Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 Har i dag kjøpt dyne på KID, Sval Dundyne, 80x100, den har jeg tenkt å bruke i sprinkelsenga på natta. Videre skal vi ha vugge i stua, der tenker jeg at det holder med et mykt og lunt teppe? Babyen kommer tidlig i mai. Det vil jo være varmere på stua enn det blir på soverommet. Tenker jeg riktig her? Jeg syns nemlig plutselig at den dyna så veldig tynn ut(og egentlig veldig svær, 1 meter, liksom), men det holder kanskje så lenge det er dun? Anonym poster: ab6d9affcc8968bce6d866a66a708f3a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnerom/dyner/norsk-dun-summerlife-dundyne-6580.html 65 x 80 er jo nyfødt str på dyna da Men jeg tror et teppe holder i massevis for et mai-barn. Jenta mi sov som regel kun i bleia med et helseteppe da det var mai (fryktelig varm mai i fjor), men hun var 4 mnd på det tidspunktet.. Anonym poster: e9edacc6de0c2d107608232139ecf7e9
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 Dundyne, er den tykk eller tynn? Om den er tynn er det jo sommerstr. Uansett kommer du mest sannsynlig til å bruke helsetepper mest Anonym poster: e9edacc6de0c2d107608232139ecf7e9
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #4 Skrevet 13. april 2013 Holder med teppe på dagtid inne i stua i mai. Overoppheting er livsfarlig for babyer. Bare kjenn i nakken om babyen har fin temperatur. Noen babyer er varmblodige mens andre er mer frosne. Her brukwr vi sovepose om natta da babyrn siver urolig og ved en anledning sparket dyna opp over ansiktet sitt i søvne. Anonym poster: 94e23a7de46c62a0881ca6915e1810ec
Anonym bruker Skrevet 13. april 2013 #5 Skrevet 13. april 2013 Da har ikke kjøpt den minste størrelsen, den er nemlig 65x80. Svanungen (tror jeg merket heter) har gode dundyner i den størrelsen. Vi gikk ikke opp til den større størrelsen før ved ca 6 mån.Vi flyttet dynene litt mellom sovronmet og stuen i begynnelsen vi. På riktig varme dager brukte vi helseteppe. Anonym poster: d2711708669995afd1105545e28ffc5e
Regina Phalange Skrevet 13. april 2013 #6 Skrevet 13. april 2013 Jeg ville kjøpt en vogndyne, altså 65 x 80 størrelse. Jeg fødte i juni og brukte dyne mye, både i vugge og vogn.
Vogndilla Skrevet 13. april 2013 #7 Skrevet 13. april 2013 (endret) Jeg hadde kjøpt en dyne til i str.65x80 som du kan bruke i vognen og i dagsengen. Vi bor på østlandet og her snødde det på 17.Mai for fire år siden, mai kan være kald selvom den var varm ifjor. Jeg fikk barn i Mai i fjor og vi brukte en sommer dundyne masse hele sommeren, både i vognen og inne. Endret 13. april 2013 av EnBlå&ToRosa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå