Gå til innhold

Hvor lenge brukte dere sprinkelseng til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er nettopp fylt 3 år og har enda sprinkelseng.

Når byttet dere fra sprinkelseng og til vanlig seng til barna?

Gikk det bra?E så redd hun skal stå opp alene uten at vi merker det:S

Anonym poster: c9bf79d8d90839674ea80c5d54bf6c32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk nye senger da de ble tre.

Men her kommer de bare inn til oss hvis de våkner, går ikke inn i stua.

Anonym poster: ea1a26260b468ee8ccc3abd6bc148f1b

Skrevet

Vår er litt over tre og NEKTER å bytte. Storesengen står klar, det er bare å bytte, men neida...

Klatrer hun ikke ut?

Anonym poster: d131b287b95627f1a90d55c4b9f28ec7

Skrevet

Sak bytte til sommeren da er han nesten 3år. men har ligge i åpen sprinkelseng i ca 6 måneder nå. Håper det går like greit i stor seng som det gjør nå

Anonym poster: f2115d2fb3661edef7af7bba58e987e4

Skrevet

Skatten min brukte sprinkelseng til han var 3 år og 4 mnd.. :)

Det gikk kjempefint å bytte. Han la seg ned i den som om han aldri hadde gjort annet. Ble ikke noe springing som jeg forventet meg. Han har aldri stått opp..

Anonym poster: 7754521b651b99c245c1a74337bb041c

Skrevet

Bytta rett etter hun fylte to. Det har gått overraskende bra. Sto opp litt de første par dagene, og innimellom når hun ikke er så trøtt når hun har lagt seg. Men hun er generelt ei jente som liker senga og å sove. Men hun kommer seg uansett ikke lengre enn til grinda oppe ved trappa når hun evt står opp. Nå er det bare en lettelse at hun kan stå opp selv. I helgene kommer hun inn til oss på morgenkvisten, og da har hun gjerne lekt litt for seg selv på rommet sitt først. Hun er nå 2 år og 3 mnd.

Anonym poster: a7fa2f57701e49b1bcb9f60b7e1dfa91

Skrevet

Byttet nå, han blir 3 år i juli. Gikk veldig fint, kommer tassende inn til oss om morgenen:)

Skrevet

Eldste her hadde akkurat fylt 2. Gikk som en drøm. Yngste blir 2 i slutten av april, me hun er ikke klar for stor seng enda. Kanskje i løpet av sommeren.

Skrevet

ca. 2,5 år. Var noe urolig de første dagene med å stå opp igjen, og falle ut. Men gikk seg bra til. Tror minste blir å få ny seng rundt 2 år. Har alt ligget i stor seng, og det gikk veldig fint.

Skrevet

1 1/2 år. Var spennende å gå ut av senga første kvelden, men ellers har det gått greit. 2 år siden nå.

Anonym poster: 2cf58e7aba51d3d2e3e3e70e9569a961

Skrevet

Eldste brukte nesten ikke sprinkelseng. Vi var alene, så han delte seng med meg godt som hele tiden-

Nr.2 fikk fjernet ene sprinkelveggen ca 2 år gammel. DA begynte han og sove rolig! Gikk ikke lenge før han fikk "storseng".

Nr.3 flytta over i juniorseng ca 1,5 år gml, og det har gått kjempefint! Hun kommer tassende inn til oss om hun våkner, og det er ikke noe problem. Jeg er også kjempevar, så jeg våkner oftest av at hun går ut av senga si..

Anonym poster: 1bd071c1c2be5eda1bb9f36613c7739c

Skrevet

Vi byttet da de var ca 2-2,5år og det gikk overraskende bra med begge. Ingen av dem skjønte at det gikk an å gå ut av senga, så selv om morgenen når de våknet, så satt de og ropte på oss og gikk ikke ut før vi kom inn til dem.

Han ene startet etter en stund å gå ut av senga, men bortsett fra en gang har han kommet rett inn til oss. Den ene gangen var litt skummelt, antagelig har han gått mer eller mindre i søvne, åpnet grinda vi har på toppen av trappa, gått ned trappa, for så å våkne da han kom nederst i trappa. Da hylte han så jeg våknet. Vanligvis våkner jeg omtrent når han setter beina i gulvet, men det skjedde i en periode jeg hadde underskudd på søvn, så jeg tror det var grunnen til at jeg ikke våknet tidligere.

Anonym poster: 2e128f25faa276f78d7a6e603746f1dd

Skrevet

okei da er kanskje jenta vår også klar...hun klatrer ikke ut av senga(helt utrolig egentlig hehe)...hun er en veldig fornuftig jente, men jeg eeer så redd hun skal finne på noe tull og jeg ikke hører henne...

Anonym poster: c9bf79d8d90839674ea80c5d54bf6c32

Skrevet

Rundt 2,5 år på begge mine. Den eldste skjønte ikke at hun kunne gå ut sv senga selv før det var gått mange måneder, så ikke noe problem der. Nr 2 kunne finne på å vandre rundt midt på natta den første tiden, men jeg våkner lett, og hanket henne fort inn.

Anonym poster: 94d31e016f045ceb99827541dbe14447

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...