Gå til innhold

Teller hikke som fosterbevegelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 8 dager på overtid og ganske nervøs for alt som kan gå galt, for at babyen plutselig skal bli dårlig.

Men teller hikke som betryggende fosterbevegelser, sånn hvis man føler det har vært lite liv en dag?

Anonym poster: d0db517c481d8b06aec0bf3b285f4ec3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr jo at barnet lever. Men det er de andre bevegelsene som er et tegn på at barnet har det bra. Hikke krever ingenting av barnet. Det blir jo utløst av vagusnerven, altså en refleks om du vil. Er det lite bevegelse så må du ringe føden. Når du er såpass over termin må du ha kav terskel for en ekstra sjekk.

Anonym poster: 23365c2407e6f287a33ccacb8591bcd0

Skrevet

Det må det vel gjøre, siden det tyder på liv.. !? Husk at det er trangt mot slutten og duvil kjenne mer romstering enn spark... prøv å ikke bekymre deg :)

Anonym poster: 45ddf7cd054f955078c056248466759c

Skrevet

Takk for svar begge to :)

Jeg kjenner jo mer romstering og glidende bevegelser nå og lite spark, så jeg synes det er vanskelig å vurdere om det er mindre bevegelse eller bare andre typer bevegelse.

Kjenner alltid mer bevegelse etter å ha drukket isvann eller sukkerholdig drikke, så jeg har tenkt at det da er ok.

Skal forsøke å ha lav terskel for å ringe føden, men det sitter litt langt inne.

Anonym poster: d0db517c481d8b06aec0bf3b285f4ec3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...