Gå til innhold

studere mens en har barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen inne her som studerer og har en liten eller to? Hvis ja, hvordan er det?Hva studerer dere? Føler dere at dere får fulgt opp både studier og barn?

Planen min er å studere nå til høsten. Mini vil da være 9 mnd.. Gruer meg litt og er veldig spent på hvordan det vil bli..

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Studerer og har 1 barn. Er 100% alene med henne. Begynte å studere da hun var 16 måneder og er ferdig til neste vår.

Er helt overkommelig og jeg har god tid til både studier, barn og til å henge på Dib :D

Praksis og eksamenperiodene har vært litt tøffe, men ellers går det veldig bra.

Skrevet

Studerer og har 1 barn. Er 100% alene med henne. Begynte å studere da hun var 16 måneder og er ferdig til neste vår.

Er helt overkommelig og jeg har god tid til både studier, barn og til å henge på Dib :D

Praksis og eksamenperiodene har vært litt tøffe, men ellers går det veldig bra.

Så bra!:D Hva studerer du?

Er veldig spent på hvordan det blir og gleder meg til å komme i gang :)

Skrevet

Jeg har fått fler barn under studietiden, og det har gått veldig fint. Jeg hadde ofte korte dager på bachelornivå - sluttet aldri senere enn kl. 12. Noen dager satt jeg igjen og leste pensum etter forelesning, men det var ikke alltid det var nødvendig. Andre dager leverte jeg barna kl 7, leste pensum før forelesning og hentet barna hjem 12. Føler jeg har mye tid sammen med barna. Mer tid enn jeg hadde hatt om jeg jobbet 100%. Derfor er jeg glad for at jeg kan studere mens barna er små, så får de lenger dager når de er litt større. Jeg er nå i permisjon og skal begynne på master til høsten.

Mitt beste tips for at det skal gå mest mulig smertefritt i eksamenstiden: Følg forelesningsplanen fra første stund. Les det du skal til riktig tid, da slipper du unna de værste skippertakene ;) Jeg studerer på universitet.

Hvor lett/ vanskelig det kommer til å bli for deg kommer an på deg som person og på studiets oppbygning. Du kan sikkert finne ut på nett hvordan studiet er bygd opp - hvor mye obligatorisk det er og hvor lange dagene er.

Lykke til som studentmamma!

Skrevet

Gikk så fint så. Var alene med en på 1 og en på 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...