Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 hvor mange kalorier ligger dere på om dagen? Er usikker på om jeg spiser for mye.. Er 67kg 169 høy. Ligger på ca 1000kcal om dagen. Anonym poster: 295cb3334baf18b91bf2289bc002aee6
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 hvor mange kalorier ligger dere på om dagen? Er usikker på om jeg spiser for mye.. Er 67kg 169 høy. Ligger på ca 1000kcal om dagen. Anonym poster: 295cb3334baf18b91bf2289bc002aee6 du spiser for lite. Du bør ligge på rundt 1400-1600 kalorier hver dag.for du vil vel ikke gå opp igjen med en gang du er ferdig med slankingen?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 Ifølge "shape up"-appen jeg bruker til å telle kalorier skal jeg ha max 1300 kalorier om dagen for å gå ned stabilt i vekt i et "normalt" tempo. Jeg har aldri telt kalorier før nå, og ble overrasket over hvor mye det faktisk er. Jeg spiser bare såvidt mindre enn jeg gjorde før slankingen, så har ikke lyst til å spise noe mer. Er mett og god hele tiden, og blir jeg småsulten mellom måltider spiser jeg frukt eller nøtter. Eneste jeg har endret i kostholdet er å kutte godteri (sågodtsom) og brus. Men forstår hva du mener, og derfor blir jeg så usikker på om jeg gjør rett.. Trener i tillegg 6 dager i uken, og da spiser jeg naturligvis litt mer da HI Anonym poster: 295cb3334baf18b91bf2289bc002aee6
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #4 Skrevet 13. april 2013 Jeg er 170 cm, litt over 70 kg nå, ligger på 1600 kalorier pr dag. Gjort det i et år snart, og gått ned fra 95 kg.. Spiser du kun 1000 kalorier pr dag, så stangerer vekta, du må øke inntaket litt, og heller øke litt aktivitet, må ikke være trim om du ikke liker det, mer lek med unger eller husarbeid gjør susen Anonym poster: 8063955a351d04c5839a46045b853245
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #5 Skrevet 13. april 2013 Du kommer til å ligge på deg igjen med en gang du slutter å telle kalorier. Pga nå går kroppen i sparemodus, og når den får vanlig inntak av kalorier igjen lagrer den alt den får til! Anonym poster: bed17e21ea1b409d9c1175ccdde30e03
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #6 Skrevet 13. april 2013 Jeg meldte meg inn i vektklubben nå nettopp. Syns det er et topp hjelpemiddel for å registrere det jeg spiser og telle kalorier. Veldig motiverende også. Jeg er 172 og veier 76 kilo. Lagt inn som mål at jeg skal ned 9 kilo og fått utregnet at jeg skal ligge på rundt 1400 kcal. Anonym poster: 31c44371b3d1407ddbcbdb59711e0910
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #7 Skrevet 13. april 2013 Jeg er 170 cm, litt over 70 kg nå, ligger på 1600 kalorier pr dag. Gjort det i et år snart, og gått ned fra 95 kg.. Spiser du kun 1000 kalorier pr dag, så stangerer vekta, du må øke inntaket litt, og heller øke litt aktivitet, må ikke være trim om du ikke liker det, mer lek med unger eller husarbeid gjør susen Anonym poster: 8063955a351d04c5839a46045b853245 Jeg trenger så godt som hver dag i ca 1 time, både kondisjon og styrkestrening. På den appen jeg bruker, så er det slik at hvis jeg forbrenner 500kcal på trening, så legger den til at jeg kan spise 500kcal mer. Altså 1300kcal+feks 500kcal. Er så nytt for meg dette med slanking, så jeg er helt grønn Har gått ned etter noen kg, men veldig kjedelig hvis det stangnerer ja.. og kjedelig om jeg går opp igjen med én gang :/ HI Anonym poster: 295cb3334baf18b91bf2289bc002aee6
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #8 Skrevet 13. april 2013 Ja, er jo redd jeg kommer til å legge på meg igjen med én gang. Men som nevnt, så spiser jeg ikke så mye mindre enn jeg pleide. Kun kuttet ut goderi og brus. Så jeg kan vel ikke spise mer enn jeg pleier, og likevel gå ned i vekt? For til nå har det kun gått gradvis oppover, så jeg må jo spise mindre? Lå på kanskje 1500kcal FØR jeg begynte slankingen... What to do? :S HI Anonym poster: 295cb3334baf18b91bf2289bc002aee6
humlesurr Skrevet 13. april 2013 #9 Skrevet 13. april 2013 Vekten stopper ikke opp selv om du ligger lavt i kaloriunderskudd!!!! Du er ikke overvektig, så jeg regner med du bare skal kvitte deg med noen få komfort kilo. Siden du ikke har mye å ta av så kan du ikke ligge for høyt om du skal gå ned. 1300 kal høres fornuftig ut, men det er du selv som kjenner det på kroppen og hvordan den har det på 1000kal. Hadde vektnedgangen stoppet opp om man lå for lavt ville ikke anorektikere sett ut som benrangel med skinn utenpå.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #10 Skrevet 13. april 2013 Vekten stopper ikke opp selv om du ligger lavt i kaloriunderskudd!!!! Du er ikke overvektig, så jeg regner med du bare skal kvitte deg med noen få komfort kilo. Siden du ikke har mye å ta av så kan du ikke ligge for høyt om du skal gå ned. 1300 kal høres fornuftig ut, men det er du selv som kjenner det på kroppen og hvordan den har det på 1000kal. Hadde vektnedgangen stoppet opp om man lå for lavt ville ikke anorektikere sett ut som benrangel med skinn utenpå. Takk for råd Jeg vet at jeg ikke er overvektig. Men har hele mitt voksne liv ligget på mellom 54-57kg, så oppunder 70kg føler jeg meg ikke vel med. Målet er 60kg. Jeg prøver å øke kalori-mengden litt med sunne kalorier og ser om vekten fremdeles synker. Takk skal dere ha Som sagt er dette nytt for meg, så det er helt topp med innspill! Ønsker jo å forbli på 60kg, så vil ikke slanke meg "feil" og dermed gå opp igjen. HI Anonym poster: 295cb3334baf18b91bf2289bc002aee6
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #12 Skrevet 13. april 2013 jeg teller ikke kalorier, men spiser lite karbohydrater, drikker MYE vann, og spiser aldri etter klokken 18 på kvelden. har gått ned 6 kg på 9 uker. Anonym poster: ceff667a33ca7268d689778da7b1d549
Dolly Parton Skrevet 13. april 2013 #13 Skrevet 13. april 2013 Jeg gikk selv ned 15,5 kg på litt under tre måneder, bare ved å spise og jeg spiste masse :-) På under seks måneder har jeg gått ned totalt 20 kg og holder meg stabilt på ønsket vekt (normalvekten) :-) Meget fornøyd og spiser som aldri før. Spiser man bra så går det den rette veien.
Catlady Skrevet 13. april 2013 #14 Skrevet 13. april 2013 Jeg gikk selv ned 15,5 kg på litt under tre måneder, bare ved å spise og jeg spiste masse :-) På under seks måneder har jeg gått ned totalt 20 kg og holder meg stabilt på ønsket vekt (normalvekten) :-) Meget fornøyd og spiser som aldri før. Spiser man bra så går det den rette veien. Hva spiser du da ?
Dolly Parton Skrevet 13. april 2013 #15 Skrevet 13. april 2013 Jeg gikk selv ned 15,5 kg på litt under tre måneder, bare ved å spise og jeg spiste masse :-) På under seks måneder har jeg gått ned totalt 20 kg og holder meg stabilt på ønsket vekt (normalvekten) :-) Meget fornøyd og spiser som aldri før. Spiser man bra så går det den rette veien. Hva spiser du da ? Naturlig mat? De tre første månedene bakte jeg mye (for å forsikre meg om at jeg faktisk ikke gikk glipp av noe ved å legge om kostholdet mitt), sjokolade kaker, pannekaker, lagde egen iskrem osv. Men alt av naturlige ingredienser. Kokosmelk, mandelmelk, raw kakao, raw honning og naturlig sirup, kokosmel, mandelmel, kokosolje osv. Spiser masse grønnsakser, og kjøtt/fugl/fisk/egg, frukt og nøtter. Har ofte smoothier som mellommåltid og da har jeg alltid i avocado eller kokosolje for sunt fett og ett egg. Har til og med laget egen mørk sjokolade bestående av to ingredienser: kokosolje og raw kakao, miks sammen og hiv i frysen i noen minutter, server! Lager saft selv av bær og vann, hiver gjerne i litt ren vanilje for søtning. Lager te selv av urter og bær, og kakao laget av egg, vann og raw kakao pulver (smaker helt likt til Regia sin). :-) Selvsagt har det blitt en pizza på døren her og en tur på Burger King der, men det er lov å tillate seg slikt, jo strengere du kjører på enten det er diett eller endring av kosthold, jo lettere er det å falle ut!
Catlady Skrevet 14. april 2013 #16 Skrevet 14. april 2013 Jeg gikk selv ned 15,5 kg på litt under tre måneder, bare ved å spise og jeg spiste masse :-) På under seks måneder har jeg gått ned totalt 20 kg og holder meg stabilt på ønsket vekt (normalvekten) :-) Meget fornøyd og spiser som aldri før. Spiser man bra så går det den rette veien. Hva spiser du da ? Naturlig mat? De tre første månedene bakte jeg mye (for å forsikre meg om at jeg faktisk ikke gikk glipp av noe ved å legge om kostholdet mitt), sjokolade kaker, pannekaker, lagde egen iskrem osv. Men alt av naturlige ingredienser. Kokosmelk, mandelmelk, raw kakao, raw honning og naturlig sirup, kokosmel, mandelmel, kokosolje osv. Spiser masse grønnsakser, og kjøtt/fugl/fisk/egg, frukt og nøtter. Har ofte smoothier som mellommåltid og da har jeg alltid i avocado eller kokosolje for sunt fett og ett egg. Har til og med laget egen mørk sjokolade bestående av to ingredienser: kokosolje og raw kakao, miks sammen og hiv i frysen i noen minutter, server! Lager saft selv av bær og vann, hiver gjerne i litt ren vanilje for søtning. Lager te selv av urter og bær, og kakao laget av egg, vann og raw kakao pulver (smaker helt likt til Regia sin). :-) Selvsagt har det blitt en pizza på døren her og en tur på Burger King der, men det er lov å tillate seg slikt, jo strengere du kjører på enten det er diett eller endring av kosthold, jo lettere er det å falle ut! Spiser veldig mye av det samme som du beskriver her men jeg skeiet fullstendig ut i graviditeten og spiste mye mat jeg ellers aldri har spist før, og etter fødselen nå i januar er jeg blitt sååå diger gått mer og mer til mitt vanlige kosthold, men vekten har bare stagnert , så meldt meg inn i vektklubben for å få enda mere tips ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå