Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 sønnen vår på snart tre uker virker som gjerne vil ha oppmerksomhet hele tiden når han er våken virker det som.. Hvis han sitter på armen så er han kjempe fornøyd,men så fort han blir lagt ned i sofaen eller på leke teppet så hyler han hele tiden. Tar han opp og det blir stille. Skjønner at de små gjerne vil ha kos og nærhet hele tiden,men når jeg er alene hjemme med han så får jeg faktisk ikke gjort noen ting uten at han må ligge og hyle. Må passe på og ordne meg på badet o.l. når han sover,men duppene varierer alt i fra 15min til 3-4 timer. Vet jo aldri hvor lenge de små sover ikke misforstå meg,jeg synes det er veldig koselig og sitte og kose med han,men kunne tenkt meg og gjøre litt husarbeid o.l innemellom. Noen tips til og "avvenne" han og kun ville sitte på armen?? Anonym poster: e2dd80b1b70112bf45fd5776df460113
Gjest Kira bjeffer Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 Det høres veldig vanlig ut. Tenk på at babyen er vant til å bli bysset og bært på inne i livmoren, så jeg tenker det er en selvfølge at den ønsker nærhet og varme etter at den er født. Skaff deg en bæresele eller sjal, så kan du ihvertfall ha hendene fri selv om du bærer barnet.
Ønsker spire <3 Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 Har du prøvd med bæresjal el., så får han bli bært på og få nærheten samtidig som du får armene fri til andre ting?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #4 Skrevet 13. april 2013 Ungen din kom nettopp ut av en varm og trygg mage. Han søker en ny trygghet hos deg og det er derfor han vil ha nærhet. De fleste babyer er sånn de første månedene. Dette vil gå seg til. Bæresjal? Anonym poster: ae221cbc7f87da6a238e5c60fb9c9463
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #5 Skrevet 13. april 2013 nei det har jeg ikke. Vi har bæresele,men kan en så liten baby sitte i den?hehe.. Aldri brukt det før skjønner du så trodde de kanskje var til litt eldre barn.. Anonym poster: e2dd80b1b70112bf45fd5776df460113
Gjest Kira bjeffer Skrevet 13. april 2013 #6 Skrevet 13. april 2013 nei det har jeg ikke. Vi har bæresele,men kan en så liten baby sitte i den?hehe.. Aldri brukt det før skjønner du så trodde de kanskje var til litt eldre barn.. Anonym poster: e2dd80b1b70112bf45fd5776df460113 Det kommer litt an på hvilken du har. Noen får du også kjøpt nyfødt-innlegg til.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #7 Skrevet 13. april 2013 nei det har jeg ikke. Vi har bæresele,men kan en så liten baby sitte i den?hehe.. Aldri brukt det før skjønner du så trodde de kanskje var til litt eldre barn.. Anonym poster: e2dd80b1b70112bf45fd5776df460113 Du kan bruke bæresjal Anonym poster: 5bb2d3962c64c667c0cf4366a4b2f42b
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #8 Skrevet 13. april 2013 Ville nok helst brukt sjal nå i starten om jeg var deg. Vil forresten tipse om at babybjørn bæresele ikke er ergonomisk riktig for noen barn, så om det er denne du har fra før kan /bør du ikke ha barnet i denne over lengre tid av gangen Anonym poster: 306cd32482204aa00d2730b36028d324
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #9 Skrevet 13. april 2013 Ok. Da skal jeg se om jeg får bestilt meg bæresjal på nettet i kveld Tusen hjertelig takk for tips Anonym poster: e2dd80b1b70112bf45fd5776df460113
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #10 Skrevet 13. april 2013 Evt ha en varmeflaske og en t skjorte eller noe som lukter av deg når du legger baby ifra deg. Har ikke prøvd dette selv, men har hørt tipset før Anonym poster: 306cd32482204aa00d2730b36028d324
Gjest Thunder Road Skrevet 13. april 2013 #11 Skrevet 13. april 2013 Anbefaler Close Baby Carrier eller Caboo som den heter nå Passer bra for helt små babyer og uerfarne bæremammaer
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #12 Skrevet 13. april 2013 Jeg syns det er drøyt å kalle et spedbarn for oppmerksomhetssykt når det i 9 mnd har ligget i en varm og trang livmor og hørt på mors hjerteslag og tarmlyder. Skaff deg et bæresjal, f eks Caboo. Gav meg et nytt liv!! Gikk over til angelpack bæresele når gutten var 3 mnd gammel, barnevogna mistrivdes han veldig i. Noe du evt kan prøve er å reive/svøpe babyen da han er vant til å ligge i en trang livmor. Varm gjerne opp krybba med en varmeflaske som du tar ut igjen når du legger ham oppi, så slipper han å bli lagt i en kald seng. Men bare det å ha en så liten baby som faktisk sover alene er langt i fra alle forunt. Syns du er heldig jeg :-) Anonym poster: fe9a48c1e9d39de7cc5008f573812d0f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #13 Skrevet 14. april 2013 Tro det eller ei, men nyyyyt det Anonym poster: 0fd26e7363f9b8b1cc7ae507b81779ee
Sunnybeach4gull :) Skrevet 14. april 2013 #14 Skrevet 14. april 2013 Men en 3 uker gammel baby er da ikke så mye våken? Du rekker da garantert å gjøre husarbeid når babyen sover? Eller er det kolikk med i bilde? Den er ikke oppmerksomhetssyk, men trenger nærhet og omsorg!! Bæresjal er bra, da ligger babyen inntil deg og du har armene fri Kos deg med babyen din
Anonym bruker Skrevet 14. april 2013 #15 Skrevet 14. april 2013 Jeg opplevde det på samme måte som deg. Alt var et ork og et slit, selvom babyen sov i mange timer var det jo aldri noen tid som var helt fri. Fant ut at jeg hadde en depresjon.. sier ikke at du har det, men om du sliter med å gjøre hverdagsoppgaver, det er et ork å skulle ut, lite glede over når babyen er våken osv kan du jo ha det i bakhodet Anonym poster: 306cd32482204aa00d2730b36028d324
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå