke funnet noen grunn til barnløsheten. Plutselig satt spiren etter en undersøkelse. Trodde det nesten ikke! Vi fikk ul dagen etter hos gyn som fulgte oss opp. Dette for å få det bekreftet. Så tok de ny ul ved ca 6-7 uker for å se at hjertet slo. Begge disse ul gjorde mye for meg psykisk. Og spiren satt og er nå 5 år:) Så gratulerer så mye! Anonym poster: d9884c6fbe9219d49ee4a59d9740462f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #11 Skrevet 14. april 2013 Takk for svar hvordan kan man selv regne ut ca hvor langt man er på vei? Tast inn dato på første dag i siste mens i en eller annen terminkalkulator:) Finnes på nett:) Anonym poster: 62b77f91ccac0b58f036158c8f7e288d
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 14. april 2013 #12 Skrevet 14. april 2013 Gratulerer så mye! Husk at som oftest går det veldig bra og det er ingen grunn til at du skal miste. Prøv å slapp av, begynn å gled deg litt og bestill time hos fastlegen. Forklar situasjonen og bli enig om et opplegg. Det er nok sikkert lurt med litt ekstra oppfølging nå i starten mtp historien din. Dette kommer til å gå så bra og bruk bim til alle tanker, gleder og bekymringer til du kan lufte de for familien din, det er mange kloke og erfarne damer her inne.
Mirakelbabypåvei Skrevet 14. april 2013 Forfatter #13 Skrevet 14. april 2013 tusen takk igjen!! i følge terminkalkulatoren er jeg 6 uker på vei:)))) JEG ER SÅ GLAD, jepp roper det:)
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #14 Skrevet 14. april 2013 Gratulerer så mye! Det går bra i de alle fleste tilfeller. Ta folat og tran hver dag. Legen vil gi deg beskjed om du må ta jern. Nå er det bare å glede seg til kvalme og tretthet! Anonym poster: 46614dde9fd42212106ff0ee335c6640
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #15 Skrevet 14. april 2013 Gratulerer så mye du har fått mye gode råd ser jeg, følg de Anonym poster: 73ee17f4d3dce1743a8e6766ae43d03b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #17 Skrevet 14. april 2013 Minner meg mye om vår historie. Mannen har svært dårlig sædkvalitet og blitt forespeilet og aldri bli far og jeg har hormonell ubalanse. Vi hadde akkurat fått time på rikshospitalet da jeg fikk positiv test. Nå er jenta 4 år og det har gått veldig bra;) Anonym poster: 856c5f8a0e28966911bc9bb442a24ced
skinnfilla Skrevet 14. april 2013 #18 Skrevet 14. april 2013 Gratulerer så mye og krysser det jeg har for at alt skal gå bra!!!! 6 uke er en god start:)
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 14. april 2013 #19 Skrevet 14. april 2013 Åh! Så herlig for dere HI! Får så lett tårer i øynene når de som har ventet og håpet så lenge, endelig får en mulighet Krysser det som krysses kan for dere Kontakt legen din og fortell om testen, så tar dere det der ifra, du kan be om ekstra oppfølging, så dere føler dere blir trygt ivaretatt og fulgt opp av lege/jordmor
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #21 Skrevet 14. april 2013 Gratulerer så mye! Jeg hadde vært uten prevansjon i 5 år og vi hadde vært prøvere i nesten 3 år når spiren satt. Vi var også på vei til å prøve prøverør når spiren satt. Jeg ringte legen tidlig og fikk ul i uke 7 for å se at hjertet slo. Det gjorde at jeg klarte å slappe mer av. Nå er jeg i 2.tri og alt ser bra ut. Anonym poster: 87deaf31471552726f95fb65220f8b33
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #22 Skrevet 14. april 2013 Gratulerer!! Minner litt om vår historie. Vi hadde prøvd i mange år. Flere misslykkede IVF. Plutselig kom en positiv test. Mirakelet er i dag snart 4 år. og vi har i tilegg fått et barn til Helt på egenhånd. Ta en tlf til fast legen og be om å få en time. Anonym poster: 53d1ebaafab0a02d066855b306740711
Monajenten Skrevet 14. april 2013 #24 Skrevet 14. april 2013 Hurra, gratulerer så utrolig mye! Sender alle gode tanker til dere:)
Cat.68 Skrevet 14. april 2013 #25 Skrevet 14. april 2013 Først og fremst gratulerer med spiren. Vet så godt hvordan det er å vente på et barn. Vi brukte 7 år før jenta våres kom til oss.Samme dag som vi fikk innkallelse til infertilitets klinikken for hjelp testet jeg positivt, og hun er idag ei skjønn 7 åring ( snart 8). Det du gjør nå er å bestille tid til fastlegen for faststillelse av termin og videre opplegg. Med tanke på hvor lenge dere har prøvd kan det kanskje være greit med tettere oppfølging en ellers. Dette kommer at gå bra skal du se....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå