ms.Pond Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 Etter en ganske tøff uke var jeg endelig på vei hjem i går. En ristete tur i leken vind. Jeg er ikke glad i å fly. Jeg hater å fly. Vel, det går mot slutten, og jeg kikker intenst ut av vinduet og visualiserer meg selv lykkelig på bakken, med stussen i været, ivrig kyssende på asfalten utenfor flyet. Jeg ser bakken, jeg kan telle trærne, jeg ser skumtoppene på bølgene, jeg ser gresstråene, det er maks 150 meter igjen til vi er på bakken - - - og plutselig vrenger flyet hardt rundt, setter full fart og fyker oppover. Jeg satte utpusten i halsen og kikket ut på et fly som sto midt på rullebanen, og som for et par sekunder siden hadde truffet oss om ikke piloten hadde gjort en vrengmanøver. Etter et par hektiste minutter (ser for meg at det var noen lange eder som måtte luftes ut av cockpiten først) kom kapteinen på speakeren og sa at det var et fly som ikke hadde klart å ta av og dermed ble værende på rullebanen akkurat da vi var på vei inn på den. Ser at marginene er små på flyplassene rundt om i landet. Etter en rask sightseeingtur var vi atter på vei inn i ristevær og sidevind, og med et siste sleivspark sidelengs landet vi, på ett hjul kjentes det som, før resten av flyet satte bredsia nedpå. Da hadde jeg for lengst gitt opp stolthet og ære og skalv som et aspeløv mens tårene silte uten kontroll. Det stakkars armlenet var klemt ut av kontroll, og mine enda mer stakkars sidepassasjerer var skrekkelig bekymret og tilbød meg vann og støtte. Søte damene! Bare så det er sagt: Neste gang tar jeg toget.
frk Nilsen Skrevet 12. april 2013 #2 Skrevet 12. april 2013 Liker ikke denne altså For en ekkel opplevelse! Jeg har ingen problemer eller angst for å fly, men hadde jeg opplevd dette så hadde nok NSB fått mine kroner ja. Godt du hadde så fine medpassasjerer!
Gjest Ziva Skrevet 12. april 2013 #3 Skrevet 12. april 2013 Ned kommer man alltid Godt at katastrofen ble avverget og at du kom helskinnet ned
Gjest Nerdens'mus Skrevet 12. april 2013 #5 Skrevet 12. april 2013 Hvordan flyplass var dette? Inbilte meg at jeg og du tilhørte samme flyplass siden du vurderte det studiet jeg går på. Har jeg tatt feil? Skjer sånt på så store flyplasser. Har opplevd noe lignende selv satt og kikket ut ruten på et widerø fly en gang og håpet piloten så mer enn meg i tåken da jeg plutselig så en gran før flyet skjøt rett til værs. Jeg eier ikke flyskrekk i det helle tatt så for meg ble det bare en morsom historie om feilparkert skog, men regner med at stort fly er noe skumlere.
ms.Pond Skrevet 13. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2013 Hvordan flyplass var dette? Inbilte meg at jeg og du tilhørte samme flyplass siden du vurderte det studiet jeg går på. Har jeg tatt feil? Skjer sånt på så store flyplasser. Har opplevd noe lignende selv satt og kikket ut ruten på et widerø fly en gang og håpet piloten så mer enn meg i tåken da jeg plutselig så en gran før flyet skjøt rett til værs. Jeg eier ikke flyskrekk i det helle tatt så for meg ble det bare en morsom historie om feilparkert skog, men regner med at stort fly er noe skumlere. Tror også vi er fra samme område, så det er nok flyplassen du tenker på ja. Huff, grantrær hadde ikke vært noe morsommere å se. Godt det finnes snarrådige piloter når teknikken ikke holder mål. Blir litt positivt overrasket over svingradiusen på digre norwegianfly da, det må sies. Og så må det legges til en stooooor pilot-elsk på lista mi denne uka. Ikke bokstavelig riktignok, men likevel dypfølt Har fått roet nervene (alt blir bedre etter et par glass vin og en god natts søvn) og prøver å tenke positivt på hele opplevelsen. Som Ziva sier, man kommer jo alltid ned på et vis. Det kan hende jeg må ut og fly igjen snart og marginene er jo ganske så små for at det skal skje noe. Jeg får heller prøve å satse på at det snart er min tur til å vinne i lotto
Iiiiik Skrevet 13. april 2013 #7 Skrevet 13. april 2013 Oj, hørtes skremmende ut! Fint med snarrådig kaptein da.
Gjest Nerdens'mus Skrevet 13. april 2013 #8 Skrevet 13. april 2013 Hvordan flyplass var dette? Inbilte meg at jeg og du tilhørte samme flyplass siden du vurderte det studiet jeg går på. Har jeg tatt feil? Skjer sånt på så store flyplasser. Har opplevd noe lignende selv satt og kikket ut ruten på et widerø fly en gang og håpet piloten så mer enn meg i tåken da jeg plutselig så en gran før flyet skjøt rett til værs. Jeg eier ikke flyskrekk i det helle tatt så for meg ble det bare en morsom historie om feilparkert skog, men regner med at stort fly er noe skumlere. Tror også vi er fra samme område, så det er nok flyplassen du tenker på ja. Huff, grantrær hadde ikke vært noe morsommere å se. Godt det finnes snarrådige piloter når teknikken ikke holder mål. Blir litt positivt overrasket over svingradiusen på digre norwegianfly da, det må sies. Og så må det legges til en stooooor pilot-elsk på lista mi denne uka. Ikke bokstavelig riktignok, men likevel dypfølt Har fått roet nervene (alt blir bedre etter et par glass vin og en god natts søvn) og prøver å tenke positivt på hele opplevelsen. Som Ziva sier, man kommer jo alltid ned på et vis. Det kan hende jeg må ut og fly igjen snart og marginene er jo ganske så små for at det skal skje noe. Jeg får heller prøve å satse på at det snart er min tur til å vinne i lotto Ikke i dag i dag skal nemlig jeg vinne. Så vi kan kjøpe oss hus litt mer sentralt enn hva vi nå må se på
Anne-B. Skrevet 13. april 2013 #9 Skrevet 13. april 2013 Om det er den flyplassen jeg tror det er, så er det jo en ganske tøff innflyvning. Fader, så skummelt. Tror jeg hadde bæsja på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå