Gå til innhold

Innstilling til jobb i staten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å innstille noen til jobb i staten uten å innhente referanser? Det er vel ikke lov, men blir det praktisert i noen tilfeller? Stresser sånn etter jobbintervju siden jeg ikke ble bedt om referanser. Ser for meg at løpet er kjørt og at jeg må ha vært totalt uinteressant. Men klamrer meg til håpet siden jeg har så lyst på jobben...

Anonym poster: c9abc2fbac4ba4ef0b44cd6acd11836b

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Skriver du ikke referansene på cv eller i søknaden?

Skrevet

Nei.

Skrevet

Da holder jeg med deg. Du er damned. Det kan jo hende de ringer deg..

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Da tror jeg at løpet er kjørt. Referanser er viktig

Skrevet

Skriver du ikke referansene på cv eller i søknaden?

De gangene jeg har søkt på stilling, ser jeg også om dem ber spesifikt etter referanser.

Gjør dem det, legger jeg dette ved. Gjør drm det ikke, skriver jeg at referanser kan oppgis på forespørsel.

Mener at det er ganske normal praksis når man søker jobb?!

Skrevet

Da tror jeg at løpet er kjørt. Referanser er viktig

Ja, tror også det, men ville trodd at de i det minste spurte etter det selv om de kanskje ikke hadde tenkt å ringe. Er ikke det vanlig? Lurer på hva det var med meg som gav så dårlig inntrykk at begge intervjuerne trolig har tenkt at jeg var helt håpløs... Men det får jeg vel aldri vite... Bare å fortsette å søke... Første jobbsøknaden i denne omgang... Kan jo ikke få alle dessverre. Tar ikke dere det litt personlig når dere ikke blir valgt?

Skrevet

De kan jo be om dem i ettertid dersom du er aktuell. Ting tar tid i staten ;)

Anonym poster: ec03d6bb8575335cdf7fc4d9dc10a067

Skrevet

De kan jo be om dem i ettertid dersom du er aktuell. Ting tar tid i staten ;)

Anonym poster: ec03d6bb8575335cdf7fc4d9dc10a067

Får håpe på det. :) Selv om jeg har mine tvil. Har stort sett fått jobbene jeg har søkt (så har nok vært heldig så langt). Denne gang hadde jeg bachelorgrad og de andre som ble intervjuet hadde videreutdanning i tillegg... Det teller jo å ha videreutdanning, men siden jeg ble kalt inn til intervju må de jo ha ment at jeg var kvalifisert til stillingen. Var i utgangspunktet bachelorgrad de var ute etter også. Jaja, får vente og se og regne med at jeg ikke får jobben... Dessverre ikke flust av slike jobber. Da hadde jeg ikke brydd meg så mye. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...