Gå til innhold

Dyne til nyfødt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag kjøpt dyne på KID, Sval Dundyne, 80x100, den har jeg tenkt å bruke i sprinkelsenga på natta. Videre skal vi ha vugge i stua, der tenker jeg at det holder med et mykt og lunt teppe? Babyen kommer tidlig i mai. Det vil jo være varmere på stua enn det blir på soverommet. Tenker jeg riktig her? Jeg syns nemlig plutselig at den dyna så veldig tynn ut(og egentlig veldig svær, 1 meter, liksom), men det holder kanskje så lenge det er dun?

Anonym poster: ab6d9affcc8968bce6d866a66a708f3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dundyne, er den tykk eller tynn?

Om den er tynn er det jo sommerstr.

Uansett kommer du mest sannsynlig til å bruke helsetepper mest ;)

Anonym poster: e9edacc6de0c2d107608232139ecf7e9

Skrevet

Holder med teppe på dagtid inne i stua i mai. Overoppheting er livsfarlig for babyer. Bare kjenn i nakken om babyen har fin temperatur. Noen babyer er varmblodige mens andre er mer frosne. Her brukwr vi sovepose om natta da babyrn siver urolig og ved en anledning sparket dyna opp over ansiktet sitt i søvne.

Anonym poster: 94e23a7de46c62a0881ca6915e1810ec

Skrevet

Da har ikke kjøpt den minste størrelsen, den er nemlig 65x80. Svanungen (tror jeg merket heter) har gode dundyner i den størrelsen. Vi gikk ikke opp til den større størrelsen før ved ca 6 mån.Vi flyttet dynene litt mellom sovronmet og stuen i begynnelsen vi. På riktig varme dager brukte vi helseteppe.

Anonym poster: d2711708669995afd1105545e28ffc5e

Skrevet

Jeg ville kjøpt en vogndyne, altså 65 x 80 størrelse. Jeg fødte i juni og brukte dyne mye, både i vugge og vogn.

Skrevet (endret)

Jeg hadde kjøpt en dyne til i str.65x80 som du kan bruke i vognen og i dagsengen. Vi bor på østlandet og her snødde det på 17.Mai for fire år siden, mai kan være kald selvom den var varm ifjor.

Jeg fikk barn i Mai i fjor og vi brukte en sommer dundyne masse hele sommeren, både i vognen og inne.

Endret av EnBlå&ToRosa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...