Gå til innhold

Har ingen penger å kjøpe bursdagsgaver for..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man med sånt? Jeg er alenemor og student. Etter at faste utgifter er betalt, så har jeg 4000 kr igjen. Dette skal dekke mat, fritid, klær og busskort. En voksen med 2 barn på 4 og 6.

Jeg jobber i helger og har noen kveldsvakter.

Nå har det seg sånn at barna blir bedt i bursdag nesten hver uke. Jeg har rett og slett ikke råd til bursdagsgaver 2-5 ganger hver måned..

Hvordan får dere det til å gå opp?

Anonym poster: 6de8416a160477c5b13ff6a6291d3005

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var lite penger til så mange utgiftsposter. Har du ikke rett på mer penger som alenemor?

Ellers vil jeg anbefale å kjøpe leker når de er på salg, vi gir kun leker kjøpt på salg til barnehagevenner.

Anonym poster: 773453a8507e55ea9536615893d074fb

Skrevet

Nei, jeg har ikke rett på mer. Jeg jobber og tjener mine egne penger, jeg får barnetrygd og jeg får forskuddsbidrag. Jeg får også bostøtte.

Anonym poster: e2d4d2bdcc7713e9f67fddb58c437fd1

Skrevet

Har en bursdagsskuff som jeg fyller opp med diverse kjøpt på salg. Det blir fine gaver til alt fra 30-50 kr pr bursdag.

Vet ikke hvordan man gjør gavene helt gratis, men med litt planlegging kan du i hvert fall gjøre det billigst mulig. Du trenger heller ikke er den som gir finest gaver, for barn er det absolutt ikke sånn at dyrest=best.

Anonym poster: 60d6144b3e8bda1805f73b1e8437cfdf

Skrevet

Har du søstrene Grene i nærheten? Der har de plastelina, perlebokser, såpebobler, klistremerker osv. fra 5,- Små biler, leker osv til 10-20 kr.

Jeg hadde ikke reagert om mine barn fikk bursdagsgave av slik sort.

Jeg kjøper også inn på salg, men det er kanskje ikke så lett når hver mnd er trang økonomisk.

Men det var da voldsomt med bursdager?

Anonym poster: ce4229ff8429c899fa8508111c9849a4

Skrevet