Gå til innhold

Hvor fort dannes muskler ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vekta går feil vei, sakte men sikkert og det stresser meg noe sinnsykt.

Skal ned ganske mange kilo, men samtidig har jeg ikke noe særlig med muskler verken i bein, armer eller mage.

Har trent kraftig styrke 1-2 ganger pr uke de siste ukene + korte joggeturer ca 2-3 ganger i uken.

Spiser mindre enn før, og tenker på å få i meg sunn mat.

Samtidig som jeg spiser det familien spiser, så om vi har pizza så spiser jeg det, men mindre enn før.

Hva er det som skjer ?

Jeg må NED i vekt, ikke opp. Er det muskler, kommer de etter bare noen uker eller gjør jeg noe fullstendig feil ?

Hjelp !

På tirsdag begynner jeg på PSMF dietten, som er en ekstremutgave med svært lite fett og kh. Håper det gjør susen. Skal trene underveis på denne, for å hindre tap av muskelmasse.

Anonym poster: e38d69f548148e11ac4305cc66f668b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muskler dannes umiddelbart etter trening. Når du er støl er det en styrking av muskelen som skjer ved at kroppen oppretter nytt bindevev til muskelen.

Ikke vei deg hver dag. Vei deg en dag i uka. Bruk målebånd på vitale steder for å sjekke utviklingen samtidig.

Eller, kast vekta og stol på deg selv og speilet.

Skrevet

OK, takk for svar. Veier hver dag ja, har en hang up på det.

Håper det bare betyr at jeg blir strammere. Får finne frem målebåndet. Er jo medlem i vektklubb, men har ikke brukt det så aktivt den siste tiden, men der er det jo grei oversikt over målene.

Hadde en bukplastikk for noen mnd siden, og er livredd for å gå tilbake til den kvapsete hengemagen.

Anonym poster: 59c78a8a7086306eaae6a19d65ba3f50

Skrevet

I går skulle jeg f eks prøve å spise lite og lett, og holdt meg til noka shake og knekkebrød. Ingen tung middag.

Men var på joggetur + en fjelltur i går da.

Vekta viser like forbanna mer enn dagen før.

Skrevet

I går skulle jeg f eks prøve å spise lite og lett, og holdt meg til noka shake og knekkebrød. Ingen tung middag.

Men var på joggetur + en fjelltur i går da.

Vekta viser like forbanna mer enn dagen før.

Det kan være at du har vann i kroppen feks. Om du må veie deg hver dag, bør du veie deg på et fast tidspunkt når forutsetningene er like.

Ang trening, du bør trener styrke så du kjenner det. Den siste repetisjonen skal være så tung at du ikke hadde greid en til. Mange damer er redde for å legge nok vekter. De har en ide om at de får for store muskler.

Og husk at å endre en kropp tar tid. Du ble ikke tykk på to uker, så det er ingen grunn til å tro at du skal bli tynn på to uker heller.

Skrevet

Når jeg trener styrke, så er det beinhardt ja. Veksler mellom intervall på mølle og styrketrening, og er så svett at det er vått på gulvet. Svir i musklene.

Det er en slags saltrening på et litt spesielt senter.

Veier meg alltid om morgenen etter at jeg har vært på toalettet, før jeg dusjer.

HI

Gjest @---;-
Skrevet

Fett og muskler bytter ikke automatisk plass når du trener. Så har du begynt å trene styrke så bygger du muskler. Men, fettprosenten din kan fortsatt være lik.

Når det gjelder valg av treningsformer så las jeg nettopp at de hadde hatt to testgrupper. Ene gruppen kjørte lang økter med rolig jogging i min 40 min. Den andre gruppen trente spurtintervall i 20 min. Den siste gruppen hadde en vektnedgang i snitt på ca 2 kg. Medan den første gruppen hadde en vektøkning i snitt på 0,5 kg. Årsaken til dette var ikke muskelbyggong, men at den første gruppen som hadde langkjøring ble mer sulten og dermed spiste meir.

Så tipset mitt er å føre en detaljert oversikt over hva du spiser også hadde jeg droppet vekten og heller leita fram målebåndet. Vekta lurer oss bare, samt tar fra oss all motivasjon :-/

Skrevet

Jeg er regjerende norgesmester i jojoslanking, og vet at min kropp alltid gikk opp dagen før jeg gikk ned. Hadde veiedag på tirsdag feks, og var dønn deppa mandag (fordi jeg bare måtte sjekke) og vips var det borte på tirsdag sammen med litt til. Jeg innså at jeg ble så stressa av dette at jeg kun veide en dag i uka.

Men anbefaler å veie en dag i uka, så slipper du så mye opp- og nedturer.

Men hvis du har gått jevnt opp over en lengre periode anbefaler jeg deg å telle kcal i hva du spiser en periode, bare for å sjekke at du ikke spiser mer enn hva du tror.

Skrevet

Ok, takk for tips.

Trener her 1-2 ganger i uken :

http://www.barrysbootcamp.com/

Fordelen er at jeg da presser meg mer enn jeg noengang hadde klart ved bare å trene på egenhånd. Joggeturene mine kan ikke sammenlingnes med dette.

HI

Skrevet

Tror du at du blir slank av å spise knekkebrød og noka produkter! Det eneste du oppnår da er å ødelegge forbrenningen din!

Anonym poster: dadf8c7283101200a1e1786202412e89

Skrevet

Tror du at du blir slank av å spise knekkebrød og noka produkter! Det eneste du oppnår da er å ødelegge forbrenningen din!

Ikke svar om du ikke har peiling. Knekkebrød i et ellers sunt og variert kosthold er helt supert. Sammen med trening.

Anonym poster: 9243c544d35cccf8801701e94b9a598d

Skrevet

Tja, grove fullkornsknekkebrød med proteinrikt pålegg på metter ihvertfall og jeg føler ikke at forbrenningen ødelegges.

Noka shake tar jeg til frokost, før jobb. Rask, godt enkelt og det holder frem til ca kl 10 på jobb. Da tar jeg en skyr før det er lunsj kl 1230.

Tror ikke det ødelegger forbrenningen nevneverdig altså. Blir så oppblåst av brødmat.

Skrevet

Ok, takk for tips.

Trener her 1-2 ganger i uken :

http://www.barrysbootcamp.com/

Fordelen er at jeg da presser meg mer enn jeg noengang hadde klart ved bare å trene på egenhånd. Joggeturene mine kan ikke sammenlingnes med dette.

HI

Jeg er også tilhenger av gruppetimer, det er mer motiverende når man har noen hengende over seg som brøler at man skal yte, enn at man må yte selv.

Bootcamp er veldig god trening. Og de hadde jo veldig fint opplegg for trening av hele kroppen. Dette så stilig ut. Kommer jeg til Bergen må jeg innom og prøve. :)

Skrevet

Hehe, ja det må du.

Holder på å DØ under hver trening, men det er deilig etterpå.

Blir presset så my at jeg blir kvalm, og det klarer jeg ikke på egenhånd.

HI

Skrevet

Du begynner å danne muskler ganske raskt, for ikke å snakke om at de musklene du har raskt jobber bedre etter trening, men for eksempel å bygge så mye som 5 kg nye muskler på et år krever ekstremt mye trening og et veldig gjennomtenkt kosthold. Det er det svært få som klarer. Det er ikke slik at du kan forvente å bygge en halvkilo nye muskler på en uke.

Anonym poster: 007611863203ee21d74b68297c6efb25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...