Gå til innhold

Hvordan er dagen i bgh for en ettåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det spise, sove, leke, bleieskift og synging f.eks? Eller hva gjør en ettåring i bhg? De større barna kan jo sitte og lage ting osv. Er jo ikke mye et lite barn kan gjøre. Bare lurer.

Anonym poster: 3288c3082aa9babb06cc474a3283f4aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På småbarnsavdelingen der min jente går får alle delta på aktiviteter. Enten lager de det samme eller så tilpasser de etter alder.

De deler ofte inn etter alder på andre ting også, så får alle utfordringer tilpasset sitt nivå.

Anonym poster: d90729ca9d477ef6dd4d4458f751c430

Gjest Thunder Road
Skrevet

Er vel stort sett det ja :) Og trilleturer. Se i bøker. I tillegg kan jo de minste male eller tegne som formingsaktivitet :)

Skrevet

Hos våre barn har det vært mye soving det første året i bhg, ettersom alle 3 fortsatt sov to ganger i året fram til de var over 2 år. Ellers kan også 1 åringer leke i sandkassen, se i bøker, leke med bamser, dukker, lego, rutsje i rutsjebane (i vår bhg har de en inne på småbarnsavdelingen), leke med plastdyr (bondegård, jungel), male og leke med vann (veldig populært hos små barn).

Anonym poster: bfef905547a68b7c69b9502fa22b31b0

Skrevet

Min lille begynte i bhg i høst da han var 13mnd. Bhg har overrasket meg med alt de gjør! Positivt overrasket. Alle på avd er ca samme alder. De synger, har bevegelser til sang, tegner, fingermaling, er ute osv. De er veldig kreative med å finne på leker. Min lille storkoser seg.

Anonym poster: 3d940e47a1b3dcb3594b2d8a119946d7

Skrevet

De gjør egentlig alt unntatt å leke med leker som er beregnet på eldre barn/røffe leker.

De baker, spiser, synger, danser, forteller eventyr, er ute på trilletur, er ute på lekeplassen (de minste har egen lekeplass så ikke de store skal komme og være for røffe mot de små), tegner, fingermaling, maler, pusler med puslespill (de puslespillene med knotter på om du skjønner hva jeg mener), barna har frilek, de koser og lærer seg å prate, de blir stelt og skiftet på, jenta mi har fått seg et bad noen ganger fordi hun har hatt bæsj oppetter håret (en periode med veldig løs mage), leker med vanlige leker, de får masse forskjellig mat, spiser ute om det er vær til det, aker og rutsjer, ser i bøker. Begrensningene er få når de er flere små barn som vil ha oppmerksomhet og ha noe å gjøre, det er jo om å gjøre å aktivisere de små som bare det.

I barnehagen til jenta mi har hun også egen sovetid i forhold til de andre barna. Alle de andre barna blir lagt mellom 11 og 11.30, mens min jente blir lagt kl 12 fordi hun da sover bedre og lengre enn om hun blir lagt kl 11.30.. Og hun er mye blidere på kvelden. Så jeg syns de er flinke til å tilpasse akitvitetene for de små også jeg :)

Jo, også har de turdag en dag i uka og annenhver gang går de og gjør noe litt mer spennende, f.eks. besøker en dyrebutikk eller går og mater endene i parken, er på barnas dager i byen osv osv :)

Jeg føler meg veldig trygg på at jenta har det flott i barnehagen, i tillegg er hun blitt veldig glad i de som arbeider der, så jeg føler meg trygg hver gang jeg leverer henne fra meg :)

Anonym poster: 9106986a40d3e0534508350cae978d7c

Skrevet

Slik var dagsrytmen hos oss:

7.30-8.30: Frokost/morgenstund.

8.30: Vi kler på og går ut.

9.30: Vi går inn for organiserte aktiviteter på avd.

10.45: Stell

11.00: Måltid.

11.30-13.45: Soving.

13.45: Stell.

14.00: Matpakkemåltid.

14.30: Fri eller organisert lek ute eller inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...