Gå til innhold

Mannfolk og førstegangstjeneste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang det er en dokumentar eller film med krigshandlinger, kommer det kommentarer som "det gjorde vi også ', " Det var vi veldig gode på", " Norske soldater er de beste i verden på dette", etc etc. Gnål gnål om den fantastiske førstegangstjenesten hele tida og hvor flink han og alle de andre gutta var.

Hallo, det er 18 år siden, du var en snørrunge da, du har aldri vært i krig så slutt å sammenlign deg og kompisene med US Marines

Jeg blir så irritert! Og han skal alltid fortelle hvorfor de gjør ditt og datt, hvorfor det heter det og det og "Når vi går inn i et hus hvor fienden kan være gjør vi slik og slik" . Get over it!

Noen andre med menn som ikke kan komme over førstegangstjenesten og sammenlikner seg med GI Joe?

Anonym poster: 9dc72594f2b15a98606666ed46fb03a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha.. jaaa!!! kjenner igjen det altså.....

Mannen kommenterer alt som de gjør, til og med irettesetter de!! "Nei du kan da ikke gjøre sånn, det skal gjøres sånn og sånn" og "skyter du med den så klarer du ikke stå sånn, du får rektl på det og det volumet osv.. Syntes det er sykt noen ganger hvordan han holder på, men det sykeste er at mannen min var feltprest og det uten å vært i felten.. haha.. satt på et kontor og tok seg av samtaler med resten... hahahah

Anonym poster: eb9e2b30f0f8db0e9cae255cae728a86

Skrevet

Syk ting å irritere seg over synes nå jeg... Men nå er jeg gift med en yrkesmilitær, og helt vant med at mannen og omtrent hele omgangskretser disser alle actionfilmer på grunn av taktiske feil, tekniske umuligheter med det og det våpenet etc. Og jeg ser poenget deres, for jeg dør jo på meg av enhver sykehus-scene, det er IKKE sånn på ordentlig. Tipper det er like elendig på alle områder man har ekstra mye kunnskap om...

Men må si jeg aldri har møtt noen av typen som jobber som bankfunksjonær og snakker sånn kun på bakgrunn av førstegangstjeneste - "våre" menn ER GI Joe; spesialstyrker og operative soldater som er i krig jevnlig. Selv om den norske stat ikke vil kalle de krig - så la oss si strid, da. Drep eller bli drept.

Anonym poster: be1e95a2f7099e12e9089ff697ff002f

Gjest Frøken Regine
Skrevet

Gutter er gutter og gutter liker å leke krig.

Skrevet

Jeg er sikker på at ting du gjør irriterer mannen din mer enn dette militær snakket. La menn være menn. Eller vil du at han skal snakke om shopping og farger til stuen deres med deg?

Anonym poster: 2fbc1de8a37ab1ffca8c38fa74dc1d1a

Skrevet

Hverken faren min eller mannen min har vært i militæret (ingen av dem er norske) så de sitter ikke sånn, men dere skulle høre meg når jeg ser en hestefilm eller når jeg ser en film basert på en bok jeg er glad i (type ringenws herre og hobbiten...)...

Anonym poster: 855c6582311c1154e31c93e7147bab3a

Skrevet

Min er også yrkesmilitær, så dette slipper jeg.

Hehe, men la han nå holde på.

Anonym poster: 373f26a1c34f23ec88fad05ec0770d3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...