Gå til innhold

Har ingen penger å kjøpe bursdagsgaver for..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man med sånt? Jeg er alenemor og student. Etter at faste utgifter er betalt, så har jeg 4000 kr igjen. Dette skal dekke mat, fritid, klær og busskort. En voksen med 2 barn på 4 og 6.

Jeg jobber i helger og har noen kveldsvakter.

Nå har det seg sånn at barna blir bedt i bursdag nesten hver uke. Jeg har rett og slett ikke råd til bursdagsgaver 2-5 ganger hver måned..

Hvordan får dere det til å gå opp?

Anonym poster: 6de8416a160477c5b13ff6a6291d3005

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var lite penger til så mange utgiftsposter. Har du ikke rett på mer penger som alenemor?

Ellers vil jeg anbefale å kjøpe leker når de er på salg, vi gir kun leker kjøpt på salg til barnehagevenner.

Anonym poster: 773453a8507e55ea9536615893d074fb

Skrevet

Nei, jeg har ikke rett på mer. Jeg jobber og tjener mine egne penger, jeg får barnetrygd og jeg får forskuddsbidrag. Jeg får også bostøtte.

Anonym poster: e2d4d2bdcc7713e9f67fddb58c437fd1

Skrevet

Har en bursdagsskuff som jeg fyller opp med diverse kjøpt på salg. Det blir fine gaver til alt fra 30-50 kr pr bursdag.

Vet ikke hvordan man gjør gavene helt gratis, men med litt planlegging kan du i hvert fall gjøre det billigst mulig. Du trenger heller ikke er den som gir finest gaver, for barn er det absolutt ikke sånn at dyrest=best.

Anonym poster: 60d6144b3e8bda1805f73b1e8437cfdf

Skrevet

Har du søstrene Grene i nærheten? Der har de plastelina, perlebokser, såpebobler, klistremerker osv. fra 5,- Små biler, leker osv til 10-20 kr.

Jeg hadde ikke reagert om mine barn fikk bursdagsgave av slik sort.

Jeg kjøper også inn på salg, men det er kanskje ikke så lett når hver mnd er trang økonomisk.

Men det var da voldsomt med bursdager?

Anonym poster: ce4229ff8429c899fa8508111c9849a4

Skrevet

Jeg har begynt å ha ting på lur. Når jeg bestiller noe til barna på nettbutikker, slenger jeg alltid noe ekstra småtterier i handlekurven Eller hvis jeg finner noe på salg på en butikk. Dette havner på "gavelageret", og når ungene er bedt i bursdag, så får de velge hva de vil gi. Slipper å dra i butikk, dessuten får bursdagsbarna noe som de garantert ikke får 2 av!

Skrevet

Hva med å få puttet inn en vakt til innimellom hvis det er så trangt økonomisk. Da tjener du kanskje 1200-2000,- ekstra. Kjøper du gaver til rundt 50,-, har du jo til mellom 24-40 gaver... Dvs ca et helt år med gaver .. Er jo sikkert koselig for dine vatn å få noe av andre når de har bursdag også.

Skrevet

Barn skulle det stå, ikke vatn..

Skrevet

Er du flink med symaskin eller strikke kan dette være noe. V hadde veldig dårlig råd når jeg var liten og mamma hadde ikke råd til å kjøpe bursdagsgave til en jeg skulle til. Hun satte seg ned med symaskinen og sydde masse barbietøy, la det fint ned i en eske og pakket inn. Det barnet ble kjempeglad. Og det er først i ettertid når jeg har blitt voksen at jeg har fått høre hvorfor mamma gjorde dette. Jeg syns det var en super gave og når jeg så hvor glad det barnet ble var det ekstra gøy.

Så kan du strikke eller sy, kan du lage endel gaver. Og det er mye forskjellig å gjøre, igrunn bare finne inspirasjon til noe. Og stoff har en gjerne litt av når en syr, og gamle olabukser kan bli veldig fine vesker. Min mor har laget vesker til oss her i huset. Små vesker/nett. En farge på utsiden og en på innsiden. Sydd på en bit med plastlomme slik at hun har puttet ett passbilde av den som har veska i. Kempe fine. Hun har også laget nett av lapper fra gamle olabukser. Sydd i vildensky, en lomme på utsiden slik at det er en lomme til å ha noe i. Sydd på noen fargesprakende knapper her og der.

Jeg tror at barn syns slike gaver som er litt anderledes er gøy å få. Mine barn blir veldig glad for slikt.

Anonym poster: 132f88eb14516a57f864e9d9bb4367b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...