katha90 Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 Eggedosis smørkrem: 2 egg 100 g melis Dette piskes til eggedosis. 200 g sjokolade 100 g smør Dette smeltes i panne og avkjøles. Bland så sjokoladen og smøret i eggedosisen og rør god (oppskrift fra Villa Perlesukker) Denne er KJEMPEGOD! men ingen fondant
Kanelbulle Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 (endret) Denne liker jeg og fungerer både i stor form og som mindre fondanter: 200 mørk sjokolade 200 g smør 4 egg 2 dl sukker 2 1/2 dl mel 1 tsk bakepulver Smelt sjokolade og smør. Pisk egg og sukker vitt. Vend ned sjokoladeblandingen. Bland mel og bakepulver. Sikt ned i røren. Ikke rør for mye. 225 grader, ca 15-20 min avhengig av form. Fondanter går fortere! Skal være helt løs i midten. Ellers som svensk så elsker jeg "kladdkaka": 100 g smør 2 egg 3 dl sukker 2 1/2 dl mel 4 msk kakao 1 1/2 tsk vaniljesukker 1 krm salt Smelt smør. Pisk egg og sukker vitt. Bland i smøret. Bland mel m kakao og vaniljesukker. Rør ned forsiktig. 200 grader i ca 20 min. Denne skal være lav og klissete i midten, men ikke 'våt'. Spis varm med is. Endret 13. april 2013 av Kanelbulle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå