Gå til innhold

bakover, forover eller kombisete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe nytt bilsete til mini nå, og jeg lurte på hva vi bør velge? Jeg vet jo at i Norge anbefaler de sterkt bakovervendt så i utgangspunktet var det ikke noe annet alternativ, men så begynte jeg å tenke....

Disse komibisetene,er de så gale da? De kan brukes lenger enn kun bakovervendt og dersom vi får en bilsjuk unge så slipper vi å kjøpe nytt sete?

Hva tenker dere som har eller skal kjøpe nytt barnesete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøper rent bakovervendt med isofix fordi det er tryggest, forovervendt er ikke tema engang.

Skrevet

Vi har combi. Greit å ha i tilfeller som når pappaen må kjøre i barnehagen med arbeidsbil.

Skrevet

Vi hadde Combi, men brukte det bare bakover. Lille snuppa skal få Maxway og det er kun bakover.

Skrevet

VI har også et kombisete, men har bare brukt det bakover. VI har ikke snudd dem forover før rundt 4 år og da har de fått belteseter.

Skrevet

Vi har cybex sirona som er combisete, veldig fornøyd! Jenta vår på 15 mnd sitter bakovervendt og det vil vi holde på lenge siden det er så sterkt anbefalt. Men syns det er greit å ha muligheten til å snu, og så håper jeg jo at setet fortsatt passer en stund til når vi faktisk vil snu det for godt. Så kan vi utsette å kjøpe enda et nytt sete. Et ekstra pluss med dette setet er at du kan dreie det på "basen" slik at du kan vende det mot deg når du løfter barnet inn og ut. Et minus er at det kun har isofix feste, så går ikke i gamle biler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...