Gå til innhold

Dere med "bokstav"-barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere mye bekymret for når de blir eldre? Har en som vi nettopp har fått vite at har ADD. Han er 10 år og går i 5. klasse nå, og vi har de siste årene merket at det er noe med ham. Han har liksom vært litt for vimsete, litt for distre, litt for vanskelig med å oppfatte beskjeder, litt for lett at han har havnet i konflikter, nesten umulig for ham å holde fokus i forhold til skolearbeid osv, så sånn sett godt å få en forklaring på alt dette. I tillegg sliter han også litt med lesing og skriving.

Jeg må innrømme at jeg er bekymret for tiden framover. Det er ikke så lenge igjen til ungdomsskolen og karakterer og fremmedspråk 2, og jeg vet han vil slite. Han strever jo allerede nå! Vi jobber og jobber, jeg har fått masse gode metoder for å hjelpe ham, mase programmer på egen PC til ham osv, men jeg blir liksom helt utmattet av å tenke på hvor mye mer han må klare om bare noen få år. Og hvor sårt det vil bli for ham når han ser at han kanskje ikke klarer ting så godt som han vil. Kanskje jeg overdriver det litt, men både far og jeg har alltid vært skoleflinke og hatt veldig gode karakterer, lett for å lære, og jeg har alltid likt så godt at det har vært så enkelt. Slik blir det jo ikke for gutten min som har så store problemer med både lesing, skriving, utholdenhet og konsentrasjon, og det bekymrer meg. Kanskje jeg er helt rar som tenker slik, jeg vet ikke. Noen som kjenner seg igjen?

Anonym poster: cb7cdb9154ca0dffcccf5afdae7e8164

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...