Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å ha halv plass til gutten min som starter skolen til høsten. Ettermiddager, så han har et sted å være til vi er ferdig på jobb.

Men hvordan blir dette i august før skolestart?

Blir lenge å ha fri hele august, frem til skolestart eller hva sier dere erfarne skolemammaer? Kan han ha halve dager før skolen starter også?

Starter 19 august.

Anonym poster: 07df186feba6aa84b4b7bca020d6df28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med fri hele august? Hva snakker vi om, to eller tre uker? Og lenge for hvem? Deg eller han. Det kommer an på situasjon med kompiser etc. Har han venner som starter før er det jo bedre enn om han blir den eneste nye. Ingen av min har startet sfo før skolen har startet, men så har vi heller ikke hatt behov for det.

Skrevet

SFO her vi bor har åpent fra 1 august, og dersom du har fulltidsplass til poden, kan han være der hele dagen.

Det er veldig grei sosialisering før skolestart, og godt å bli kjent med flere fra klassen før "alvoret" begynner.

Men jeg hadde nok prøvd å ikke gi han så lange dager på SFO i disse ukene. Kjipt om han bli lei av å være der før skoleåret starter.

Anonym poster: bf90a76ab4dfeb9ef09e74507bb78496

Skrevet

Her anbefalte de at ungene startet SFO uka før skolen starter.

For å bli tryggere på skolens område og alt det nye:)

De var veldig greit og de har flotte tilbud når skolen er stengt.

Reiser på turer og har masse opplegg for ungene.

Anonym poster: 5a7e29ca55fa11a52921e56b10b5f2b9

Skrevet

Her får ikke første klassinger begynne sfo før skolen er begynnt. 15 aug. Men Sfo for de som allerede går på skolen har tilbud fra 1 aug.

Anonym poster: 7562220d3bd4860820e05d8b50001ab8

Skrevet

Ja det er det jeg tenker at han kan ha det greit på SFO litt før skolen starter. Han har jo også ferie i juli, så etterhvert blir dagene litt lange med oss og en baby.

Men så vet jeg ikke hvordan det blir når vi kun har halv plass, kanskje han kan være der fra 10-14 f.eks. det hadde passet oss fint.

HI

Skrevet

På vår SFO er det sånn at skoletiden ikke er beregnet i den halve plassen, slik at du da har, tror det er 30t i uken i ferier. ( 20t skole og 10t sfo) Tror dette er standard, men sjekk det ut med din sfo eller les på kommunen sine hjemmesider.

Anonym poster: 22de97ff4fd62ca7b10fa7b7046f340d

Skrevet

Ja det er det jeg tenker at han kan ha det greit på SFO litt før skolen starter. Han har jo også ferie i juli, så etterhvert blir dagene litt lange med oss og en baby.

Men så vet jeg ikke hvordan det blir når vi kun har halv plass, kanskje han kan være der fra 10-14 f.eks. det hadde passet oss fint.

HI

Ps, vår sfo har "kjernetid" også siden de legger opp et opplegg i ferier så sjekk ut når de er eks på tur eller har et opplegg mtp påmelding og klokkeslett for å hente/levere.

Anonym poster: 22de97ff4fd62ca7b10fa7b7046f340d

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Her er ikke halv plass halve dager, så ville sjekket det. Her er en dag en dag, dessverre.

Skrevet

Dette med SFO er så forskjellig fra sted til sted.

Her anbefaler de ungene å starte minst en uke før skolestart i 1.klasse. Slik en annen skrev.

Vi kan velge opp til 12 timer uken og full plass.

De som velger opp til 12 timer har da kun dette også i de ukene skolen holder stengt( høstferie, vinterferie osv)når det kun er sfo som holder åpent.

Sjekk sidene for din kommune hvordan det er hos dere.

Anonym poster: 63fbe87e28f1d54c9bde9ea0fefcab4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...