Gå til innhold

litt rart spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan plutselig begynne å klø på feks. Låret. Så klør å klør jeg. Så ser det ut som et lite bitt. Men vet jo at heg ikke er bitt av noe. Kan være flere steder på en gang. Men går fort over.. Hva kan det være da?:/

Anonym poster: c44c993c1aead7cc65992684f4a2fc03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg har klødd på det ser det ut som et myggstikk .. På en måte.. Skjønner ikke hva det er:/

Skrevet

Dette betyr at du er disponibel for elveblest eller har en form for kontaktallergi. Du kan teste det slik: Dra en strek med en kulepenn (uten å ta kulespissenspissen ut) litt kraftig på oversiden av armen. Hvis du får en hevelse der du har "tegnet" (og ikke bare blir rød, slik vanlig hud blir) har du dette allergiutløsende stoffet i huden.

Anonym poster: f2838ab2f6e8aa2facf5625cc0b18b6c

Skrevet

Dette betyr at du er disponibel for elveblest eller har en form for kontaktallergi. Du kan teste det slik: Dra en strek med en kulepenn (uten å ta kulespissenspissen ut) litt kraftig på oversiden av armen. Hvis du får en hevelse der du har "tegnet" (og ikke bare blir rød, slik vanlig hud blir) har du dette allergiutløsende stoffet i huden.

som vil si? Det er ikke noe falig?

Kan ofte begynne å klø av varme/kulde.

Kan våkne på natta å kløø på beina helt til jeg tar på meg ei jogggebukse.feks. Så går det over..

Som liten klødde jeg av vann/dusj osv.. Gjør ikke det mer da.

Men syns det er rart ..

Skrevet

Det er ikke noe farlig. Da har du antagelig varme/kulde utløst elveblest. (reagerer på temperaturforskjeller) Mange som har det og som reagerer f eks voldsomt etter dusjing. Dersom du plages mye med dette kan du får medisiner hos legen. Det vaneligte å bruke i dag er aserius. De kan du ta forebyggende. Erfaringsvis funker vanlig ikke-reseptbelagte Zyrtec veldig bra på akutte tilfeller. Hilsen mamma med gutt med det samme (han kan også kklør seg og få blemmer av det, helt uten grunn..(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...