Gå til innhold

Uintelligent eller bare umoden kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har vært samme med kjæresten min i snart 4 år. Hun er jordnær, snill, følsom, pen, og alt ytre er bare positivt. Hun er som oftest veltalende blandt folk, og hun er nogenlunde praktisk anlagt.

Men.. Hun er alenebarn, hun har aldri gjort noen ting selv. Før vi møttes hadde hun aldri laget mat, aldri tatt en selvstendig beslutning, og... Nok om det. Poenget mitt er at hun er en smule bortskjemt, IKKE materialistisk, bare... Hun tar aldri egne valg,(bortsett fra når hun er sta) hun var flink på skolen men det var fordi hun jobbet HELE tiden og fikk hjelp av foreldrene.

Nå begynner jeg å bli lei.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre snart! Du kan spørre henne om hva 105 delt på 2 er, og hun må bruke kalkulator eller gjette seg fram til svaret. Hun er kjempeusikker på seg selv, men ANER IKKE hvorfor?!

Hun her jo kjempepen, og til tider svært smart. På ENKELTE områder, men likevel er hun kjempeDUM! Jeg blir så trøtt og lei at jeg begynner å grine snart.

Jeg trenger bare å snakke med noen om dette fordi hun tenker like lite som søstra mi på 14. Kjæresten min er 20!!!

Det skal sies at jeg er litt voksen for alderen da jeg har gått og pågår befalsskole samt at jeg alltid har klart meg for det meste selv. Men herregud... Jeg er så rådvil, HJELP. Dette tærer på forholdet.. Hvertfall fra min sin side.

Anonym poster: ed691defee340bd0032be4fb3c3527b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er jo bare 20 år, og noen er bare litt blonde. Tipper at hvis du gir henne 5 år til er det en helt annen person, 10 år til og du har en voksen dame i hus.

Slike ting du beskriver er mest bagateller, hvis du vil vite hva 100/2 er kan du finne det ut sjøl :P

Anonym poster: 8cd7079800de48aa85f6171b38050f2a

Skrevet

Lite gode råd fra meg ihvert fall. Jeg ble bare plutselig så glad for at jeg liker gutter, så slipper jeg å ende som kjæreste med en bimbo ;) Høres slitsomt ut...

Anonym poster: 80a95e7bb51be095c37e847815dc42e5

Skrevet

Hei.

Tenker at kjæresten din er litt umoden. Etter min mening har alle godt av å bo litt alene, før man flytter sammen med kjæreste. Dette fordi det hjelper en til å bli mer selvstendig og til å stole på seg selv. Nå vet ikke jeg om kjæresten din har bodd alene noen gang...

Jeg tror også at hvis du blir irritert og lei av at hun sier "dumme ting", ikke klarer å regne osv., så merker hun det og blir dermed enda mer usikker.

Problemet er kanskje større om det er virkelig stor forskjell på dere intellektuelt sett. Da kan det nok gnage på et forhold over tid. Jeg var selv i et forhold hvor jeg var endel "smartere" enn ex'en. Jeg må innrømme at jeg ikke er stolt over behandlingen av han til tider. Jeg snakket han fullstendig rundt og ble også pinlig berørt over ting han kunne finne på å si- som jeg syns var helt idiotisk.

Men dere er utrolig unge enda, har så mye foran dere. Det sies at man nå blir senere voksen enn før og jeg tror det stemmer. Så det må vel også tas hensyn til om dere ser for dere å dele hele livet sammen og få barn sammen eller om dere er ute etter å nyte livet sammen;-)

Anonym poster: 11b0225ed1785772eeb411fb07d0a1a3

Skrevet (endret)

Er selv forresten enebarn og ofte noe usikker på meg selv, men skårer høyt på intelligenstester og pleier få gode akademiske- og arbeidsresultater, samt lærer ting raskt. Kan likevel være et surrehode, og bli veldig usikker og få prestasjonsangst, og da kan det låse seg fullstendig slik at jeg heller neppe hadde klart å regne ut 105/ 2 dersom noen så på meg som om de forventet at jeg ikke kom til å få det til ;).

Endret av Ibsenfrue
Skrevet (endret)

Hei,

Jeg har vært samme med kjæresten min i snart 4 år. Hun er jordnær, snill, følsom, pen, og alt ytre er bare positivt. Hun er som oftest veltalende blandt folk, og hun er nogenlunde praktisk anlagt.

Men.. Hun er alenebarn, hun har aldri gjort noen ting selv. Før vi møttes hadde hun aldri laget mat, aldri tatt en selvstendig beslutning, og... Nok om det. Poenget mitt er at hun er en smule bortskjemt, IKKE materialistisk, bare... Hun tar aldri egne valg,(bortsett fra når hun er sta) hun var flink på skolen men det var fordi hun jobbet HELE tiden og fikk hjelp av foreldrene.

Nå begynner jeg å bli lei.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre snart! Du kan spørre henne om hva 105 delt på 2 er, og hun må bruke kalkulator eller gjette seg fram til svaret. Hun er kjempeusikker på seg selv, men ANER IKKE hvorfor?!

Hun her jo kjempepen, og til tider svært smart. På ENKELTE områder, men likevel er hun kjempeDUM! Jeg blir så trøtt og lei at jeg begynner å grine snart.

Jeg trenger bare å snakke med noen om dette fordi hun tenker like lite som søstra mi på 14. Kjæresten min er 20!!!

Det skal sies at jeg er litt voksen for alderen da jeg har gått og pågår befalsskole samt at jeg alltid har klart meg for det meste selv. Men herregud... Jeg er så rådvil, HJELP. Dette tærer på forholdet.. Hvertfall fra min sin side.

Anonym poster: ed691defee340bd0032be4fb3c3527b9

Det kan tenkes at hun er mer intelligent enn du tror? At hun er enebarn ingenting med saken å gjøre. Enebarn og førstefødte er statistisk sett mer intelligente og selvstendige enn yngre søsken, og blir litt oftere ledere. Din kjæreste kan naturligvis ha vokst opp med puter under armene, og derfor være veldig uselvstendig, men eksemplene du viser sier oss ikke noe om det.... At hun er usikker på seg selv har heller ingenting med verken intelligens eller reelle evner å gjøre, men det kan nok påvirke hennes initiativ og at hun ikke tør prøve ting hun ikke er helt sikker på å mestre. Hadde du kjent til metoder for å måle intelligens, så hadde du forstått at hennes evne til å dele 105 på 2 i hodet når du ber henne om det, ikke sier noe om intelligens eller matematiske evner. Hvis hun merker at du "tester" henne, kan det i seg selv medføre at hun blir svært nervøs og bommer. Hadde du derimot gitt henne et ark med regneoppgaver hun skulle løse uten kalkulator, og hun hadde regnet seg frem til i hodet at 105/2 var 55 og at 22*11 var 202, så hadde du kunnet konkludere med dårlige matematiske evner. Hvis du lurer på om hun faktisk er litt mindre smart, så er dårlig ressoneringsevne og ulogiske slutninger er et tegn på lav intelligens. MEN; Det er ikke uvanlig at jenter i ungdomstiden og tyveårene er redde for å vise kjæresten og vennene sine at de faktisk er intelligente, mange tror i den alderen at menn vil ha synslanke bimboer. Noen er selvfølgelig mindre smarte, og noen er nok enda ikke ordentlig modne i den alderen, mens andre igjen kanskje er undervurderte. Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Dere vokser kanskje ifra hverandre nå? Du utvikler deg mens hun blir stående litt?

Det er vel en av hovedgrunnene til at forhold går dunken tidlig i 20 åra.

Anonym poster: 6b15ff3ae0ebae95d9608e6420ae5b5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...