Gå til innhold

Svigermor gjør narr av meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et veldig godt forhold til svigermoren min og vi kan prate om alt, men mange ganger så kommer hun med sårende stikk. Jeg er overvektig med en bmi på 38 og har søkt hjelp for det og er nå på mestringskurs for en evnt gastric bypass. Dette betyr mye for meg og jeg snakker mye med hun om det. Hun har i det siste kommentert vekten min ofte og om barnet har fortalt henne om noe som har med vekten min å gjøre ( ikke noe slemt fra barnets side) så forteller hun det til andre mens jeg sitter der og så ler hun og jeg blir utrolig skamfull :( Sist gang så lurte hun på om jeg hadde sett på et slankeprogram, der det var med en veeldig stor dame og sa at jeg var tro kopi av hun, sånn rett ut i det blå. Vet at jeg også er stor men er sårende å høre fordi... Hun sliter selv med veldig dårlig selvbilde.

Anonym poster: 51c363179a6cd0ca07d33917a2cd5830

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det til henne, at du vet du er stor, men at det er sårende når det bli gjort narr av og påpekt hele tiden.

Anonym poster: 923c6806a7671beff3fa753b22fc6189

Skrevet

Hvis dere har et godt forhold, så bør du kunne si rett ut til henne at dette oppleves som sårende. Det er tankeløst og dårlig folkeskikk det hun gjør, særlig foran andre. Vær høflig og rolig, men fortell henne at slike kommentarer vil du gjerne slippe.

Anonym poster: d96404cf251b8ec639250fdfc1b5948e

Skrevet

Sånt er det verste jeg vet, har da en tendens til å bli litt usaklig. Så hun hadde fått følgende svar av meg: Jeg er feit, du er stygg. Jeg kan slanke meg.

Setr deg ned med henne og fortell henne at det sårer deg når hun sier/gjør sånt.

Skrevet

Mobbing er ikke greit - uansett hvor dårlig hun enn har det med seg selv. Du må rett og slett si ifra, HI!

Anonym poster: c811831f431117a4f29933db494fa2ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...