Gå til innhold

Har laget vårruller...


Anbefalte innlegg

Skrevet

...som skal spises i kveld. Hvordan oppbevarer jeg dem best fram til steking? Skal stekes i ovnen og ikke frityr...

 

Anonym poster: f7c3288ff7a960e6d28760f4aa6ef8cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I kjøleskap, dekket med plast.

Gjest @---;-
Skrevet

Hvordan lager dere vårruller? Blir de like gode som de på kinaen?

Skrevet

Hvordan lager dere vårruller? Blir de like gode som de på kinaen?

 

Jeg tar utgangspunkt i denne oppskriften: http://www.nrk.no/mat/1.6534173 , men skipper korianderen og bruker 400g vanlig kjøttdeig. Jeg har også litt mer soyasaus i (smak til) og finhakker noen av frøene til chilien for å få de litt sterkere. Pensler med olje like før steking i stekeovn og det blir akkurat like gode som de man kjøper ute synes jeg. Bedre i følge mannen og noen venninner jeg har servert dem til.

Gjest @---;-
Skrevet

Hvordan lager dere vårruller? Blir de like gode som de på kinaen?

 

Jeg tar utgangspunkt i denne oppskriften: http://www.nrk.no/mat/1.6534173 , men skipper korianderen og bruker 400g vanlig kjøttdeig. Jeg har også litt mer soyasaus i (smak til) og finhakker noen av frøene til chilien for å få de litt sterkere. Pensler med olje like før steking i stekeovn og det blir akkurat like gode som de man kjøper ute synes jeg. Bedre i følge mannen og noen venninner jeg har servert dem til.

 

Tusen hjertelig takk. Dette må jeg prøve :-)

Skrevet

Hvordan lager dere vårruller? Blir de like gode som de på kinaen?

 

Jeg tar utgangspunkt i denne oppskriften: http://www.nrk.no/mat/1.6534173 , men skipper korianderen og bruker 400g vanlig kjøttdeig. Jeg har også litt mer soyasaus i (smak til) og finhakker noen av frøene til chilien for å få de litt sterkere. Pensler med olje like før steking i stekeovn og det blir akkurat like gode som de man kjøper ute synes jeg. Bedre i følge mannen og noen venninner jeg har servert dem til.

 

Linken fungerer ikke..

 

Anonym poster: 3186ff0ee8088a99b8f38391bf7d3116

Skrevet

Hvordan steker du dem da? Varme og tid?

 

Anonym poster: 3cf0f0eaf62adc65d072b52dca159316

Gjest @---;-
Skrevet

Hvordan lager dere vårruller? Blir de like gode som de på kinaen?

 

Jeg tar utgangspunkt i denne oppskriften: http://www.nrk.no/mat/1.6534173 , men skipper korianderen og bruker 400g vanlig kjøttdeig. Jeg har også litt mer soyasaus i (smak til) og finhakker noen av frøene til chilien for å få de litt sterkere. Pensler med olje like før steking i stekeovn og det blir akkurat like gode som de man kjøper ute synes jeg. Bedre i følge mannen og noen venninner jeg har servert dem til.

 

Linken fungerer ikke..

 

Anonym poster: 3186ff0ee8088a99b8f38391bf7d3116

 

Jeg takket før jeg gikk inn og sjekket, men jeg heller kom ikke inn på linken. Men, det kan være pga jeg prøvde fra mobilen. Skal prøve PC'en sener. For det høres virkelig godt ut...

Skrevet

Hm, linken fungerte for meg. Du kan evt google "vårruller oppskrift" og gå inn på der det står noe med nrk. Steker dem på 225 grader i ca 15-20 min, til jeg ser at de begynner å bli gylne og kjennes sprø ut når jeg kakker lett på dem. Er sikkert litt avhengig av ovn.

Skrevet

takk :)

 

Anonym poster: 3cf0f0eaf62adc65d072b52dca159316

Skrevet

Takk!

Hadde satt dem i kjøleskap med plast;)

 

Har kjøttdeig, revet gulrot, hakket hvitløk, løk og selleri og krydderier.

Litt fiskesaus og soyasaus.

Ikke hatt i chili, for ungene skal spise av dem.

 

Anonym poster: f7c3288ff7a960e6d28760f4aa6ef8cd

Skrevet

Koriander er jo så godt i dem.

 

Anonym poster: 3bc198eea856e43276990d30ac92af25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...