Hapy Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 Hei,må bare få lufte meg litt her. Er gravid i uke 22 og har siden uke 18 slitt med mye vondt i magen og ryggen. Kan Ikke gjøre stort, går jeg meg en tur eller gjør husarbeid blir magen kjempehard og vond. Jeg er veldig engstelig for dette. Har ringt føden men fikk beskjed om å komme om jeg startet å blø slik at jeg slapp å få en abort hjemme.... Sist gang hadde jeg det likt og jeg endte opp å føde i uke 27. Er livredd for at noe skal være galt- føler meg hjelpeløs når det ikke er noe å gjøre. Har 4 andre barn, så har litt å henge fingrene i. Er det noen andre som opplever lignende?
Hapy Skrevet 12. april 2013 Forfatter #2 Skrevet 12. april 2013 Tar gjerne en dag etter jeg har fått vondt til jeg føler meg bra igjen...
robot Skrevet 12. april 2013 #3 Skrevet 12. april 2013 Ring føden igjen. Om du har en historikk med prematurfødsel og opplever de samme problemene nå som da, bør du selvfølgelig følges opp - og som et helt minimum inn til en sjekk av tilstanden per i dag. Får du ikke kontroll, kontakt fastlege.
Hapy Skrevet 12. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2013 De sier bare at de ikke gjør noe før etter uke 23...
robot Skrevet 12. april 2013 #5 Skrevet 12. april 2013 Da er de et tøysete sykehus. Men be fastlegen om henvisning til en sjekk på gyn.pol, da. Det er jo ikke snakk om å "gjøre noe" i første omgang, men å undersøke hvorfor du opplever det du gjør og om det er noe som tyder på risiko for truende prematurfødsel.
Seriøst Skrevet 12. april 2013 #6 Skrevet 12. april 2013 For en ubrukelig jordmor som har gitt deg den beskjeden!! Ring legen og ta det den veien, du skal ikke gå å uroe deg for å oppleve altfor tidlig fødsel igjen! Jeg ble provosert jeg nå... Håper alt ordner seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå