Gå til innhold

Ikke mye som sjokkerer meg, men nyheten om

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

at brannen på Scandinavian Star var et bestillingsverk... det gjorde meg kvalm. Veldig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Link?

Anonym poster: 793155b9bad361a4f87d389cdc6256a7

Skrevet

at brannen på Scandinavian Star var et bestillingsverk... det gjorde meg kvalm. Veldig.

Det har da vært en kjent hemmelighet lenge.

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Jeg er mer sjokkert over at noen i norge kan slippe unna med å gjøre en så slett etterforskning.

Trudde vi hadde et såpass gjenomsiktig samfunn at n hver som presenterte et slik makverk som den første etterforskningen ville blitt fjernet fra den. For og få en ordentlig etterforskning.

Er nok penger som har blitt utvkslet.

Skrevet

Slikt hender en del her jeg bor, så slikt overrasker ikke ;) Har 3 restauranter som ble tant på i løpet av 1 år, var konkurrenten deres som bestilte noen som tente på for de... Uten om de 3, så er det 7-8 andre branner som har vært på bestilling i distriktet de siste 4 årene...

Anonym poster: 0e3178131620c6945ce7303502f7cee2

Skrevet

Jeg er mer sjokkert over at noen i norge kan slippe unna med å gjøre en så slett etterforskning.

Trudde vi hadde et såpass gjenomsiktig samfunn at n hver som presenterte et slik makverk som den første etterforskningen ville blitt fjernet fra den. For og få en ordentlig etterforskning.

Er nok penger som har blitt utvkslet.

Det var ikke bare norske myndigheter som etterforsket.

Og korrupsjon er dessverre ett problem her som i de fleste andre land.

Follow the money!

Skrevet

Forskjell på å tenne på en restaurant, og en stor båt ute på havet.

Hvorfor ble sc.star tent på da?

Anonym poster: c8aa0f5acb6bdde226c47ce607a00914

• 5 uker senere...
Gjest Antarctica
Skrevet

Forskjell på å tenne på en restaurant, og en stor båt ute på havet.

Hvorfor ble sc.star tent på da?

Anonym poster: c8aa0f5acb6bdde226c47ce607a00914

Assuransesvik, mener noen.

Skrevet

Dette er da ikke nytt nå? Syns jeg hørte om det for mange år siden jeg. Og du med de restaurantene..., hvor mange daua der? Kan da virkelig ikke sammenlignes! Hadde båten vært tom, så ok, men den var jo full :( Virkelig lite hyggelig hendelse, husker den skikkelig godt enda.

Anonym poster: 48578b3c435b77526ac150d9a706e899

Gjest sussie77
Skrevet

Uff den saken der er grusom. :( Husker det veldig godt. Helt utrolig at det kunne være en så dårlig etterforskning når så mange døde.

Skrevet

Ja, er grusomt at noen kan få seg til å gjøre slik for penger. Båten var overforsikret og det var tvil om eierforhold, så det mete tyder vel på frsikringssvindel.

Har lest en del ang. denne saken for den fasinerer meg litt, og det har jo vist seg at han som fikk skylden for brannene døde før de siste brannene kom i gang, den ble jo til og med på tent på igjen mens den lå til kai, og disse runde vinduene på båtsiden hadde vært knust fra innsiden for å skaffe oksygen til brannene.

Skrevet

Ja men alle detaljene har jo ikke vært kjent hele tiden?Og at det ble påtent ved å knuse vinduer etc?

Må si jeg også fikk bakoversveis da dette kom opp igjen, det er jo så makabert som det går an å få det!

Og hvorfor tar det så lang tid å finne ut slike ting, når man har vitner som SÅ at vinduer var knust??

Lenge leve korrupsjon...

Anonym poster: 94b9461d70df31f500be2618cd492495

Skrevet

http://www.adlibris....isbn=8253034458

Anonym poster: ad5a4d4a3eb47fc91c61db27620f3a24

Problemet er jo at forsikringssaken ikke ble tatt med i etterforskingen, de etterforsket bare hvem som hadde tent på og ikke hvorfor....

Anonym poster: ad5a4d4a3eb47fc91c61db27620f3a24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...