Gå til innhold

Hvilken mat kuttet dere ut under amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som følte at noe mat var ille og førte til mer skrik og kolikk smerter?

Hva droppet dere og ble det bedre?

Min lille jente reagerer på sjokolade, tror j!

Hver gang jeg spiser en bit blir det jamring:/ utrolig kjipt for jeg elsker sjokolade :(

Anonym poster: a18ec2c5ca1a5d93323997d16a1becb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi reagerte ikke på noe som helst.

Blir spennende å se med veslegutt som er ventet om noen uker :-)

Skrevet

Jordbær.+ Det ene glasset med rødvin gav magevondt...

Anonym poster: a616765397aacebef3c5e714802c2172

Skrevet

Melk! Og jeg som elsker oster, yoghurt og melk i alle varianter....:-(

Tror det er det hun reagerer på, for det har vært voldsomme luftsmerter her. Gir henne Minifom i tillegg, men hun promper fælt og det stinker dass!

Bæsjet sist for 3-4 dager siden.

Ellers så holder jeg meg unna løk, kål og brus.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ingenting av mat og drikke bortsett fra alkohol selvfølgelig.

Skrevet

Mine barn har ikke reagert på noe, så derfor kuttet jeg heller ingenting fra kosten min. Det skal likevel sies at jeg ikke tåler melk, så melkeprodukter ble det lite av. Jeg spiser heller ikke løk eller drikker brus, så noe av det som kanskje babyer kan reagere på var jo ute av mitt kosthold. Jeg spiste både reker, jordbær, kål, salat osv.

Anonym poster: 9e039bb426e87d8fa038986be64f2549

Skrevet

Alkohol

Liker ikke kullsyre så jeg drikker ikke brus.

Skrevet

Jeg kuttet ut alkohol, spiste lite jordbær og drakk ikke kaffe (koffein).

Junior hadde ofte vondt i magen, så jeg prøvde å kutte ut både det ene og det andre i perioder..men etter å ha kutta ut omtrent alt av mat, og følte at ingenting hjalp, så endte det opp med å bare kutte ut disse 3 tingene:)

Og mageproblemene roet seg heldigvis etterhvert:)

Skrevet

Ingenting. :)

Skrevet (endret)

Melk og melkeprodukter med nr 1

Ingen ting med nr 2

Løk med nr 3

Endret av Plutselig_gravid
Skrevet

Løk, blomkål, erter, brokoli, alt av kål egentlig, sjokolade, sterk mat. Nå er hun 6 mnd, og jeg kan spise alt :)

Anonym poster: 19c8321fc1d3fb7d83f4311044a13484

Skrevet

Sjokolade ned nummer 1!

Løk med nummer 2 ( sjokolade har heldigvis gått bra denne gangen..) :)

Men nå som han snart er 6 måneder spiser jeg alt, løk inkludert.. Virker som om magen tåler det bedre nå :)

Anonym poster: 38df70e66d881ddf0a162d7460b312a8

Skrevet

Appelsin kunne jeg ikke spise, ikke drikke appelsinjuce heller. Egentlig liker jeg det ikke, men fikk veldig lyst en påske og var ikke lurt.

Sterkmat spiser jeg ikke mye av. Løk kan jeg heller ikke spise noe serlig av selv.

Blomkål og kål trappet jeg ned på, men bare pga jeg hadde hørt av andre at det var lurt. Prøvde meg litt og littog det gikk ganske greit.

Anonym poster: d50cbd915b7304247405fe25e527144a

Skrevet

Brus med førstemann, ingenting med nr. 2. Dvs. tror hun reagerte på wasabi. Spiste lite av det uansett.

Holdt meg unna kål og løk de første mnd.

Anonym poster: 2b200848b97bf798477d56b61acbd7fa

Skrevet

Begge har reagert på sjokolade, og melk

Gjest Thunder Road
Skrevet

Spiser mindre av løk og sjokolade, litt går greit. Har ikke spist kål eller appelsin enda, men det er fordi jeg sjelden spiser det til vanlig. Drikker mindre juice og ingen alkohol. Drakk lite brus den første mnd, men nå kan jeg drikke det jeg normalt pleier (0,5 l på fredag og lørdag) uten at han reagerer (2,5 mnd nå).

Skrevet

Kuttet ut alt jeg hadde hørt kunne gi et lite snev av problemer fordi babyen min var så plaget med magen. Men han var like plaget uansett.

Anonym poster: 0841c6252326e867b0cee5e413ccc570

Skrevet

Løk, kål, salat, paprika og jordbær.

Skrevet

MASSE!!!! Hadde en liste med neimat som ammepoliklinikken ga meg og det var det eneste som hjalp mot magesmertene hennes. Nei-maten bestod av: erter, løk, sterk krydder, grønn salat, sukkererter, biola, grove kornblandinger, Farris og brus, kaffe, jordbær, lakris, blåbær, kålrot, egg, juice. Dette er det jeg husker, men duverden så tynn jeg ble også da :)

Skrevet

Ingenting

Anonym poster: be6c673a4599e4d6750e9a7100e82aad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...