Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 the witch is dead.. ikke at jeg noen som helst fan av Maggie, og min umiddelbare kommentar da jeg så at hun var død var "takke faen for det". Men jeg tenker at en del briter hater henne så mye at det kan ikke være sunt? Ja hun ødela relativt mange byer i England, men å fortsatt hate henne så mange år etter? Time to move on? Kanskje de nå får den freden de trenger?
Gjest Frøken Regine Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 Likte taggen på Twitter #nowthatcherisdead og folk gitt amok fordi de trodde at Cher var død
Gjest sug lut Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 Det er djupe sår i så mange deler av Storbrittania at jeg tviler på noen umiddelbar helbredelse. Hun var slutten på trua på veldig mye - og starten på arvelig arbeidsløshet i stor skala. Må stolt få nevne at jeg har vært poll tax-nekter, forøvrig.
Iiiiik Skrevet 13. april 2013 #4 Skrevet 13. april 2013 Jeg har jo sett spor av det samme her i Norge også. Det var en av mine FB-venner som kommenterte at nå blir det varmere i helvete da nyheten om Thatchers død nådde oss. Når følelsene er såpass heite her, kan man jo tenke seg hvordan det er for dem som faktisk har blitt reelt påvirket av hennes regime.
Patetica fåkksi Skrevet 13. april 2013 #5 Skrevet 13. april 2013 Husker hvordan halve Norge gikk av hengslene da tafatte Drømmehagen ble fjernet fra barne-TV, så det er ikke vanskelig å se for meg at Maggie og hennes regime satte store spor hos britene.
Anne-B. Skrevet 13. april 2013 #6 Skrevet 13. april 2013 Tror det er vanskelig å kjenne på det hatet når man ikke står i det selv. Hun ødela mye for mange, og gjorde gapet mellom fattig og rik større. Kan tenke meg at det er en ting å se at ens egen fremtid raser, men at det er en ganske annen å se at dine barns også går med i samme sluket.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2013 Tror det er vanskelig å kjenne på det hatet når man ikke står i det selv. Hun ødela mye for mange, og gjorde gapet mellom fattig og rik større. Kan tenke meg at det er en ting å se at ens egen fremtid raser, men at det er en ganske annen å se at dine barns også går med i samme sluket. Jo, men de som feirer i dag er jo barn av hatet. Regjeringene etterpå har jo ikke akkurat vært handlekraftige for å rette opp de heller... Men klart når du er 2. generasjons arbeidsløs pga nedleggelsen av lokalsamfunn så er du vel oppvokst med hat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå